AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #1 Del Skrevet 25. januar 2019 Jeg har en venninne som har slitt i forholdet hun er i og jeg har prøvd å være støttende overfor henne. Jeg har nok reagert litt på at hun skylder veldig på han, men har tenkt at hun kanskje bare ble veldig ensporet på grunn av problemene de har. Nå nylig kom hun til meg og sa at hun har truffet en annen fyr flere ganger og hatt sex med han. I tillegg at hun ikke klarer å gjøre det slutt med samboeren. Jeg sa at jeg synes det er galt av henne å være utro mens hun er i et forhold, men da ble hun sur og skyldte på han igjen. Hun fremstilte det å være utro som greit kun fordi hun og kjæresten har problemer. Så begynte hun å prate om at jeg burde være glad på hennes vegne siden hun hadde truffet han nye fyren. Noe jeg ikke helt klarer og synes egentlig at hun oppfører seg tåpelig. Nå var jeg ikke så ærlig som jeg ønsket å være, men ærlig nok. Jeg synes ikke at hun har rett til å bli sur bare fordi jeg ikke synes det er greit å være utro. Det jeg reagerer mest på er denne ansvarsfraskrivelsen hennes, men hun er generelt sånn som ikke tåler å høre negative ting. Alt skal liksom alltid være fint og hyggelig uansett. Hva gjør man når man opplever slike konflikter? Jeg har ikke lyst til å bryte vennskapet, men jeg klarer heller ikke å late som at jeg synes dette er helt greit. Anonymkode: d7fff...e4d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #2 Del Skrevet 25. januar 2019 Jeg ville ikke blandet meg. Du har strengt tatt ikke noe med det. Veldig mange er utro i dårlige forhold, sånn er verden. Vær en venn og behold vennskapet, eller dropp henne fra der oppe på den høye hesten. Opp til deg. Anonymkode: c9720...00f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #3 Del Skrevet 25. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ikke blandet meg. Du har strengt tatt ikke noe med det. Veldig mange er utro i dårlige forhold, sånn er verden. Vær en venn og behold vennskapet, eller dropp henne fra der oppe på den høye hesten. Opp til deg. Anonymkode: c9720...00f Så man sitter på en høy hest bare fordi man synes utroskap er en uting? Spesielt. Anonymkode: f4015...83c 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #4 Del Skrevet 25. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ikke blandet meg. Du har strengt tatt ikke noe med det. Veldig mange er utro i dårlige forhold, sånn er verden. Vær en venn og behold vennskapet, eller dropp henne fra der oppe på den høye hesten. Opp til deg. Anonymkode: c9720...00f Ok, så jeg kan ikke si at jeg ikke synes det er greit og samtidig være en god venn? Nå var det strengt tatt hun som kom til meg med det og da velger jeg å være ærlig om hva jeg synes og at hun da blir sur synes jeg er feil. Jeg skal selvfølgelig ikke si noe mer om det med mindre hun tar det opp. Anonymkode: d7fff...e4d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #5 Del Skrevet 25. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så man sitter på en høy hest bare fordi man synes utroskap er en uting? Spesielt. Anonymkode: f4015...83c Man sitter på en høy hest når man ikke vil fortsette å være venn med noen som har vært utro i et forhold som ikke angår deg, ja. Da var man kanskje ikke så god venn i utgangspunktet - akkurat som at forholdet til vedkommende som var utro sannsynligvis heller ikke var spesielt bra to begin with. Anonymkode: c9720...00f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #6 Del Skrevet 25. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man sitter på en høy hest når man ikke vil fortsette å være venn med noen som har vært utro i et forhold som ikke angår deg, ja. Da var man kanskje ikke så god venn i utgangspunktet - akkurat som at forholdet til vedkommende som var utro sannsynligvis heller ikke var spesielt bra to begin with. Anonymkode: c9720...00f Nå skrev jo TS at hun ikke ville bryte vennskapet. Anonymkode: f4015...83c 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #7 Del Skrevet 25. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man sitter på en høy hest når man ikke vil fortsette å være venn med noen som har vært utro i et forhold som ikke angår deg, ja. Da var man kanskje ikke så god venn i utgangspunktet - akkurat som at forholdet til vedkommende som var utro sannsynligvis heller ikke var spesielt bra to begin with. Anonymkode: c9720...00f Hvor har jeg skrevet det da? Jeg skriver spesifikt at jeg ikke ønsker å miste vennskapet så her har du vridd veldig på det jeg skrev. Anonymkode: d7fff...e4d 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #8 Del Skrevet 25. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå skrev jo TS at hun ikke ville bryte vennskapet. Anonymkode: f4015...83c TS har ikke skrevet det, JEG har skrevet det. Jeg svarte på det du spurte om høy hest. Jeg skrev at man kunne velge å være en venn eller droppe henne - og der kom hesten inn i bildet. Anonymkode: c9720...00f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #9 Del Skrevet 25. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor har jeg skrevet det da? Jeg skriver spesifikt at jeg ikke ønsker å miste vennskapet så her har du vridd veldig på det jeg skrev. Anonymkode: d7fff...e4d Men i alle dager, jeg har jo aldri sagt at du har skrevet det. Det var en forklaring på hvorfor jeg skrev som jeg gjorde. Anonymkode: c9720...00f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #10 Del Skrevet 25. januar 2019 Viktig å huske at du er hennes venninne og ikke et slags nøytralt forholdpoliti. Jeg har vært i dine sko og fikk store problemer da jeg innså at jeg sympatiserte langt mer med mannen til min venninne enn med henne. Måtte ta meg kraftig sammen og tenke at hva så om jeg synes synd på han og føler at han har rett og at hun tar grundig feil, det er hun som er min venninne, som jeg er glad i, og som jeg akter å støtte samme hva. Det betyr ikke at jeg ikke var tydelig på hva jeg mente, bare at jeg sluttet å irritere meg over og diskutere på ting hun sa, og heller lyttet og forsøkte å forstå. Anonymkode: 263bc...15e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #11 Del Skrevet 25. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: TS har ikke skrevet det, JEG har skrevet det. Jeg svarte på det du spurte om høy hest. Jeg skrev at man kunne velge å være en venn eller droppe henne - og der kom hesten inn i bildet. Anonymkode: c9720...00f 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men i alle dager, jeg har jo aldri sagt at du har skrevet det. Det var en forklaring på hvorfor jeg skrev som jeg gjorde. Anonymkode: c9720...00f Litt dårlig på å få frem hva du mener i allefall. Hvorfor blande inn noe som TS har skrevet spesifikt at hun ikke ønsker? Du får det jo til å høres ut som hun sitter på sin høye hest bare fordi hun er kritisk til utroskap. Anonymkode: f4015...83c 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #12 Del Skrevet 25. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt dårlig på å få frem hva du mener i allefall. Hvorfor blande inn noe som TS har skrevet spesifikt at hun ikke ønsker? Du får det jo til å høres ut som hun sitter på sin høye hest bare fordi hun er kritisk til utroskap. Anonymkode: f4015...83c 😂 Ok. Jeg beklager. Anonymkode: c9720...00f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #13 Del Skrevet 25. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Viktig å huske at du er hennes venninne og ikke et slags nøytralt forholdpoliti. Jeg har vært i dine sko og fikk store problemer da jeg innså at jeg sympatiserte langt mer med mannen til min venninne enn med henne. Måtte ta meg kraftig sammen og tenke at hva så om jeg synes synd på han og føler at han har rett og at hun tar grundig feil, det er hun som er min venninne, som jeg er glad i, og som jeg akter å støtte samme hva. Det betyr ikke at jeg ikke var tydelig på hva jeg mente, bare at jeg sluttet å irritere meg over og diskutere på ting hun sa, og heller lyttet og forsøkte å forstå. Anonymkode: 263bc...15e Ok, takk for svar Ja, jeg tenker også at det ikke er vits i å skulle diskutere på hva hun skal og ikke skal gjøre. Håper hun bare ikke skal spørre og grave om hva jeg synes, men da får jeg nesten bare stoppe henne. Hun tar det ofte veldig ille opp hvis folk er ærlig med henne i forhold til noe hun har gjort "feil", men får se hvordan det går. Anonymkode: d7fff...e4d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontorotta Skrevet 25. januar 2019 #14 Del Skrevet 25. januar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, takk for svar Ja, jeg tenker også at det ikke er vits i å skulle diskutere på hva hun skal og ikke skal gjøre. Håper hun bare ikke skal spørre og grave om hva jeg synes, men da får jeg nesten bare stoppe henne. Hun tar det ofte veldig ille opp hvis folk er ærlig med henne i forhold til noe hun har gjort "feil", men får se hvordan det går. Anonymkode: d7fff...e4d Om hun er en venninne det er verd å ta vare på, så går det jo an å si til henne at om hun ikke ønsker dine ærlige svar i forhold til ektemann og elsker, så må hun bare la vær å ta opp det temaet. Men også fortelle henne at du vil være der for henne uansett hva hun velger å gjøre i fremtiden. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #15 Del Skrevet 25. januar 2019 Man kan være en venninne og en god støtte i situasjonen, uten å støtte selve utroskapen Jeg har vært der. Fokuset var at hun er en god venninne. Jeg forsøkte å forstå, sette meg inn i hvor forvirret hun var, forsiktig veilede. Hun forstod godt at jeg ikke ville høre om hvor forelsket hun var, og hvor fantastisk dette nye var, fordi det var handlinger jeg ikke støttet. Men samtidig var jeg klar på at jeg ville støtte henne uansett valg, og at hun gjerne måtte bruke meg til å sortere vanskelige følelser knyttet til forholdet hun var i. Jeg lærte mye av dette personlig. Hvor sårbar man kan være når forholdet går trått. Hvor åpen man kan være for å ta feil valg i forhold til en ny og spennende mann. Og derfra begynne å unnskylde egne handlinger, kun fokusere på det vonde i forholdet man er i, og alt det positive med det nye. Jeg forstod at alle, virkelig alle, kan være utro når alt går skeis samtidig. Noe som har vært viktig verktøy for å aldri være i nærheten av å komme i en slik situasjon selv. Anonymkode: 20d39...35c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #16 Del Skrevet 25. januar 2019 Jeg ser jeg burde ha skrevet "forholdpoliti" istedenfor "høy hest", selv om det som ligger i begrepene er akkurat det samme🧐 Nei men helt ærlig, som alle andre her også sier: det er bedre å være en venn i en vanskelig situasjon enn å dømme en venn i en vanskelig situasjon. Lykke til! Anonymkode: c9720...00f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #17 Del Skrevet 25. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ikke blandet meg. Du har strengt tatt ikke noe med det. Veldig mange er utro i dårlige forhold, sånn er verden. Vær en venn og behold vennskapet, eller dropp henne fra der oppe på den høye hesten. Opp til deg. Anonymkode: c9720...00f Om TS ikke har noe med det, eller ikke har "rett" til å uttale seg. Hvorfor i helv.. må venninnen betro seg da? Kan hun ikke holde kjeft om det? Måtte slike kvinner brenne i helvete!! Anonymkode: 5037b...f16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #18 Del Skrevet 25. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om TS ikke har noe med det, eller ikke har "rett" til å uttale seg. Hvorfor i helv.. må venninnen betro seg da? Kan hun ikke holde kjeft om det? Måtte slike kvinner brenne i helvete!! Anonymkode: 5037b...f16 Det var da voldsomt. Anonymkode: c9720...00f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #19 Del Skrevet 25. januar 2019 Jeg synes det at vennen din ikke er en god venn. Man setter ikke venner i en slik situasjon. Da er man ikke en god venn. Utroskap er ikke greit og det synes det fleste som har ekte følelser. Din venn har involvert deg i sin utroskap også sier folk her inne at dette har du ikke noe med... Javel... Selvfølgelig har ts noe med dette å gjøre nå siden vennen hennes fortalte det. Vennen hennes burde holdt kjeft om det om ikke ts kan få lov å ha en mening om det. Ts er ikke bare en nikke dukke som skal ta i mot alt fra denne litt ustabile vennen. Jeg synes du skal si i fra om at du ikke vil høre mer om det. For det virker som om det er det du mener. Og det er lov å si til vennen din "At du er utro med kjæresten din synes jeg ikke er greit og det må du respektere at jeg ikke synes er greit. Ikke bland meg i mere av deres privat liv om du ikke tåler å høre mine meninger" Anonymkode: bac33...36f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 25. januar 2019 #20 Del Skrevet 25. januar 2019 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en venninne som har slitt i forholdet hun er i og jeg har prøvd å være støttende overfor henne. Jeg har nok reagert litt på at hun skylder veldig på han, men har tenkt at hun kanskje bare ble veldig ensporet på grunn av problemene de har. Nå nylig kom hun til meg og sa at hun har truffet en annen fyr flere ganger og hatt sex med han. I tillegg at hun ikke klarer å gjøre det slutt med samboeren. Jeg sa at jeg synes det er galt av henne å være utro mens hun er i et forhold, men da ble hun sur og skyldte på han igjen. Hun fremstilte det å være utro som greit kun fordi hun og kjæresten har problemer. Så begynte hun å prate om at jeg burde være glad på hennes vegne siden hun hadde truffet han nye fyren. Noe jeg ikke helt klarer og synes egentlig at hun oppfører seg tåpelig. Nå var jeg ikke så ærlig som jeg ønsket å være, men ærlig nok. Jeg synes ikke at hun har rett til å bli sur bare fordi jeg ikke synes det er greit å være utro. Det jeg reagerer mest på er denne ansvarsfraskrivelsen hennes, men hun er generelt sånn som ikke tåler å høre negative ting. Alt skal liksom alltid være fint og hyggelig uansett. Hva gjør man når man opplever slike konflikter? Jeg har ikke lyst til å bryte vennskapet, men jeg klarer heller ikke å late som at jeg synes dette er helt greit. Anonymkode: d7fff...e4d Jeg ville begynt å holde denne dama på en armlengdes avstand og ikke løyet hvis samboeren hennes stilte meg konkrete spørsmål om utroskapen hennes. Forstå meg på den måten at jeg ville ikke løyet for å dekke over venninna mi. I neste omgang kan denne ansvarsfraskrivelsen gå direkte utover deg, husk det. Hun er ikke en god kjæreste eller ei god venninne. Gode folk holder ikke på slik. Endret 25. januar 2019 av O.G. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå