Thjelp Skrevet 25. januar 2019 #1 Skrevet 25. januar 2019 Jeg jobber som kokk og har derfor ikke lov til å ha falske negler og neglelakk på meg på arbeid, noe som gjør at neglene mine bestandig er korte, misfargede og lite delikate( mye håndvask, vaskemidler o.l) Noe som heller ikke er hyggelig for kunder og andre som ser hendene mine. Jeg lurer derfor på om om en diskret fransk manikyr eller duse nøytrale farger lagt med slik gellack kunne ha vært noe? Har noen opplevd at disse flasser/ chipper av? Og holder de ganske godt?
Hilde1302 Skrevet 25. januar 2019 #2 Skrevet 25. januar 2019 2 timer siden, Thjelp skrev: Jeg jobber som kokk og har derfor ikke lov til å ha falske negler og neglelakk på meg på arbeid, noe som gjør at neglene mine bestandig er korte, misfargede og lite delikate( mye håndvask, vaskemidler o.l) Noe som heller ikke er hyggelig for kunder og andre som ser hendene mine. Jeg lurer derfor på om om en diskret fransk manikyr eller duse nøytrale farger lagt med slik gellack kunne ha vært noe? Har noen opplevd at disse flasser/ chipper av? Og holder de ganske godt? På meg holder det 2-3 uker. Hos noen holder det kortere tid, kommer an på hvor mye fett du har i neglene dine.
^^Belle^^ Skrevet 25. januar 2019 #3 Skrevet 25. januar 2019 Jeg legger gellack på meg selv, og da varer det rundt en uke. Har negler som omtrent hater neglelakk - vanlig lakk varer i ett døgn. Men jeg skjønner ikke hvorfor du skulle få lov til å gå med gellack når du ikke får lov til å gå med vanlig lakk? Man kan aldri garantere at en gellack ikke flasser.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #5 Skrevet 25. januar 2019 Jeg la gellack i fjor, det flasset ikke i det hele tatt. Jeg fjernet etter ca fire uker. Anonymkode: 51b77...719
Kuleku Skrevet 25. januar 2019 #6 Skrevet 25. januar 2019 Jeg går fast ca hver 3 - 4 uke og legger shellac. Hvor lenge det holder kommer helt ann på hvor flinke de som legger er. Jeg har gjort dette i mange år og er helt avhengig av det nå. Om den som ikke legger lakken forsegler godt nok vil lakken glippe ganske raskt. Den ligger jo som et lokk over negelen.
Thjelp Skrevet 25. januar 2019 Forfatter #7 Skrevet 25. januar 2019 Supert,tusen takk for alle svar. Tenker jeg satser på gellack og lar den få en testrunde hjemme når jeg har langfri neste gang, slik at en ser hvor holdbar den er😊
Djungelvrål Skrevet 26. januar 2019 #8 Skrevet 26. januar 2019 På meg flasset det av dagen etter. Vanlig neglelakk holder mye lengre.
OPIgirl Skrevet 26. januar 2019 #9 Skrevet 26. januar 2019 11 timer siden, Kuleku skrev: Jeg går fast ca hver 3 - 4 uke og legger shellac. Hvor lenge det holder kommer helt ann på hvor flinke de som legger er. Jeg har gjort dette i mange år og er helt avhengig av det nå. Om den som ikke legger lakken forsegler godt nok vil lakken glippe ganske raskt. Den ligger jo som et lokk over negelen. Hvor lenge gellakk/shellac holder kommer også an på din egen negletilstand
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå