AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #1 Skrevet 25. januar 2019 Hei! Jeg skal prøve å gå ned litt i vekt, og min største synd er coladrikking. Fant ut at cola zero ikke er så ille, så kan fint erstatte vanlig cola.. men har noen opplevd å gå ned i vekt med lettbrus isteden? Jeg spiser ganske sunt. Frokost: corn flakes med ekstra lett og 2 vanlig kaffe Lunsj: en brødskive, frukt eller ingenting Middag: sjeldent kjøtt, ellers alt, men jeg blir mett av en posjon. Kvelds: en håndfull peanøtter i skall Cola utover hele dagen med kaffe. Skal kun gå ned 5 kg. Anonymkode: 808c8...b36
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #2 Skrevet 25. januar 2019 Bytt coladrikkingen med vann, noe annet er nytteløst. Anonymkode: 0794e...4da 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #3 Skrevet 25. januar 2019 Cola Zero har ingen kcal, så man legger ikke på seg av det, nei. Så ja, du kan gå ned i vekt ved å bytte vanlig Cola med Zero varianten. Jeg drikker Pepsi Max daglig, mye, og legger ikke på meg noe som helst, da den heller ikke inneholder kcal. Anonymkode: aa392...0c7 8
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #4 Skrevet 25. januar 2019 Er ikke kalorier i cola light, så ja du kannog bør gå ned i vekt ved å bytte ut sukkercola med sukkerfri cola, men, man blir gjerne mer sulten når man fjerner sukker, så du bør da passe på du ikke spiser mer. Anonymkode: ee246...55b 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #5 Skrevet 25. januar 2019 Cola Zero er kalorifritt, så du går ikke opp i vekt av det, nei. Du må ikke høre på myter. 1 kalori er 1 kalori, samme hvor den kommer fra. Anonymkode: 2bb25...bec 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #6 Skrevet 25. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bytt coladrikkingen med vann, noe annet er nytteløst. Anonymkode: 0794e...4da Hehe. Nei. Anonymkode: 808c8...b36 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #7 Skrevet 25. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Cola Zero er kalorifritt, så du går ikke opp i vekt av det, nei. Du må ikke høre på myter. 1 kalori er 1 kalori, samme hvor den kommer fra. Anonymkode: 2bb25...bec Så bra! Ja, og siden den ikke inneholder sukker, er det jo et pluss i boka 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er ikke kalorier i cola light, så ja du kannog bør gå ned i vekt ved å bytte ut sukkercola med sukkerfri cola, men, man blir gjerne mer sulten når man fjerner sukker, så du bør da passe på du ikke spiser mer. Anonymkode: ee246...55b Takk for rådet. Har utrolig dårlig matlyst om dagen, så det går nok greit foreløpig:) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Cola Zero har ingen kcal, så man legger ikke på seg av det, nei. Så ja, du kan gå ned i vekt ved å bytte vanlig Cola med Zero varianten. Jeg drikker Pepsi Max daglig, mye, og legger ikke på meg noe som helst, da den heller ikke inneholder kcal. Anonymkode: aa392...0c7 Takk for svar hvordan fungerer dette når du drikke Pepsi Max, spiser du sjokolade og sånt? det er godt å høre, da er det bare å hive innpå. Eneste er jeg er litt bekymret for søtning, men det går kanskje Max en stor flaske om dagen.. Anonymkode: 808c8...b36 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #8 Skrevet 25. januar 2019 Du kan gå ned i vekt med lettbrus, det er koffeinholdig drikke du må styre unna. Bytt ut cornflakes med All-Bran, og spis bare et halvt eple om du absolutt må ha frukt. Knekkebrød er mye bedre enn brød, og da kan du spise to "enheter". Peanøtter er ikke bra for vektnedgangen, spis mandler. Anonymkode: 6db8a...662
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #9 Skrevet 25. januar 2019 Cola zero har ingen kalorier så du legger ikke på deg av det nei. Er noe debatt om hvor bra kunstig søtning er for kroppen, men det er en annen diskusjon. Og så er det jo hva man gjør i en periode og hva man gjør hele tiden. Er mest bekymret for tennene om du drikker brus daglig. Du kan gjøre det litt bedre med å bruke sugerør, samt vente en time etter siste inntak før du pusser tenner. Forsøk å bruk vann som tørstedrikke og heller ha brusen som kose-drikke, om du skjønner. Du kan også smaksette vann med f.eks. fersk sitron eller lime om du synes det er kjedelig. Ellers ville jeg forsøkt å fordele kaloriene jevnt utover dagen, men litt mer til middag. Velg også mat som holder deg mett lenge, fyll på med masse grønt for volum. Og må du snacke på noe velg babygulerøtter, plommetomater e.l:) Anonymkode: f0e94...344
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #10 Skrevet 25. januar 2019 Spiser ganske sunt? Du spiser jo nesten ingenting og det du tar inn er bare tull: cornflakes og cola?? Anonymkode: 5df56...504 13
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #11 Skrevet 25. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe. Nei. Anonymkode: 808c8...b36 Neivel. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så bra! Ja, og siden den ikke inneholder sukker, er det jo et pluss i boka Takk for rådet. Har utrolig dårlig matlyst om dagen, så det går nok greit foreløpig:) Takk for svar hvordan fungerer dette når du drikke Pepsi Max, spiser du sjokolade og sånt? det er godt å høre, da er det bare å hive innpå. Eneste er jeg er litt bekymret for søtning, men det går kanskje Max en stor flaske om dagen.. Anonymkode: 808c8...b36 Feilen ligger ikke i at brusen er uten kalorier, men at brusen inneholder andre produkter som gjør at du ikke går ned i vekt. Går du på Rohde kurs så lærer du at all form for brus er fy i slankesammenheng. Anonymkode: 0794e...4da 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #12 Skrevet 25. januar 2019 Du spiser veldig lite? Ville heller spist havregryn til frokost om du skal ned i vekt. Anonymkode: b6bcb...adb
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #13 Skrevet 25. januar 2019 Dette kostholdet var det ikke mye næring i. Kroppen må ha variert kost når du skal gå ned. Den kan ikke leve på nesten ingenting, ts. Da holder kroppen på alt du gir den og du er inne i en ond sirkel. Anonymkode: 1f66d...814 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #14 Skrevet 25. januar 2019 Fy for et dårlig kosthold! Men ja, du kan fint drikke det. Fitness folk som skal på scenen og har et veldig strengt kosthold kan drikke dette også, så da kan du det også. Anonymkode: a6a85...caa 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #15 Skrevet 25. januar 2019 Seriøst er det så dårlig? Jeg har skikkelig dårlig matlyst om morgenen, og får brekninger av alt med tyggemotstand. Havregryn smaker ikke godt, brødskive frister ikke, jeg kan spise nestle barnegrøt istedet. Yoghurt klarer jeg ikke. Jeg kan ha skikkelig lyst på en ting, spiser jeg det så mister jeg lysten i flere uker etterpå. Eneste som går ned er usunne ting som sjokolade, baklava og cola. Frukt skrev jeg bare for å virke sunn, men jeg blir kvalm. Har aldri vært kresen, men det siste året takler jeg ikke maten jeg lager selv, og jeg liker kun sterk mat som gir tårer i øynene. Nam. Stekt ris, linsesuppe, hummus og salat er digg. Anonymkode: 808c8...b36
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #16 Skrevet 25. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så bra! Ja, og siden den ikke inneholder sukker, er det jo et pluss i boka Takk for rådet. Har utrolig dårlig matlyst om dagen, så det går nok greit foreløpig:) Takk for svar hvordan fungerer dette når du drikke Pepsi Max, spiser du sjokolade og sånt? det er godt å høre, da er det bare å hive innpå. Eneste er jeg er litt bekymret for søtning, men det går kanskje Max en stor flaske om dagen.. Anonymkode: 808c8...b36 Jeg spiser sjokolade, ja. Har spist litt mye i desember og januar, men nå er det strammet inn til kun fredag og lørdag. Og i dag er det fredag, yippi, så nå skal jeg i butikken og kjøpe sjokolade! (kan ikke ha det liggende i uka, da spiser jeg det) Har drukket Pepsi Max daglig i mange år. Veier 57-59 kg. Anonymkode: aa392...0c7
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #17 Skrevet 25. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du kan gå ned i vekt med lettbrus, det er koffeinholdig drikke du må styre unna. Bytt ut cornflakes med All-Bran, og spis bare et halvt eple om du absolutt må ha frukt. Knekkebrød er mye bedre enn brød, og da kan du spise to "enheter". Peanøtter er ikke bra for vektnedgangen, spis mandler. Anonymkode: 6db8a...662 Ikke hør på dette Anonymkode: 61d35...6b2 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #18 Skrevet 25. januar 2019 Syns du burde telt kalorier i en uke, jeg tror du spiser lite. Da blir man ofte slapp og trøtt over lengre tid. Anonymkode: 61d35...6b2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #19 Skrevet 25. januar 2019 Du vil sannsynligvis føle deg slapp, og i verste fall fysen på å spise. Det gjør at du orker lite (som å trene eller bevege deg) og gjerne ender opp med å spise fordi du er hjemme og du orker ikke trene Anonymkode: b9606...1ce
Spøkelseskladden Skrevet 25. januar 2019 #20 Skrevet 25. januar 2019 Jeg gikk ned 40 kg etter å ha byttet ut vanlig cola med cola zero. Hadde så klart et endret kosthold i tillegg pluss at jeg gikk tur en time om dagen. Men det å bytte til cola zero var det som ga meg motivasjonen til å gå ned så mye i vekt. For jeg kunne fortsatt kose meg med brus daglig, men unngå ekstra kalorier. Og når vekten da begynte å å bli mindre så ga det meg lyst til å endre andre deler av kostholdet også. Å drikke lettbrus hver dag er ikke direkte sunt, men det er mye bedre enn å få alskens fedmerelaterte sykdommer. 👍🏻
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå