Gå til innhold

Den "bedrevitende" kommentaren som alltid kommer i tråder

Anbefalte innlegg

Skrevet

I veldig mange tråder, både de jeg starter selv og de som startes av andre, ser jeg ofte at TS legger ut en problemstilling. Så går det et par innlegg før det plutselig kommer en brautende og belærende kommentar fra en AB-bruker, der TS og de andre forslagene skal "irettesettes". Hvor alle er på ville veier og denne AB-brukeren kommer med sin livsvisdom for å fortelle alle andre hvor håpløse og uerfarne de er i forhold.

Det spiller ingen rolle om irettesettelsen er fornuftig og riktig eller ikke. Men tonefallet og denne "Herregud, mener du altså at...??? Slik og slik er det normale folk gjør"-kommentaren virker veldig appellerende til at folk gir likerklikk på kommentaren.

Jeg har selv vært med på å bli korrigert av noen som egentlig ikke visste hva de snakket om, og hvor jeg selv umiddelbart forsto at jeg hadde bedre kunnskap. Likevel er det slik at dramatikken, selve tonefallet og det at noen "retter på feilene", drar inn masse likerklikk.

Er det sånn at vi bare må godta at det er slik KG er? Virker som et ganske toxic miljø her inne. Ikke at jeg klager, men det er på en måte mønsteret i "alle" tråder. :biggrin: Andre som oppfatter det på samme måte?

Anonymkode: 3d27a...6a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste som skriver er som regel ganske ok etter min mening og så har du noen som er ute etter å trolle, plage osv. Eller noen som sikkert er ute etter å få likeklikk og vet hvordan en får det. Hvem som helst har tilgang til nettet, ergo må man sikkert bare godta at slik er det.

Eneste forumet kan gjøre er å regulere hva som er lov. Noe jeg er i mot dog, da sosiale medier eller hva en skal kalle det, er dagens form for å rope på torget og essensielt for ett åpent samfunn.

Skrevet

For meg høres det ut som nettopp klaging. Er problemet korrekt informasjon, eller at det legges fram brautende? Eller at innlegget får mange likerklikk? Hva med belærende innlegg som er bare vas, eller brautende innlegg som ingen liker?

Anonymkode: 5765e...1d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...