Gå til innhold

BB CREAM hjelp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en BB cream fra L’Oréal i går og har aldri brukt det før. Bruker som regel alltid først primer, så foundition, også concealer på visse områder, deretter setting powder for at sminken skal sitte.

Lurer på: er det nødvendig med primer under en BB cream for at kremen skal sitte bedre? Jeg tar nok på noe concealer etter BB creamen for å dekke noe urenheter og lysne under øyne, men er det også nødvendig med setting powder der jeg påfører BB cream?? Har oljete hud så vil ikke at det skal glinse noe av huden!! Noen som også har erfart å conture ansiktet etter påføring av BB cream? Og erfart å ta på litt rouge?

Har forresten fregner, derfor jeg kjøpte BB cream også så de kan synes gjennom litt, slik at det skal se mer naturlig ut.

(Prepper alltid huden først: renser, toner og tar på en fuktighetskrem før jeg legger hudsminken.) 

Anonymkode: 5f8eb...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange lag bruker du på huden din sa du! :blink:

Er det ikke normalt å ha en fuktighets-/dagkrem på nyvasket hud og så BB kremen, og det er det? 

Anonymkode: 66233...6ff

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange lag bruker du på huden din sa du! :blink:

Er det ikke normalt å ha en fuktighets-/dagkrem på nyvasket hud og så BB kremen, og det er det? 

Anonymkode: 66233...6ff

Jeg kan makeup svært godt. Preppe huden er viktig uansett, altså rense først og bruke en fuktighetsgivende krem + solfaktor før man sminker seg. 

Jeg har null erfaring men BB cream, derfor jeg spurte om man skal gjøre samme rutinene som når man påfører foundition🙂

Legger ved et bilde jeg fant, så ser du en normal rutine på sminke. Folk er så klart inviduelle her, selv følger jeg ikke alt men mye av det. 

Fant vel egentlig svaret mitt gjennom bildet også. Står foundition/ BB cream 😛

C1EAA9AA-351E-4BB2-A001-B30CD0EBA720.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Mi erfaring er at ein må halde seg til hudkrem og så BB-krem. Om det er for mange lag under berre smører ein BB-kremen rundt i fjeset. Det er som regel solfaktor i BB-krem, så det kan ein i alle fall droppe, og primer blir berre tull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2019 den 10.54, AnonymBruker skrev:

Jeg kan makeup svært godt. Preppe huden er viktig uansett, altså rense først og bruke en fuktighetsgivende krem + solfaktor før man sminker seg. 

Jeg har null erfaring men BB cream, derfor jeg spurte om man skal gjøre samme rutinene som når man påfører foundition🙂

Legger ved et bilde jeg fant, så ser du en normal rutine på sminke. Folk er så klart inviduelle her, selv følger jeg ikke alt men mye av det. 

Hæ? Hva betyr preppe?

Anonymkode: e5d05...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Hva betyr preppe?

Rense, smøre fuktighetskrem, evnt solfaktor, primer og så foundation/BB cream. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal ikke være nødvendig å bruke krem under bb cream.  Bb cream kan erstatte dagkremen, sminken og solkremen i ansiktet fordi den inneholder alt dette. 

Anonymkode: 1b621...d52

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal ikke være nødvendig å bruke krem under bb cream.  Bb cream kan erstatte dagkremen, sminken og solkremen i ansiktet fordi den inneholder alt dette. 

Anonymkode: 1b621...d52

Har man behov for godt med fuktighet er neppe en BB cream gok nok, jeg har iallefall til gode å finne en som gir nok fukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville brukt bb cream som foundation. Av erfaring kan bb cream fort oksidere om huden ikke er preppet ordentlig. Men du må vente noe lenger mellom fuktighetskrem /primer og påføring av BB cream da BB cream har fortere til å påføres ujevnt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Nerine_ skrev:

Har man behov for godt med fuktighet er neppe en BB cream gok nok, jeg har iallefall til gode å finne en som gir nok fukt. 

59 minutter siden, Nerine_ skrev:

Jeg er enig at man bør bruke krem under. Jeg har fet hud, og tilfører man ikke huden med god fuktighet vil huden selv produsere mer, noe som også vil føre til mer urenheter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, VKM skrev:

Jeg ville brukt bb cream som foundation. Av erfaring kan bb cream fort oksidere om huden ikke er preppet ordentlig. Men du må vente noe lenger mellom fuktighetskrem /primer og påføring av BB cream da BB cream har fortere til å påføres ujevnt. 

Takk for svar. Har prøvd meg frem og føler at det fu sier stemmer også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2019 den 10.54, AnonymBruker skrev:

Vil bare minne om at kosmetikkindustrien har ett mål for øye: tjene penger. Sminkeaktørene ønsker derfor at forbrukerne er av den oppfatning at det må 10+ produkter til for å se nogenlunde anstendig ut. Om det er stemmer er en helt annen sak. Jeg mener at less is more også når det kommer til sminke og hudpleie. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2019 den 19.58, AnonymBruker skrev:

Hæ? Hva betyr preppe?

Står helt klart på bildet. 

Rense huden godt, (bruke den rense rutinen som passer din hud), bruke fuktighetskrem, deretter solfaktor (solfaktor 20 om vinter og solfaktor 50 er anbefalt av hudpleiere), deretter legge på en primer som passer din hud (for at sminken skal sitte bedre osv). Alt dette er for å gjøre huden klar for å ha på seg sminke da noe sminke kan være hardt for huden og uansett er det viktig å preppe huden hver dag for å holde huden ren og minimalisere urenheter, rynker, mørke ringer osv! 

Bruker man ikke hudsminke er ikke primer nødvendig ofc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AntiBullshit skrev:

Vil bare minne om at kosmetikkindustrien har ett mål for øye: tjene penger. Sminkeaktørene ønsker derfor at forbrukerne er av den oppfatning at det må 10+ produkter til for å se nogenlunde anstendig ut. Om det er stemmer er en helt annen sak. Jeg mener at less is more også når det kommer til sminke og hudpleie. 

Penger vil de helt klart tjene! 

Om nødvendigheten for å påføre alt dette som står på bildet er opp til hver enkelt, men dette er anbefalt om du ønsker st sminken skal sitte og om du ønsker en full makeup look. 

Da det kommer til hudpleie mener nå jeg at å bruke en serie (helst samme merke) er nødvendig for alle. Det er så mye forurensing i luften og renser man får man vekk smuss og dritt. Alt igjen her kommer an på hud type, hvor mye urenheter man har osv. Men en god rens + en fuktighetsgivende krem hver morgen og kveld bør alle bruke, både kvinner og menn. 

Er man ikke født med «perfekt» hud som eldres minimalt og som ikke har urenheter, mørke ringer, porer som synes særlig, osv så bør man bruke mer. Dette anbefaler de fleste hudpleiere og hudleger. Men igjen, man må absolutt ikke gå for de dyreste produktene alltid, det er flere tester som viser at mange merker som er billigere både innen kosmetikk og hudpleie som er bedre. Men igjen, dette kan også være inviduelt da vi alle fleste har så forskjellig hudtyper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Penger vil de helt klart tjene! 

Om nødvendigheten for å påføre alt dette som står på bildet er opp til hver enkelt, men dette er anbefalt om du ønsker st sminken skal sitte og om du ønsker en full makeup look. 

Da det kommer til hudpleie mener nå jeg at å bruke en serie (helst samme merke) er nødvendig for alle. Det er så mye forurensing i luften og renser man får man vekk smuss og dritt. Alt igjen her kommer an på hud type, hvor mye urenheter man har osv. Men en god rens + en fuktighetsgivende krem hver morgen og kveld bør alle bruke, både kvinner og menn. 

Er man ikke født med «perfekt» hud som eldres minimalt og som ikke har urenheter, mørke ringer, porer som synes særlig, osv så bør man bruke mer. Dette anbefaler de fleste hudpleiere og hudleger. Men igjen, man må absolutt ikke gå for de dyreste produktene alltid, det er flere tester som viser at mange merker som er billigere både innen kosmetikk og hudpleie som er bedre. Men igjen, dette kan også være inviduelt da vi alle fleste har så forskjellig hudtyper. 

Altfor ofte opplever jeg at folk som tilsynelatende er veldig interessert i sminke og hudpleie ikke har peiling på vitenskapen bak god hud. Hva som menes med «en god rens» for eksempel vil jo variere. Majoriteten av «beauty guruer» aner ikke hvilke ingredienser som utgjør gode produkter for ulike hudtyper. Hvilke aktive ingredienser man bør se etter osv. Synes det er mye mer hensiktsmessig å vite hva et godt eller dårlig produkt inneholder slik at man utvider kunnskapsbanken og kan ta gode valg deretter, ikke la seg blende av fancy emballasje og vanskelige ord. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AntiBullshit skrev:

Altfor ofte opplever jeg at folk som tilsynelatende er veldig interessert i sminke og hudpleie ikke har peiling på vitenskapen bak god hud. Hva som menes med «en god rens» for eksempel vil jo variere. Majoriteten av «beauty guruer» aner ikke hvilke ingredienser som utgjør gode produkter for ulike hudtyper. Hvilke aktive ingredienser man bør se etter osv. Synes det er mye mer hensiktsmessig å vite hva et godt eller dårlig produkt inneholder slik at man utvider kunnskapsbanken og kan ta gode valg deretter, ikke la seg blende av fancy emballasje og vanskelige ord. 

Sier meg ikke uenig. Det jeg har lært er av hudpleiere i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 hour ago, AnonymBruker said:

Takk for svar. Har prøvd meg frem og føler at det fu sier stemmer også

Ja, jeg måtte gi opp BB cream pga det ble for stress for meg med tanke på at alle oksiderte så lett. Men fant at asiatiske merker med BB cream er mye tykkere og føles mer som en lett foundation. De er lett å bygge opp, om du vil ha full coverage eller ikke og oksiderer ikke. Derimot må du være ganske blek for at det skal matche... 

Endret av VKM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, VKM skrev:

Ja, jeg måtte gi opp BB cream pga det ble for stress for meg med tanke på at alle oksiderte så lett. Men fant at asiatiske merker med BB cream er mye tykkere og føles mer som en lett foundation. De er lett å bygge opp, om du vil ha full coverage eller ikke og oksiderer ikke. Derimot må du være ganske blek for at det skal matche... 

Hehe ja asiatere skal jo ha alt hvitt. 

Hørt Chanel sin CC cream er veldig god også. Mer dekkende enn typisk BB cream. Men alikevell mer naturlig resultat enn en dekkende foundation

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er BB krem et produkt jeg bruker om jeg ikke trenger/ønsker "hele pakka". Det vil si et alt-i-ett produkt der jeg kun har litt serum under. Som har langt fra samme resultat og holdbarhet som prepping, priming, settingpudder og -spray. 

Vil heller anbefale å blande 2-3 dråper ansiktsolje i en foundation med lett/medium dekkevne. Det gir bedre resultat og er mer holdbar enn BB krem. (i alle fall på min hud, her er alle forskjellige) 

Anonymkode: c9111...142

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Hehe ja asiatere skal jo ha alt hvitt. 

Hørt Chanel sin CC cream er veldig god også. Mer dekkende enn typisk BB cream. Men alikevell mer naturlig resultat enn en dekkende foundation

Heldigvis er jeg såpass blek at det går om vintermånedene. Når jeg blir brun derimot 😂

Ja, har sett litt på den og. Jeg ønsker en bb cream som ikke er så flytende men mer fast, om du vet om noen så let me know! Var personlig veldig misfornøyd med L’oreal sin  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...