AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #1 Skrevet 25. januar 2019 Jeg har av ulike årsaker levert oppsigelse etter litt over 1 år i samme jobb, og sjefens reaksjon var lite trivelig - virket fornærmet og snurt, og prøvde å snakke ned min nye jobb. Reaksjonen er helt naturlig og veldig menneskelig, men som sjef hadde jeg forventet at man i det minste klarte å gi inntrykk av/late som at man var glad på en ansatts vegne.. nå er stemningen totalt kjip, og jeg føler meg som en sviker. Det kommer sarkastiske kommentarer og nedsettende snakk om min nye jobb, og jeg orker nesten ikke tanken på å være her i 3 måneder til. Er det andre som har opplevd slike reaksjoner ved oppsigelse? Er det normalt? Anonymkode: 04248...ba4 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #2 Skrevet 25. januar 2019 For en uprofesjonell sjef.... Anonymkode: 8c79d...e43 6
SPOCA Skrevet 25. januar 2019 #3 Skrevet 25. januar 2019 (endret) Min første tanke er at det er bra at du har fått deg ny jobb. Gratulerer! Jeg kan vel forstå at sjefen kanskje synes det er synd, eller ikke liker det, men å oppføre seg slik er smålig og tåpelig. Ikke en sjef verdig, uprofesjonelt. Endret 25. januar 2019 av SPOCA 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #4 Skrevet 25. januar 2019 17 minutter siden, SPOCA skrev: Min første tanke er at det er bra at du har fått deg ny jobb. Gratulerer! Jeg kan vel forstå at sjefen kanskje synes det er synd, eller ikke liker det, men å oppføre seg slik er smålig og tåpelig. Ikke en sjef verdig, uprofesjonelt. Nå ble jeg lettet, har jo lurt på om det er jeg som er rar.. sjefens sjef kom inn her om dagen, vedkommende er fullstendig klar over at jeg har sagt opp, men valgte å overse meg fullstendig og ikke si ett eneste ord. Synes det er helt sykt. Andre som har sagt opp her blir baksnakket i lang tid etterpå, og det ytres fraser om at de ikke passet inn og ikke var "gode nok", at de ga opp og generelt var noen idioter.. får belage meg på at det snakkes sånn om meg også, men samme det hater sutring og dårlig stemning på jobb, synes det er helt vanvittig at man kan oppføre seg sånn i det som skal være en profesjonell setting.. får bare putte på hodetelefoner og holde ut Anonymkode: 04248...ba4
SPOCA Skrevet 25. januar 2019 #5 Skrevet 25. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå ble jeg lettet, har jo lurt på om det er jeg som er rar.. sjefens sjef kom inn her om dagen, vedkommende er fullstendig klar over at jeg har sagt opp, men valgte å overse meg fullstendig og ikke si ett eneste ord. Synes det er helt sykt. Andre som har sagt opp her blir baksnakket i lang tid etterpå, og det ytres fraser om at de ikke passet inn og ikke var "gode nok", at de ga opp og generelt var noen idioter.. får belage meg på at det snakkes sånn om meg også, men samme det hater sutring og dårlig stemning på jobb, synes det er helt vanvittig at man kan oppføre seg sånn i det som skal være en profesjonell setting.. får bare putte på hodetelefoner og holde ut Anonymkode: 04248...ba4 Nei, da er det ikke deg, for en sjef skal ikke oppføre seg slik. Baksnakking og stygge ord er virkelig ikke hvordan en sjef skal oppføre seg. Jeg forstår at det kan virke ubehagelig, men tenker at sjefen i grunn har bekreftet for deg hvorfor det er riktig å si opp. 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #6 Skrevet 25. januar 2019 Om de begynner å mobbe deg fordi du har sagt opp, ville jeg gått til legen og hørt om sykemelding, samt brukt det jeg kan av ferie tilgode.. Det er skadelig å stå i slikt (og forøveig ulovlig). Anonymkode: 2ab7e...5b0 1
Gjest kittkatt Skrevet 25. januar 2019 #7 Skrevet 25. januar 2019 Hehe jeg opplevde litt det samme. Min sjef tok det fint og forstod meg, men hans sjef igjen nekta å snakke med meg den siste perioden og overså meg fullstendig. Det som går an er å snakke med legen om det, hvis det er baksnakking og det bryter deg ned psykisk. Da er det mulig å få sykemelding ut oppsigelsesperioden. Men dette kan ha konsekvenser for om du får en utfyllende attest med hvor mye bra du har gjort (av en eller annen grunn så går jeg utifra at du bare får en standard attest uansett, med bakgrunn i det du sier om sjefene dine?). Jeg oppfordrer deg ikke til å bli sykemeldt, men det er et alternativ. Når det kommer til at de baksnakker deg når du har slutta, så har det heldigvis ikke noe å si for ditt videre liv. Selv «glemmer» jeg enkelte medarbeidere kort tid etter at de har slutta - nettopp fordi det er en jobb man har, og ofte ikke ser kolleger så mye utenfor arbeidstid. Gratulerer med ny jobb! Lykke til
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #8 Skrevet 25. januar 2019 Her er det absolutt ikk deg det er noe galt med. Og slik du fremstiller arbeidsmiljøet så må jeg bare gratulere med ny jobb. Husk at den som har et bra produkt vil gjerne fortelle om produktet sitt, ikke bruke opp tiden på å informere om hvor dårlig konkurrentens vare er Anonymkode: d0192...78a 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #9 Skrevet 25. januar 2019 Det hadde jeg tatt som et klart tegn på at det var riktig å få ny jobb, og en fin bekreftelse på at man aldri skal tilbake til inneværende arbeidsplass. Se på det på en annen måte, han gjør det hvertfall veldig enkelt for deg å bytte jobb. Drit i hva sjefen sier om den nye jobben, det har h*n uansett ikke noe med. Anonymkode: f09f6...acd 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #10 Skrevet 25. januar 2019 Takk alle sammen!! Er ikke så erfaren i arbeidslivet, så etter hva dere sier skjønner jeg at jeg har vært skikkelig uheldig. Man begynner jo å tenke at det er dette som er normalen når man ikke har noe å sammenligne med.. Skal nok ikke sykemelde meg, vil gjerne gå i motsatt retning og prestere mitt ytterste helt til det siste - da kan ingen si noe på det og jeg beviser at jeg er for god for dette stedet, selv om de later som noe annet. Hah:) TS Anonymkode: 04248...ba4 6
Gjest kittkatt Skrevet 25. januar 2019 #11 Skrevet 25. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk alle sammen!! Er ikke så erfaren i arbeidslivet, så etter hva dere sier skjønner jeg at jeg har vært skikkelig uheldig. Man begynner jo å tenke at det er dette som er normalen når man ikke har noe å sammenligne med.. Skal nok ikke sykemelde meg, vil gjerne gå i motsatt retning og prestere mitt ytterste helt til det siste - da kan ingen si noe på det og jeg beviser at jeg er for god for dette stedet, selv om de later som noe annet. Hah:) TS Anonymkode: 04248...ba4 God innstilling! Det er sånt som skaper vinnere og sterke mennesker! 🙌🏻
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #12 Skrevet 25. januar 2019 For en uproff og ufyselig oppførsel! Sjefen din gjør seg selv til latter for alle. Hold hodet hevet og tenk på hvor godt det er å ha gjort et riktig valg.Om man er sjef og skal ta det personlig hver gang noen slutter, har man virkelig havnet på feil hylle! Anonymkode: 8063e...cd0 1
Serafin Skrevet 25. januar 2019 #13 Skrevet 25. januar 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har av ulike årsaker levert oppsigelse etter litt over 1 år i samme jobb, og sjefens reaksjon var lite trivelig - virket fornærmet og snurt, og prøvde å snakke ned min nye jobb. Reaksjonen er helt naturlig og veldig menneskelig, men som sjef hadde jeg forventet at man i det minste klarte å gi inntrykk av/late som at man var glad på en ansatts vegne.. nå er stemningen totalt kjip, og jeg føler meg som en sviker. Det kommer sarkastiske kommentarer og nedsettende snakk om min nye jobb, og jeg orker nesten ikke tanken på å være her i 3 måneder til. Er det andre som har opplevd slike reaksjoner ved oppsigelse? Er det normalt? Anonymkode: 04248...ba4 drit i sjefen - du er kvitt han eller henne nå. nå kan du se fremover og tenke på at du er fri fra sjefens jerngrep.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #14 Skrevet 25. januar 2019 Desverre finnes det en del slike sjefer. Du har super innstilling. Jeg var i samme posisjon som deg, hvor sjefen gjorde det surt for meg den siste tiden. Var nære på å sykemelde meg, men glad jeg heller stod på å gjorde mitt beste. Endte med at jeg sa akkurat hva jeg mente en av de siste dagene og sa at slik oppførsel er ingen tjent med. Sa at jeg ønsker å avslutte arbeidsforholdet på en god måte å regnet med at sjefen ønsket det samme. Det var sjefen enig i og det endte med en god attest og en hyggelig avskjed. Gå med hode hevet, tenk at de har mistet en god arbeidstaker og du har gjort det riktige valget. Anonymkode: bed6f...d8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå