Gå til innhold

Noen med PCO som ble gravid uten hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg bare lurer på om det er noen som har fått diagnosen pco og klart å bli gravid uten hjelp? En litta motivasjonstråd kanskje 😀

Har vært hos legen for å spør siden jeg har gått en stund uten prevensjon, det skjer lite (1 år). Så jeg lurte på å få hjelp da, hans svar var at jeg var for ung til å få hjelp og tukles med hormoner, så jeg måtte prøve naturlig. Har fått diagnosen PCO altså, for noen mnd siden tilbake. Han sa eggene mine ikke ville noen vei, så her sitter jeg da.. Spørrende, og føler ikke at jeg blir tatt på alvor og får noe hjelp. 

Anonymkode: a5408...797

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger nok litt hjelp, fra en mann.

Anonymkode: 08b33...85d

Skrevet

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 6246c...568

Skrevet

For det første hvor gammel er du? Mange med PCO mangler eggløsning og da hjelper det jo ikke hvor lang tid man prøver. Jeg har PCOS, fikk første barnet naturlig uten hormonstimulering. Er nå gravid med nr 2, gått på Letrozol for å få eggløsning denne gangen.

Anonymkode: 09301...339

Skrevet

Jeg klarte det, men først etter livsstilsendring. Er symptomfri i forhold til pcso nå :) 

Anonymkode: 4892a...0dd

Skrevet

Jeg fikk pcos diagnosen når jeg var 21. Nå 10 år senere skulle jeg prøve å få barn, og har tenkt at det kom til å ta lang tid og mye hjelp.

det gikk på første forsøk du! Mildt sagt sjokket når jeg sto der med graviditetstesten i hånden! Masse lykke til. 

Anonymkode: bb115...05d

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 6246c...568

24 år

ts

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger nok litt hjelp, fra en mann.

Anonymkode: 08b33...85d

Funny! 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarte det, men først etter livsstilsendring. Er symptomfri i forhold til pcso nå :) 

Anonymkode: 4892a...0dd

Jeg skulle ønske jeg og kunne endre noe livsstil, eller at det var noe å «jobbe» for, men eneste som jeg ble fortalt var EL problemer. Jeg er normalvektig, nesten i underkant men fortsatt naturlig (pga gode gener der). Jeg er aktiv, men trener ikke mye (friluftsmenneske), har et variert kosthold så vet ikke jeg.. Gyn. sa bare jeg ikke måtte gå for mye ned i vekt. Ellers er jeg i kjempe form. 

Utrolig hyggelig å høre at du klarte det, gir meg håp ❤️

Ts

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk pcos diagnosen når jeg var 21. Nå 10 år senere skulle jeg prøve å få barn, og har tenkt at det kom til å ta lang tid og mye hjelp.

det gikk på første forsøk du! Mildt sagt sjokket når jeg sto der med graviditetstesten i hånden! Masse lykke til. 

Oi så flott ❤️ 

Du trengte virkelig ingen annen hjelp? Bortsett fra en mann så klart 😅😃

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

For det første hvor gammel er du? Mange med PCO mangler eggløsning og da hjelper det jo ikke hvor lang tid man prøver. Jeg har PCOS, fikk første barnet naturlig uten hormonstimulering. Er nå gravid med nr 2, gått på Letrozol for å få eggløsning denne gangen.

Anonymkode: 09301...339

24 år.

Er slik jeg og har forstått det, men legen prata i vei at det var dårlig med masse hormoner proppa inn i meg- jabbajabbaaa. 

Jeg får vel bare ordne meg en ny legetime.... til en annen, så blir jeg forhåpentligvis sendt videre i riktig retning. 

Ts

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi så flott ❤️ 

Du trengte virkelig ingen annen hjelp? Bortsett fra en mann så klart 😅😃

Nei ingen annen hjelp, enn den vanlige måten Hehe. Jeg har hatt hormon spiral i mange år. Det kan være det har hjulpet mot cystene. Ellers vet jeg ikke hva det kan være. 

Skrevet

Jeg fikk diagnosen pcos når jeg var 17. Og når jeg og samboeren min skulle prøve så fikk jeg hverken mens eller eggløsning, vi prøvde fortsatt 1 år før jeg sikten hjelp, da fikk jeg provera for å få mens og letrozol for å få eggløsning ☺️ Det satt da på første forsøk er nå 37+3. Men jeg hadde ikke fått det til uten hjelp av hormoner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...