Gjest Raggy Skrevet 25. januar 2019 #1 Skrevet 25. januar 2019 Jag har alltid trodd at dyre kvalitets produkter må til for å virkelig få en fin hud. Jeg har nå brukt produkter Exuviance og noe fra Linda Johansen i mange mnd og kan ikke si at huden har blitt så fantastisk av den grunn... Før brukte jeg en ok rens fra IHERB, skummende med glycolsyrer samt en billig skubb derfra, mandelolje som fukt og solkrem fra apoteket. Ingen av disse produktene koster over hundre kr stk, men merkeproduktene stort sett koster nær åttehundre kr pr produkt. Er glad for min erfaring men føler meg lurt til å bruke mye penger i håp om en nyyyyydelig hud som reklamen sier... Flere som ser seg fornøyd uten å måtte bruke tusenvis av kroner på kremer?
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #2 Skrevet 25. januar 2019 Kommer litt an på hva slags resultater du ønsker og hvilke ingredienser det er i produktene du kjøper. Fokuset bør først og fremst være på å kjøpe produkter med riktige ingredienser til ditt «problem» eller det du ønsker å fokusere på. Dyrere produkter har ikke nødvendigvis mer av de gode ingrediensene, men vesentlig mindre av fyllingredienser, som er helt unødvendig. Anonymkode: 38615...4f4 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #3 Skrevet 25. januar 2019 Helt enig med deg. Har lenge slitt med akne og urenhud og har prøvd UTTALLIGE produkter men ALLE gir samme resultat. Derfor holder jeg meg til under 200kr stk Anonymkode: fb10b...aed
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #4 Skrevet 25. januar 2019 Riktige (ikke dyre) produkter gjør en enorm forskjell for meg. Det har tatt litt prøving og feiling, men har nå produkter som virkelig utgjør forskjellen når det kommer til fukt hele vinteren igjennom, sprenge blodkar som har forsvunnet, glød, og mindre synlige rynker. Og mange av produktene som gjør nettopp dette koster 1 000 - 3 000 kroner. Og så har jeg også mange favoritter, oljerens og lignende som er kjøpt i Korea for maks 200 kroner. Anonymkode: 1c15c...0f1 1
Gjest Raggy Skrevet 25. januar 2019 #5 Skrevet 25. januar 2019 Riktige billige produkter gir like gode resultater som riktige dyre produkter synes jeg. Jeg bruker feks en glycolsyrepeeling nå på vinteren som en kur til 79kr som gir like god effekt som de dyre kremene men samme virkestoff. C-serumet mitt koster ca179kr, mot feks Peter T H sitt til nærmere 700kr og mitt har en høyere prosent potent c-vitamin. Osv osv Jeg skriver ca priser da jeg ikke har disse helt korrekt i hode
skruf Skrevet 25. januar 2019 #6 Skrevet 25. januar 2019 (endret) Jeg har litt vanskelig hud som er tørr og fuktfattig, i tillegg veldig sensetiv for produkter. Så jeg har virkelig prøvd veldig mye forskjellig, både dyrt og ikke dyrt (moren min, svigermor og venninnene mine har fått produkter for mange tusen kroner etterhvert som jeg har reagert på de). Har t.o.m vært til hudpleier og fått anbefalt produkter og likevel reagert på de. Men nå ser det ut til at jeg endelig har funnet noe som jeg virkelig tåler. Bruker endel fra merket Klairs som er et koreansk merke som ikke koster skjorta. Bruker en oljerens og en ansiktspleie derifra, dagkrem og nattkrem. Oljerensen tar all sminke, så behøver ikke egen sminkefjerner. Bruker også jojobaolje når huden er ekstra tørr. Har i tillegg nettopp kjøpt c-vitamin serum, men det har jeg ikke prøvd ut noe særlig enda Tåler også produkter fra Origins, men de er litt dyrere enn Klairs. Endret 25. januar 2019 av skruf
Nerine_ Skrevet 25. januar 2019 #7 Skrevet 25. januar 2019 Jeg har prøvd mye billig, er sjeldent fornøyd.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #8 Skrevet 25. januar 2019 Jeg er enig, men jeg har nok en vanskelig hud. Kviser og fet hud. Jeg har prøvd mye og flere av de veldig dyre merkene. Dermalogica, Murad, Matos, Decleor osv, men ingen av disse gjør nok for min hud. Jeg likte noen av produktene til MD formulations før de forsvant fra det norske markedet. Det er i hvert fall ikke verdt det å kjøpe produkter som koster 400+ kroner. Jeg har prøvd alt mulig fra andre og billigere merker også og det er mye som ikke fungerer. Jeg har begynt å høre mindre på såkalte eksperter siden de ofte anbefaler veldig sterke produkter som huden min ikke tåler. Nå bruker jeg Clinique og det er ikke billig det heller, men det er grei pris og jeg synes det gjør så mye som produkter kan for min hud. Jeg har også andre produkter i billigere merker. Noen koreaprodukter, noe fra lush, diverse kjøpt på iherb osv. Jeg synes ofte at dyrere merker blir veldig opphauset. Samme når det gjelder sminke, men så er de billige merkene ofte minst like bra. Anonymkode: fafcd...c57
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #9 Skrevet 25. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig, men jeg har nok en vanskelig hud. Kviser og fet hud. Jeg har prøvd mye og flere av de veldig dyre merkene. Dermalogica, Murad, Matos, Decleor osv, men ingen av disse gjør nok for min hud. Jeg likte noen av produktene til MD formulations før de forsvant fra det norske markedet. Det er i hvert fall ikke verdt det å kjøpe produkter som koster 400+ kroner. Jeg har prøvd alt mulig fra andre og billigere merker også og det er mye som ikke fungerer. Jeg har begynt å høre mindre på såkalte eksperter siden de ofte anbefaler veldig sterke produkter som huden min ikke tåler. Nå bruker jeg Clinique og det er ikke billig det heller, men det er grei pris og jeg synes det gjør så mye som produkter kan for min hud. Jeg har også andre produkter i billigere merker. Noen koreaprodukter, noe fra lush, diverse kjøpt på iherb osv. Jeg synes ofte at dyrere merker blir veldig opphauset. Samme når det gjelder sminke, men så er de billige merkene ofte minst like bra. Anonymkode: fafcd...c57 Matis skulle det være. Anonymkode: fafcd...c57
Guidet Kvinne Skrevet 25. januar 2019 #10 Skrevet 25. januar 2019 Jeg merker stor forskjell, men har ikke prøvd noe særlig av de koreanske merkene. Jeg liker best «hudpleiemerker» og har f.eks vært ganske fornøyd med Exuviance. Det er vel sånn i midtsjiktet, rent prismessig? Ikke veldig dyrt.
Jolene Skrevet 25. januar 2019 #11 Skrevet 25. januar 2019 Har prøvd det meste og det eneste som har fungert over tid er Clinique.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #12 Skrevet 25. januar 2019 Jeg har slitt med akne i årevis, men det eneste (eneste!) som hjelper meg å holde det i sjakk er faktisk produkter fra Dermalogica sin MediBac-serie. De koster jo omtrent en arm og en fot, men disse har faktisk hjulpet 😮 Det overrasket meg, for jeg hadde gitt opp å tro at hudpleie kunne fikse problemet... Men det skal sies at huden min var helt krise-fæl i to mnd etter at jeg begynte på Dermalogica-produktene. Jeg var så nære på å slutt, for huden min hadde aldri vært verre. Men jeg hadde hørt at dette kunne være en del av prosessen, så jeg holdt ut. Etter noen måneder ble huden min så mye bedre enn før jeg begynte med produktene. Så for meg funket det. Men vet om mange det ikke fungerer for også. Anonymkode: db729...6bf
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #13 Skrevet 25. januar 2019 Må også supplere med at det har endret seg over tid. Da jeg var yngre og hadde fet og uren hud holdt dyre produkter dette i fullstendig sjakk (husker ikke merket). Da jeg var i tyverårene kunne jeg sikkert vasket med handsåpe og vann en gang om dagen. Huden var alltid perfekt, jevn og glødene. Da jeg bodde et år i en forurenset storby i Europa var jeg avhengig av Dermalogica produkter, huden min ble gusten, synlige porer, og tørre kinn. Nå når jeg er nærmere førti ser jeg stor forskjell på blodårer og pigmenter om jeg slurver med (dyrt) serum. Og om vinteren er Estee lauder advanced night repair kombinert med Sisley kremer det eneste som gjør at jeg aldri får tørr hud i ansiktet. Anonymkode: 1c15c...0f1
^^Belle^^ Skrevet 25. januar 2019 #14 Skrevet 25. januar 2019 Min erfaring på dette området er som din, at riktige produkter er viktigere enn prisen på dem. Jeg gjør alltid research på hva et produkt inneholder, uavhengig av pris. Jeg har prøvd dårlige produkter for min hud både fra billigmerker og dyre merker. Det dyreste som ikke funket for meg var Priori sine produkter (de gjorde bare ingenting for huden min), mens det billigste må være The Ordinary sin Squalane, som jeg reagerte på. Jeg har en mix av billig, midt på treet og dyrt, alt etter hva huden min trenger der og da. Jeg er veldig fornøyd med The Ordinary sine produkter, som er grisebillige, noe lommeboka mi også liker. Jeg går ikke på jakt etter dyre produkter når jeg er fornøyd med billige - så kjip er jeg. 1
magikeren Skrevet 25. januar 2019 #15 Skrevet 25. januar 2019 (endret) Det har vært studier der billige kremer har kommet best ut, og der man ser det eneste enkelte produkter gjør, er å tilføre fuktighet Jeg eksperimenterte litt med kremer tidlig i 20-årene, men merket enten ikke bedring, ellr jeg merket forverring, så har ikke brukt kremer siden det. Merker størst forskjell på hud nå i kosthold, om jeg drikker en del og spiser mye junk en periode, så merker jeg det på huden og kan risikere få en kvise eller to. Men til daglig syntes jeg huden min ser bra ut for alderen, til tross for at i min familie er dårlig hud vanlig. Jeg er da blant de få som trener og er bevisst på hva jeg spiser (for det meste) Noen ganger på vinteren kan jeg merke at hender eller lepper er tørre, men det går som regel over av seg selv i løpet av 3-5 dager, så gjør ingenting med det Om der hadde vært solid forskning bak en krem som viste resultater ennet enn tilført fukt (der studiene ikke var sponset av selskapet selv eller andre som ønsket gode resultataer), så skulle jeg heller vurdert å begynne med krem Endret 25. januar 2019 av magikeren 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #16 Skrevet 25. januar 2019 Man betaler stort sett for merket, og ikke ingrediensene. Mange av ingredienesene er til og med ikke særlig bra for huden. Trenden med "naturlige ingredienser" f.eks. Mange av disse er direkte allergifremkallende. Anonymkode: 74e3b...ea9 1
Gjest Raggy Skrevet 26. januar 2019 #17 Skrevet 26. januar 2019 15 timer siden, ^^Belle^^ skrev: Min erfaring på dette området er som din, at riktige produkter er viktigere enn prisen på dem. Jeg gjør alltid research på hva et produkt inneholder, uavhengig av pris. Jeg har prøvd dårlige produkter for min hud både fra billigmerker og dyre merker. Det dyreste som ikke funket for meg var Priori sine produkter (de gjorde bare ingenting for huden min), mens det billigste må være The Ordinary sin Squalane, som jeg reagerte på. Jeg har en mix av billig, midt på treet og dyrt, alt etter hva huden min trenger der og da. Jeg er veldig fornøyd med The Ordinary sine produkter, som er grisebillige, noe lommeboka mi også liker. Jeg går ikke på jakt etter dyre produkter når jeg er fornøyd med billige - så kjip er jeg. Jeg har også oppdaget The Ordinary Her får man mye for pengene synes jeg. Linda Johansens peeling koster nærmere 800kr mens The Ordinary sin koster 89kr å funker som bare det
Kvalitet Skrevet 26. januar 2019 #18 Skrevet 26. januar 2019 Ser at ingen nevner medisinsk hudpleie når de nevner hva som virker eller ikke virker. Det er kun snakk om pris. Jeg har ikke lest undersøkelser som sier noe om hva som er best, men for å kunne si noe kunnskapsbasert tror jeg huden må skannes for å kunne si noe om resultatene, spesielt når det kommer til rynker. Obagi, zo-skin , elexir er denne typen produkter. Selv bruker jeg noe billig skvip fra Rema. Ingen spesiell virkning på huden bortsett fra at den blir mykere akkurat når jeg tar den på. Jeg vurderer etterhvert nå å gå over til medisinske kremer som har mer dokumeterte ingredienser og virkning 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #19 Skrevet 26. januar 2019 Jeg bruke en blanding av Zo, elixir og andre billigere ikke-medisinsk hudpleie. Som jeg nevnte over, så er det ingrediensene det kommer an på. Jeg har brukt årevis og haugevis av penger på dette, så jeg vet av erfaring at det lønner seg å betale for produkter med gode ingredienser. Men, det skal sies at jeg har slitt med akne over halve livet mitt, så jeg har et spesielt hudproblem å deale med. Anonymkode: 38615...4f4
OPIgirl Skrevet 26. januar 2019 #20 Skrevet 26. januar 2019 2 timer siden, Raggy skrev: Jeg har også oppdaget The Ordinary Her får man mye for pengene synes jeg. Linda Johansens peeling koster nærmere 800kr mens The Ordinary sin koster 89kr å funker som bare det Du tenker på Dermaglow peel? Den koster 699. Polish Powder koster 249. Selv har jeg aldri vært bort i bedre hudpleie enn LJ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå