Gå til innhold

Reisetips mor-datter-tur

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å gi moren min en ferietur i 50 år gave, men usikker på om jeg skal velg storby eller strandliv. Har dere noen anbefalinger? Moren min blir 50, jeg er 25. 

Anonymkode: 15e2f...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva ville hun likt best?

Anonymkode: 49465...5f3

Må tilføye at det er en flott gave å gi uansett hvor det måtte bli. :)

Anonymkode: 49465...5f3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på hva hun interesserer seg for. Og hva du interesserer deg for, selvfølgelig. Jeg er på alder med din mor, og ville sikkert synes det var bra uansett hvor det ble :). Høyt på min liste står Barcelona, Paris, Firenze, Venezia, Napoli, ... ja, kunne fortsatt lenge. Er nok billigere med tur til Øst-Europa, og det blir sikkert også bra. Gdansk, Krakow eller Sofia, for eksempel.

Endret av Kritt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler storbytur dersom dere liker litt aktivitet og å gjøre ting i ferien. Har hatt noen turer med mamma rundtom i Europa, blant annet Roma, Paris og Skottland i ungdommen. Klassiske, men hyggelig å reise til på slike turer da det er mye å gjøre og se - samt gode muligheter for å bare nyte tiden i parker og på kafeer. Hadde jeg reist på weekend/ukestur i dag hadde jeg tatt en liten rundttur i sør-øst-Europa med henne for at vi begge skulle fått oppleve nye steder, noe vi liker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Riga, 1 time fly med Norwegian. Rimelig, gå på spa. Vi fløy m Norwegian i 1t og 15 min. Det er en times tidsforskjell.

I Riga har de butikkene jeg liker, en bedre utgave av Zara, Mango, Coast og slike type klær. I min størelse! Jeg er str.42/44.

Finner meg aldri til rette på bik bok eller Top Shop-type steder som det er mye av i London...

Alle snakker engelsk i Riga, endel kvinnelige taxisjåfører, og vi ba hun ene hente oss etter klubben også, så vi var sikkre på bra taxi til rett hotell.

På restauranter ba vi også dem bestille taxi til oss så vi fikk rett taxi. Hver taxi kjørte direkte rute, ingen omveier...Prisen ble det samme for samme avstander.Bodde i gamlebyen og tok taxi om vi skulle noen steder som over bruen osv. Vi hadde liten tid.Taxi kostet bare en skarve 20 kroning for 10 minuttes tur, og ba hotellet bestille taxi. Det er to typer som er trygge med taximeter så man ikke blir lurt.

Først var vi på spa, med norsk hjemmeside; http://www.kolonnaspa.lv/no/index.php

Og vi var på shopping i dette kjøpesenteret, som Kolonna Spa ligger i i gamle byen http://translate.goo...ved=0CD0Q7gEwAA

Jeg så alle hengelåsene på brua som er så fin, minnet litt om Paris. 

Rent var det over alt...virkelig ikke noe søppel !

Var på diverse utesteder. Glass cola m isbiter kr 7.

I 26. etg. på Sky Line Bar i Radisson Blu, -stilig. Folk var ca rundt 40 år der, så ikke kjempeunge.

For en skikkelig mat i særklasse med jordnær betjening: Vincents restorānts http://www.restorans.lv/en/  

Gjester her er Prins Charles, Elton John, Keiseren av Japan og Kjendiskokken Heston Bluhmenthal. For 3 retters, og mange gratisretter fra kjøkkenet med vin betalte jeg 600 kr bare !!!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes London er fin for alle generasjoner. Det er kjapt og billig å komme seg dit - og så kan dere heller unne dere litt ekstra luksus når dere er der. Show/musical/konsert, afternoon tea, flotte museum, shopping, spennende restauranter.

Tenker dere en langhelg, kan dere dra med tog ut til f.eks. Oxford, Bath, Brighton, en av dagene.

Anonymkode: 989cf...7b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Min datter og jeg har de siste årene hatt en tur i året, Vi har reist til Krakow, Warszawa og Praha. I slutten av mars går turen igjen til Krakow- Koser oss masse på disse turene-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
AnonymBruker
På ‎02‎.‎02‎.‎2019 den 20.13, ToveM skrev:

Min datter og jeg har de siste årene hatt en tur i året, Vi har reist til Krakow, Warszawa og Praha. I slutten av mars går turen igjen til Krakow- Koser oss masse på disse turene-

Hvor gammel er datteren din?

Anonymkode: 096b7...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er datteren din?

Anonymkode: 096b7...770

nå er hun 20, Har reist på disse turene siden hun var rundt 14-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...