Gå til innhold

Gave fra kaffegjester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt å få gave fra kaffegjestene i bryllupet? 

Vi tenker å skrive i invitasjonen at vi ønsker oss penger og hvor vi evt registrerer ønskeliste, men lurer på om det er frekt å gjøre det til kaffegjestene og? Har selv gitt gave når jeg har vært kaffegjest, men... 

Anonymkode: bb263...26a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes kaffegjester er en uting. 

Anonymkode: cdbda...525

• Liker 38
Skrevet

"Kaffegjester". Hvorfor har man noe som heter det egentlig??

Anonymkode: a1eff...d33

• Liker 12
Skrevet

Å gi gave til brudepar i det hele tatt er en uting. 

Anonymkode: c323b...126

• Liker 4
Skrevet

Ja, kaffegjester gir også gaver. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg synes i det hele tatt det er litt frekt å skrive ønsker i invitasjonen.

Ikke synes jeg noe særlig om kaffegjester heller ;) . Har vært det noen ganger selv, og man  føler seg som en B-gjest. Tror det er vanlig at også kaffegjester gir gave.

Endret av Kritt
Skrevet

Frekt å skrive gaveønsker, og frekt med kaffegjester. Det er lite populært, har vært i bryllup der kaffegjestene baksnakket som bare det... 

Anonymkode: 6b34b...5d6

• Liker 20
Skrevet

Kaffegjester er kjipt, og fra dem bør man i alle fall ikke forvente gaver (du har jo ikke villet betale middag for dem en gang, liksom)

Anonymkode: 03c00...7c3

• Liker 20
Skrevet

Herregud, man skal ha sterk mage for å stille spørsmål her inne, for her står man i fare for å bli utsatt for en lynsjegjeng av noen negative og kritiske megger som i alle fall ikke gidder å besvare spørsmålet sånn helt uten videre. :kjefte:

Spør TS om hun skal invitere kaffegjester? Nei. Spør TS om våre meninger om kaffegjester? Nei. Er bryllupsgaven en «betaling» for middag? Nei, det er en tradisjonell gratulasjon. Er det frekt å fortelle hva man ønsker seg? Nei, i himmelens navn, det er det da virkelig ikke. Hvis noen IKKE har ønskeliste blir det i alle fall masse kritikk. 

• Liker 26
Skrevet

Synes både kaffegjester og å be om gave er frekt. Men siden du allerede har bestemt deg for kaffegjester så kan du like gjerne toppe frekkheten med å be de om gave! 

Anonymkode: 2414c...40d

• Liker 18
Skrevet

Hadde jeg vært invitert til kaffen i bryllupet -hadde det vært en selvfølge å ta med gave. Hadde vært takknemlig for å få en gavelistene også -liker å handle ting som jeg vet blir brukt og satt pris på. 

Anonymkode: 90b38...4b3

• Liker 12
Skrevet

Kaffegjester gir presang, men vi valgte å ikke ha det. Skapte to grupperinger. En uting.

Skrevet
Akkurat nå, Regn skrev:

Kaffegjester gir presang, men vi valgte å ikke ha det. Skapte to grupperinger. En uting.

Altså, droppa kaffegjester

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes både kaffegjester og å be om gave er frekt. Men siden du allerede har bestemt deg for kaffegjester så kan du like gjerne toppe frekkheten med å be de om gave! 

Handler du aldri gaver til bryllup du ikke er invitert til også? Tenker det er vanlig høfelighet også -til naboen eller venner du ikke har blitt invitert i bryllupet til.

• Liker 9
Skrevet

De pleier å gi gave ja, men man kan ikke forvente like mye fra disse som middagsgjestene👍 

Ville egentlig ha styrt unna kaffegjester, men. 

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Handler du aldri gaver til bryllup du ikke er invitert til også? Tenker det er vanlig høfelighet også -til naboen eller venner du ikke har blitt invitert i bryllupet til.

Det gjør jeg! 

Men jeg løper ikke mitt eget nabolag ned for å gi ut ønskelister til mitt eget bryllup. 

Jeg tenker at om folk ønsker å gi gave, så kan de selv sjekke om de har skrevet ønskeliste kitchn, Tilbords etc. Eventuelt spørre brudeparet. Å skrive det i invitasjonen er en uting 

• Liker 3
Skrevet

Ts her. 

Takk for mange saklige kommentarer ang kaffegjester🙄 Vi ønsker å ha de nærmeste til middag, men har ikke råd til å betale 150 000 bryllup så da velger vi evt å invitere litt mer "perifere" venner til festen. Jeg har også hørt at det er normalt og greit å skrive ønsker i invitasjonen, rett og slett for å gjøre det enklere for gjestene. Det har jeg satt pris på selv ihvertfall!

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes det er fint med en enkel hjemmeside (eller facebook-arrangement, hvis de fleste av gjestene er på facebook), der man kan legge lenke til ønskeliste osv, sammen med informasjon om evt toastmaster/taler, praktisk informasjon om klokkeslett, sted, overnatting osv.

På den måten kan invitasjonen holdes enklere/penere, uten informasjon om ønskeliste og sånn. Og de som er invitert til å komme etter middag, kan selv avgjøre om de synes det er naturlig å gi gave. Jeg ville uansett sørget for å ha nok rimelige ønsker på ønskelisten, slik at de som vil ha med en liten ting, kan finne noe der. Det er ikke alle som synes det er ok å gi penger.

Jeg tror de fleste som kommer i bryllup ønsker å gi noe, selv om de kommer senere på kvelden.

Jeg har selv aldri vært i noe bryllup der gjestene kommer i flere omganger (noen til middag, og noen etterpå), er det vanligere noen steder i landet?

Anonymkode: 38025...52c

• Liker 2
Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det normalt å få gave fra kaffegjestene i bryllupet? 

Vi tenker å skrive i invitasjonen at vi ønsker oss penger og hvor vi evt registrerer ønskeliste, men lurer på om det er frekt å gjøre det til kaffegjestene og? Har selv gitt gave når jeg har vært kaffegjest, men... 

Ja.

Endret av O.G.
Skrevet
4 timer siden, Kritt skrev:

Jeg synes i det hele tatt det er litt frekt å skrive ønsker i invitasjonen.

Ikke synes jeg noe særlig om kaffegjester heller ;) . Har vært det noen ganger selv, og man  føler seg som en B-gjest. Tror det er vanlig at også kaffegjester gir gave.

Å komme som kaffegjest er det beste som er så fremt brudeparet har hatt omtanke for kaffegjestene også  under planleggingen. Å komme til betalbar som kaffegjest vil være en uting, særlig hvis man som TS ønsker seg penger i bryllupsgave. Da har brudeparet virkelig gjort kaffegjestene sine til B-gjester da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...