Gå til innhold

Sykepenger utbetaling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet når sykepenger fra NAV kommer? Står på nettet at de skulle komme den 25, men så går jeg inn på mitt nav, og der står det at jeg kan søke om sykepenger fra 27/1.

Anonymkode: 336b1...30f

Skrevet

Da må du søke om de og de kommer da inn ca 4 dager etter.

Anonymkode: 1b688...c20

• Liker 1
Skrevet

Ble du sykmeldt 11 januar....?

Anonymkode: 9bfe9...251

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ble du sykmeldt 11 januar....?

Anonymkode: 9bfe9...251

Før det 5/6 eller noe.

Anonymkode: 336b1...30f

Skrevet

Når du skal levere digital søknad om sykepenger, kan denne først leveres når sykmeldingsperioden går ut (eller etter en måned dersom sykmeldingen går over flere måneder). Du kan ikke få sykepenger før du har levert søknaden om sykepenger (tidligere D-del) siden du der svarer på om du har jobbet i perioden, hatt ferie, vært utenlands og annet som kan påvirke utbetalingen.

Slik jeg forstår det vil de dagene man er sykmeldt i januar bli utbetalt så snart søknad om sykepenger er kommet inn dersom sykmeldingen går ut etter den 25. Blir man sykmeldt videre inn i februar og sender ny søknad om sykepenger f.eks. den 15. februar, forstår jeg det som at de siste dagene i januar vil bli utbetalt så snart søknaden er mottatt, og dagene for februar den 25. februar.

Så lenge inntektsopplysningene er mottatt, og fra nyttår skal de være digitale de også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...