AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #1 Skrevet 25. januar 2019 Hva gjør dere med dem på ettermiddager og helger? Føler jeg burde aktivisere han mer. Vi har ikke introdusert skjerm enda, så han krever en del på ettermiddagene. Han vil helst bare leke med meg og lese bok, men middag etc. må jo også lages. Så da står han mye ved bena mine og sutrer eller jeg blir nødt til å bære han rundt i bæresele mins jeg lager mat. I helger har vi vært en del ute, men nå er det så masse snø og han er ikke så god på å bevege seg i den... Anonymkode: ee086...0d5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #2 Skrevet 25. januar 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør dere med dem på ettermiddager og helger? Føler jeg burde aktivisere han mer. Vi har ikke introdusert skjerm enda, så han krever en del på ettermiddagene. Han vil helst bare leke med meg og lese bok, men middag etc. må jo også lages. Så da står han mye ved bena mine og sutrer eller jeg blir nødt til å bære han rundt i bæresele mins jeg lager mat. I helger har vi vært en del ute, men nå er det så masse snø og han er ikke så god på å bevege seg i den... Anonymkode: ee086...0d5 Gi han noen kjøkkenredskaper å leke med mens du lager middag, pleide å funke her. Ellers ble det mye lek på gulvet og boklesing her også Anonymkode: 642c3...061
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #3 Skrevet 25. januar 2019 Jenta vår er 2 år. Vi tegner eller leker med playdoh. Når hun var på barnet ditt sitt alder, pleide vi å bygge klosser, lese bok, leke med kosedyr, skjære frukt (plastikk leker).. dette er ting de kanskje kan prøve på alene..:) puslespill for småbarn, vannlek (fyll en liten balje med vann og bad badeender eller andre vannleker oppi), Datteren min er ikke fan av snø, og står helt stille rett opp og ned hver gsng vi skal ut. Hun nekter å ta på snø, nekter å sette seg ned, ake er ikke gøy, står egentlig og bare hater. Ikke et smil engang. Hun elsker TV, og har lært masse engelsk pga YouTube, danser og synger "hode, shoulder oppe nede" 😂 ofte er TV på, men hun aktiviserer seg selv av å se i to minutter og leke resten med lydene i bakgrunn. Anonymkode: 26e7f...c04
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #4 Skrevet 25. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gi han noen kjøkkenredskaper å leke med mens du lager middag, pleide å funke her. Ellers ble det mye lek på gulvet og boklesing her også Anonymkode: 642c3...061 ja, vi har en hel skuff som han får dra alt mulig inn og ut av, men han blir jo lei den også... Men takk for tips TS Anonymkode: ee086...0d5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #5 Skrevet 25. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jenta vår er 2 år. Vi tegner eller leker med playdoh. Når hun var på barnet ditt sitt alder, pleide vi å bygge klosser, lese bok, leke med kosedyr, skjære frukt (plastikk leker).. dette er ting de kanskje kan prøve på alene..:) puslespill for småbarn, vannlek (fyll en liten balje med vann og bad badeender eller andre vannleker oppi), Datteren min er ikke fan av snø, og står helt stille rett opp og ned hver gsng vi skal ut. Hun nekter å ta på snø, nekter å sette seg ned, ake er ikke gøy, står egentlig og bare hater. Ikke et smil engang. Hun elsker TV, og har lært masse engelsk pga YouTube, danser og synger "hode, shoulder oppe nede" 😂 ofte er TV på, men hun aktiviserer seg selv av å se i to minutter og leke resten med lydene i bakgrunn. Anonymkode: 26e7f...c04 føler han er for liten for playdoh og tegning, vi har prøvd litt men det er morsomst å ta fargestiftene inn og ut av esken. Vannlek var et tips ja, han elsker vann... TS Anonymkode: ee086...0d5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #6 Skrevet 25. januar 2019 Hva med maling eller baking? Boller, rundstykker osv. På tur med spark, bygge togbane, lag trolldeig Anonymkode: dbba4...39c
Gjest BearMama Skrevet 25. januar 2019 #7 Skrevet 25. januar 2019 Setter jeg en oppblåsbar liten balje i dusjen med litt skum, gir han vannflaske og noen plastglass så er han hektet i timer 😅
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #8 Skrevet 25. januar 2019 Her er jenta 1 1/2 år og går i bhg, er ikke hjemme før 16 som regel og da er hun ofte sliten. Setter på barne-tv mens jeg lager middag så da ser hun på det eller så springer hun rundt beina og sutrer mens jeg lager middag 🙈 hjelper litt her med å sette henne i tripp trapp vedsiden av meg mens jeg lager middag og gi henne tegnesaker, da koser hun seg litt med disse 😊 ellers så får hun et langt og godt bad og koser seg med litt leker der. I helgene er vi inne og koser oss med diverse på formiddagen, tar en tur ut h is været er greit. Ellers går ofte ettermiddagen med til og besøke besteforeldre - da storkoser hun seg 😊 Anonymkode: 6e5d2...a02
Marimba Skrevet 25. januar 2019 #9 Skrevet 25. januar 2019 (endret) Har ei på snart 2. Hun elsker puslespill, bankebrett, bøker, tegning, stableklosser, kjøkkenutstyr og lotto, men det aller beste er å gi smokk eller kose på lillesøster på 6 måneder. Vet allikevel ikke om å produsere en lekekamerat var tipset du ønsket deg 😂 Og sko... Å ta på seg og gå rundt i våre tøfler er nesten like populært som lillesøster. Endret 25. januar 2019 av Marimba
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #10 Skrevet 25. januar 2019 28 minutter siden, Marimba skrev: Har ei på snart 2. Hun elsker puslespill, bankebrett, bøker, tegning, stableklosser, kjøkkenutstyr og lotto, men det aller beste er å gi smokk eller kose på lillesøster på 6 måneder. Vet allikevel ikke om å produsere en lekekamerat var tipset du ønsket deg 😂 Og sko... Å ta på seg og gå rundt i våre tøfler er nesten like populært som lillesøster. Å så søtt, ser det for meg🤣 vi driver å prøver på å lage en lekekamerat, men det Jan jo ta sin tid😆 ts Anonymkode: ee086...0d5
Kverrulanten Skrevet 25. januar 2019 #11 Skrevet 25. januar 2019 Vi er mye ute, akebrettet er en favoritt. Ellers hjelper han til med middagslaging, leker, leser bok og hvis han er sliten blir det litt Barne-TV.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå