Gå til innhold

Vannglass til hverdags

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lett lenge, men finner ikke noen vannglass jeg virkelig liker. De må være robuste, stødige for barnehender men samtidig litt fine å se på. Ca 2,5-3 dl.  Syns det er noen fine på IKEA men de knuser så lett. Har dere noen tips? 

Anonymkode: 26ff3...64f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Duralex picardie? Jeg har de forskjellige størrelser, veldig fornøyd med de.

Skrevet

Ta turen innom Coop Obs. Der har de ulike nesten uknuselig glass. 

Anonymkode: d733f...6fd

• Liker 2
Skrevet

Jeg har kjøpt stødige kjøkkenglass av denne typen på Ikea, og de tåler mye! Har til og med mistet det i gulvet et par ganger uten at det knustes.

pokal-glass__0212627_PE366708_S4.JPG

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, Million skrev:

Jeg har kjøpt stødige kjøkkenglass av denne typen på Ikea, og de tåler mye! Har til og med mistet det i gulvet et par ganger uten at det knustes.

Det er akkurat de, men i mindre størrelse, vi har hatt som knuste. Jeg kjøpte seks stk og nå har vi bare ett igjen🤔 

Skrevet

Det kan jeg ikke skjønne? De er de mest solide glassene jeg har!? Hm.

Skrevet
15 minutter siden, Rumle skrev:

Duralex picardie? Jeg har de forskjellige størrelser, veldig fornøyd med de.

Ooo fine!!

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ooo fine!!

Jaa! Og kan brukes til nesten alt :jepp:

Skrevet
12 minutter siden, Million skrev:

Kuser lett og er veldig tunge, særlig for små fingre. 

• Liker 2
Skrevet

Ikea har mange, fine varianter. Gjør ingenting om de knuser eller blir slitt, billig med nye, og glass er relativt miljøvennlig materiale. 

Men må også anbefale plastglassene fra IKEA til de minste i hverdagen. De tåler alt, også runde på runde i oppvaskmaskin. 

Anonymkode: e38e6...08b

• Liker 2
Skrevet

De er i skolealder altså, men de er klønete😜

Skrevet

Jeg har disse fra Eva Solo. De er solide og tåler det meste. Har ikke prøvd å slippe dem i gulvet ennå :fnise: 

De er kanskje for glatte i fasongen for barnehender? I alle fall er de på tilbud hos Kitchn akkurat nå (6stk for 150,-).

getFile.ashx?id=1946

Anonymkode: 61687...983

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikea har mange, fine varianter. Gjør ingenting om de knuser eller blir slitt, billig med nye, og glass er relativt miljøvennlig materiale. 

Men må også anbefale plastglassene fra IKEA til de minste i hverdagen. De tåler alt, også runde på runde i oppvaskmaskin. 

Anonymkode: e38e6...08b

Å knuse glass er skjelden særlig morsomt. Det skal ryddes opp etterpå med glass overalt. Om selve glasset er miljøvennlig så er det ikke miljøvennlig å produsere glass, frakte glass, kjøpe glass og å lage nytt glass av knust glass dersom man gidder å frakte glasset til miljøstasjonen. I tillegg kommer transport til og fra Ikea for oss som ikke er nærmeste nabo til den lite miljø og barnearbeidsvennlige varehuskjeden. 

Uansett, så er bruk og kast dårlig for mennesker, miljøet og naturen. 

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har disse fra Eva Solo. De er solide og tåler det meste. Har ikke prøvd å slippe dem i gulvet ennå :fnise: 

De er kanskje for glatte i fasongen for barnehender? I alle fall er de på tilbud hos Kitchn akkurat nå (6stk for 150,-).

getFile.ashx?id=1946

Anonymkode: 61687...983

De glassene er ganske så greie å holde,. Glassene kan stables, men her i huset fikk vi de raskt ut igjen, fordi de er så vide oppe at glassene tar temmelig stor plass i oppvaskmaskinen i forhold til andre mer rette glass.

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er i skolealder altså, men de er klønete😜

Noen glass vil jeg påstå gjør selv voksne klønete fordi glassene er lite ergonomisk i sin utforming.

Rosendahl sine Gran Cru bruker vi voksne til både kaldt og varmt. Men disse på lik linje med Eva Solo er behandlet for å tåle varm drikke. Den behandlingen gjør at glassene må være helt kalde før noe røres i oppvaskmaskinkurven. Ellers flaller toppen av glassene på en forunderlig måte. Det har vi opplevd med mange glass. Ved reklamasjon fikk vi beskjed om å ikke røre noe i maskinen før alt var kaldt. En smule irriterende.  

Skrevet (endret)

Vi har rosendahl grand cru kaffeglass.

De er litt større enn vannglassene, og kan også brukes til varme drikker :)

Endret av elentari
Skrevet

Duralex Picardie.

Anonymkode: 544a3...0fa

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De glassene er ganske så greie å holde,. Glassene kan stables, men her i huset fikk vi de raskt ut igjen, fordi de er så vide oppe at glassene tar temmelig stor plass i oppvaskmaskinen i forhold til andre mer rette glass.

Noen glass vil jeg påstå gjør selv voksne klønete fordi glassene er lite ergonomisk i sin utforming.

Rosendahl sine Gran Cru bruker vi voksne til både kaldt og varmt. Men disse på lik linje med Eva Solo er behandlet for å tåle varm drikke. Den behandlingen gjør at glassene må være helt kalde før noe røres i oppvaskmaskinkurven. Ellers flaller toppen av glassene på en forunderlig måte. Det har vi opplevd med mange glass. Ved reklamasjon fikk vi beskjed om å ikke røre noe i maskinen før alt var kaldt. En smule irriterende.  

Da gjør jeg et nytt forsøk :)

Rimelige kjøkkenglass har de bl.a. på Europris.

Disse koster 30 kr for en 4-pakning, og Europris finnes ganske mange steder.

Kjøkkenglass

Anonymkode: d4c5f...125

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da gjør jeg et nytt forsøk :)

Rimelige kjøkkenglass har de bl.a. på Europris.

Disse koster 30 kr for en 4-pakning, og Europris finnes ganske mange steder.

Kjøkkenglass

Anonymkode: d4c5f...125

De var fine, takk for tips!

• Liker 2
Skrevet

Vi har disse fra Eva Solo. Uknuselig herdet glass. Kan stables i hverandre. Men, veldig tykke og tunge- men dog uknuselig og fin størrelse.

I pakken kommer det 6 stk drikkeglass. Glassene fra Eva Solo er laget i herdet glass som tåler både varme og kulde. Dette gir glassene mange bruksmuligheter. Tåler oppvaskmaskin:

D759092E-107A-420E-B2DA-A58C150F3B30.jpeg

Anonymkode: 351eb...bd5

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har disse fra Eva Solo. Uknuselig herdet glass. Kan stables i hverandre. Men, veldig tykke og tunge- men dog uknuselig og fin størrelse.

I pakken kommer det 6 stk drikkeglass. Glassene fra Eva Solo er laget i herdet glass som tåler både varme og kulde. Dette gir glassene mange bruksmuligheter. Tåler oppvaskmaskin:

D759092E-107A-420E-B2DA-A58C150F3B30.jpeg

Anonymkode: 351eb...bd5

De er på ingen måte uknuselige. Mvh en som har solgt sånne i mange år

Anonymkode: 3ef9c...60b

• Liker 2
Skrevet

Ser ut til at det blir Duralex. Takk for tips, alle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...