Gjest O.G. Skrevet 25. januar 2019 #21 Skrevet 25. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det at vennen din ikke er en god venn. Man setter ikke venner i en slik situasjon. Da er man ikke en god venn. Utroskap er ikke greit og det synes det fleste som har ekte følelser. Din venn har involvert deg i sin utroskap også sier folk her inne at dette har du ikke noe med... Javel... Selvfølgelig har ts noe med dette å gjøre nå siden vennen hennes fortalte det. Vennen hennes burde holdt kjeft om det om ikke ts kan få lov å ha en mening om det. Ts er ikke bare en nikke dukke som skal ta i mot alt fra denne litt ustabile vennen. Jeg synes du skal si i fra om at du ikke vil høre mer om det. For det virker som om det er det du mener. Og det er lov å si til vennen din "At du er utro med kjæresten din synes jeg ikke er greit og det må du respektere at jeg ikke synes er greit. Ikke bland meg i mere av deres privat liv om du ikke tåler å høre mine meninger" Anonymkode: bac33...36f Dette.
janeikanskje Skrevet 25. januar 2019 #22 Skrevet 25. januar 2019 Jeg hadde det sånn med ei venninne. Hun visste at jeg ikke likte utroskap (det gjør jo ingen, og det gjorde ikke hun heller), men jeg sa at jeg selvfølgelig ville støtte henne og passet litt ekstra på henne i den perioden, for selv om hun sa at alt var greit så skjønte jeg at hun slet mye med det. Til slutt fikk hun mot nok til å gjøre det slutt med partneren. Det ble mye krøll med han nye flammen også etter hvert, og jeg tror hun er takknemlig for at jeg var der for henne gjennom hele prosessen. Jeg foreslår å ikke snakke om utroskapen i seg selv, men om hvordan hun har det, og bare være der, rett og slett. (Føler jeg må poengtere at hun er verdens snilleste og godeste, og ikke en jeg noen gang ville trodd kom til å være utro. Men det kan skje selv den beste.) 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #23 Skrevet 25. januar 2019 Ofte så har kvinner gjort det slutt følelesmessig og mentalt før de forlater fysisk. Kanskje den nye mannen hjelper henne til å klare den siste biten og hjelper henne til å gå fordi det er det hun vet hun egentlig trenger og bør? Men om hun faktisk har tenkt til å fortsette å være sammen med samboeren sin så hadde jeg ikke klart å være støttende eller høre på utroskapen hennes, da hadde jeg kuttet kontakten til hun ordna opp i moralene sine. Anonymkode: 3def7...0bd 3
HalldirV2 Skrevet 25. januar 2019 #24 Skrevet 25. januar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Man sitter på en høy hest når man ikke vil fortsette å være venn med noen som har vært utro i et forhold som ikke angår deg, ja. Da var man kanskje ikke så god venn i utgangspunktet - akkurat som at forholdet til vedkommende som var utro sannsynligvis heller ikke var spesielt bra to begin with. Anonymkode: c9720...00f Skulle gått til Specsavers.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #25 Skrevet 25. januar 2019 Jeg hadde droppet henne som venninne. Hun setter seg i en vond situasjon og hun er åpenbart ikke til å stole på. Anonymkode: 3e58f...dad
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #26 Skrevet 25. januar 2019 Har en venninne med både unger og barn, som blir helt sjanseløs når hun er full. Hun drikker aldri hjemme, men heller når hun er på tur / reiser via jobb, venneturer, osv. Det slår aldri feil: Hun drikker for mye, og ender opp med fremmede mannfolk som hun treffer ute på byen. Flere ganger han hun blitt med dem hjem, og enda flere ganger han hun klint med dem, helt åpenlyst. Personlig har jeg ikke sagt noe til mannen, vet jo ikke hvordan forhold de har - og jeg tenker dette er et problem hun må løse selv. Anonymkode: 2d654...69a
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #27 Skrevet 25. januar 2019 Jeg føler meg litt rådvill på en måte, men samtidig så synes jeg ikke at jeg har gjort noe galt ved å være ærlig. Jeg sa det ikke på en stygg måte, men etter at jeg hadde sagt at jeg ikke synes det var greit så ble hun som sagt sur og begynte også å snakke om at hun håpte at jeg var til å stole på. Noe jeg ble litt irritert over siden jeg aldri har gjort noe som tilsier at jeg ikke er til å stole på. Problemet er at hun har vanskeligheter med å ta avgjørelser selv og spør ofte hva hun skal gjøre med ditt og datt. Akkurat dette tenker jeg at jeg egentlig ikke har noe med å gjøre. Jeg er enig med den som skrev at det er begrenset hvor lenge jeg kan sitte og lytte og være støttende, men får se litt fremover. Sist jeg traff henne virket hun fortsatt sur. Noe jeg synes var rart. Egentlig ønsker jeg å ha minst mulig med dette å gjøre, men kan selvsagt støtte henne gjennom en vanskelig periode. Altså i forhold til at det er vanskelig for henne å gjøre det slutt og jeg tror det hadde vært lettere for meg å forstå hvis hun faktisk anerkjenner at det hun gjør er galt og at det ikke er samboeren hennes sin feil. TS. Anonymkode: d7fff...e4d 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #28 Skrevet 25. januar 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ikke blandet meg. Du har strengt tatt ikke noe med det. Veldig mange er utro i dårlige forhold, sånn er verden. Vær en venn og behold vennskapet, eller dropp henne fra der oppe på den høye hesten. Opp til deg. Anonymkode: c9720...00f Et svar man aldri ville ha sett om det var en mann som var utro. Da ville svaret vært du må si i fra hun fortjener bedre. Anonymkode: b7950...98d 1
Gjest O.G. Skrevet 25. januar 2019 #29 Skrevet 25. januar 2019 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ofte så har kvinner gjort det slutt følelesmessig og mentalt før de forlater fysisk. Kanskje den nye mannen hjelper henne til å klare den siste biten og hjelper henne til å gå fordi det er det hun vet hun egentlig trenger og bør? Men om hun faktisk har tenkt til å fortsette å være sammen med samboeren sin så hadde jeg ikke klart å være støttende eller høre på utroskapen hennes, da hadde jeg kuttet kontakten til hun ordna opp i moralene sine. Anonymkode: 3def7...0bd Jeg tror mer på det at enkelte er uselvstendige og skaffer seg noe de tror er sikkerstikk før de drar fra samboeren/kjæresten sin, dette gjelder både menn og kvinner. Endret 25. januar 2019 av O.G.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #30 Skrevet 25. januar 2019 umulig å gjøre noe med det siden det er en kultur der dem egentlig trenger voksen personer rundt seg som kan si sannhetens ord, men siden dem også er fraværende så har dem heller ikke rollemodeller og dermed ender dem i en ond sirkel som dem selv kun må finne ut av og innse. Men her virker det som at hun skal ha pose i sekk, og prøver å dra deg i hennes ond sirkel der hun vi formene at det er riktig det hun gjør. Skal du liksom ikke snakke ærlig selv når du treffer hennes "samboer" og henne en dag? hvorfor holde skjulte ting? Anonymkode: c9452...5f6 2
Gjest theTitanic Skrevet 25. januar 2019 #31 Skrevet 25. januar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok, så jeg kan ikke si at jeg ikke synes det er greit og samtidig være en god venn? Nå var det strengt tatt hun som kom til meg med det og da velger jeg å være ærlig om hva jeg synes og at hun da blir sur synes jeg er feil. Jeg skal selvfølgelig ikke si noe mer om det med mindre hun tar det opp. Anonymkode: d7fff...e4d Du kan si at du ikke liker det. Men ikke mal fanden på veggen med å si det flere ganger. Da vet hun hva du syntes. Hun kommer til å fortsette å kjøre sitt løp uten din velsignelse uansett. Dette får uansett ikke pågått i all evighet så det vil løse seg med tid. Det koster å kjøre dobbeltløp og sjansen for å bli oppdaget er stor. Jeg hadde ikke sagt noe. Hvordan folk velger å leve sitt liv er ikke mitt bord.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #32 Skrevet 25. januar 2019 Synes det er interessant at det er flere som mener TS bør ikke bare droppe venninna, men i tillegg sladre til partneren. Det er ei god venninne, det. Viktigere å ha moral enn å være venn.. Anonymkode: c9720...00f 2
Gent82 Skrevet 25. januar 2019 #33 Skrevet 25. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det er interessant at det er flere som mener TS bør ikke bare droppe venninna, men i tillegg sladre til partneren. Det er ei god venninne, det. Viktigere å ha moral enn å være venn.. Anonymkode: c9720...00f Er du full? 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #34 Skrevet 25. januar 2019 6 minutter siden, Gent82 skrev: Er du full? Neida, har bare erfaring. Min søster var utro mot kjæresten sin, og slik fikk jeg innblikk i hvor sårt og komplisert og ekte slike saker er. Og hvis jeg, den ene personen hun betrodde seg til, skulle ha reagert med å bli sur og attpåtil si ifra til han hun var sammen med, så tror jeg vi alle kunne vært enig i at jeg ikke var en særlig god venn, eller? Anonymkode: c9720...00f
Gent82 Skrevet 25. januar 2019 #35 Skrevet 25. januar 2019 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neida, har bare erfaring. Min søster var utro mot kjæresten sin, og slik fikk jeg innblikk i hvor sårt og komplisert og ekte slike saker er. Og hvis jeg, den ene personen hun betrodde seg til, skulle ha reagert med å bli sur og attpåtil si ifra til han hun var sammen med, så tror jeg vi alle kunne vært enig i at jeg ikke var en særlig god venn, eller? Anonymkode: c9720...00f Jeg undret bare siden du uten unntak virker å legge til din egen vri på det folk svarer her. Du skrev feks sist " Synes det er interessant at det er flere som mener TS bør ikke bare droppe venninna, men i tillegg sladre til partneren. Det er ei god venninne, det. Viktigere å ha moral enn å være venn.." Jeg kan ikke finne ett svar der noen direkte oppfordrerer å gå og 'sladre' til mannen. Endret 25. januar 2019 av Gent82 1
Duftavsommerregn Skrevet 25. januar 2019 #36 Skrevet 25. januar 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør man når man opplever slike konflikter? Jeg har ikke lyst til å bryte vennskapet, men jeg klarer heller ikke å late som at jeg synes dette er helt greit. Kan hun svike en som hun engang var mest glad i! Kan hun svike deg når som helst også. Ha dette i bakhodet i forholdet ditt til henne videre, det er min anbefaling. 1
Duftavsommerregn Skrevet 25. januar 2019 #37 Skrevet 25. januar 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Viktigere å ha moral enn å være venn.. Er det en ekte venn? En som sviker den man er mest glad i, når parkerer hun deg som "venn" tror du? Ved første mulighet der du krysser hennes interesser er mitt svar. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #38 Skrevet 25. januar 2019 15 minutter siden, Gent82 skrev: Jeg undret bare siden du uten unntak virker å legge til din egen vri på det folk svarer her. Du skrev feks sist " Synes det er interessant at det er flere som mener TS bør ikke bare droppe venninna, men i tillegg sladre til partneren. Det er ei god venninne, det. Viktigere å ha moral enn å være venn.." Jeg kan ikke finne ett svar der noen direkte oppfordrerer å gå og 'sladre' til mannen. Jeg finner to som synes det er helt på sin plass å si ifra til mannen. Men jeg skjønner at nyanser ikke er ønsket i denne samtalen. Det er greit det Anonymkode: c9720...00f
Gent82 Skrevet 25. januar 2019 #39 Skrevet 25. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg finner to som synes det er helt på sin plass å si ifra til mannen. Men jeg skjønner at nyanser ikke er ønsket i denne samtalen. Det er greit det Anonymkode: c9720...00f Uansett, angående eksempelet ditt om sladring. Realistisk, å sladre på søsteren sin for noe sånt er det vel knapt noen som gjør?
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #40 Skrevet 25. januar 2019 9 minutter siden, Gent82 skrev: Uansett, angående eksempelet ditt om sladring. Realistisk, å sladre på søsteren sin for noe sånt er det vel knapt noen som gjør? Jeg tror og håper ikke det, men etter å ha lest enkelte bidrag her så er jeg jammen ikke så sikker. Men det er off-topic, så skal ikke si noe mer om det. Og nå skal jeg faktisk bli full. Kos dere Anonymkode: c9720...00f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå