Gå til innhold

Passende klesstil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva vil dere si er passende for ei på 35 år, avslappet stil kan man nok si, og som ikke føler for å pynte seg opp hver dag? 

Har ikke særlig peiling på dette med klær og stil, men føler at som 35åring bør jeg ha en bedre garderobe enn jeg har nå. Har mest t skjorter, joggebukser og treningsbher (ikke for at jeg er treningsnarkoman, men fordi de er behagelige), noen hettegensere og hele 2 bukser jeg bruker når jeg skal ut i det offentlige. Det meste er slitt og stygt. Noe er fra da ungene var små, så rundt 13-14 år gammelt. 

Hvordan kan jeg lære meg mer om klær å hva som kan passe meg? Å hva er egentlig passende i den alderen? Vil jo kunne pynte meg å se fin ut i hverdagen iblant nå som jeg har fått kjæreste ❤️

Anonymkode: 5da3e...db5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeans med fint snitt, myke gensere uten hette, skjorte/bluse om du liker det, skikkelig undertøy er et must. 

Formsydde tskjorter/topper med cardigan eller tights og kjole/skjørt er også både fint og avslappet. 

Er snart 35 selv og det er hverdagsstilen min når jeg skal ut på noe. Når jeg er bare hjemme går det i godbukse og tskjorte gjerne uten bh. 😆

Anonymkode: fb943...be6

Skrevet

Flere butikker, der i blant Lindex, tilbyr Personal Shopper. Der hjelper de deg å finne klær i riktig farge og fasong for deg. Der kan man hente en del inspirasjon. Hva med å ta med noen venninner på shopping og få dem til å velge ut noe de tror hadde passet deg? Man vet ikke hva man kler før man får prøvd det på. Ta gjerne bilder når du prøver og bruk litt tid på å finne din stil. 

Anonymkode: 04b0f...eb9

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere butikker, der i blant Lindex, tilbyr Personal Shopper. Der hjelper de deg å finne klær i riktig farge og fasong for deg. Der kan man hente en del inspirasjon. Hva med å ta med noen venninner på shopping og få dem til å velge ut noe de tror hadde passet deg? Man vet ikke hva man kler før man får prøvd det på. Ta gjerne bilder når du prøver og bruk litt tid på å finne din stil. 

Anonymkode: 04b0f...eb9

Har ingen venninner å ta med på sånt dessverre. Hvordan går man frem hvis man ønsker å benytte seg av sånn personal shopper? 

Skrevet (endret)

Hva som passer deg personlig er vanskelig å si uten å vite hvordan du er eller ser ut. 

Jeg bruker ikke "pynte meg" per se, bruker ikke sminke en gang, men jeg bruker mye kjoler, skjørt og tunikaer, finnes mange som er ganske casual og enkle og raske ta på. Noen ganger bruker jeg en enkelfarget tunika med belte og strømper til, kanskje slenger på et halssmykke. Det krever ikke så mye for å se litt "kledd" ut. Noe av det viktigste er at du finner en shampoo e.l så håret ditt ser bra ut, og at du spiser omtrentlig ok så huden din ser best mulig ut. Trener du bittelitt styrke innimellom, så er det noe av det beste antiage og oppstramming som finnes. Har du det på plass så er mye gjort...

Det beste tipset er vel å røske med seg mye forskjellig når du er i klesbutiken og prøve deg frem. Se om du liker følelsen av tunikaer, blomstrete skjorter, formelle skjorter, bluser osv. Prøv selv plagg du aldri hadde trodd du ville likt, noen ganger ser klær bedre ut i virkeligheten enn i fantasien

Endret av magikeren
  • Liker 1
Skrevet

Bruk Pinterest for å finne fine outfits du liker, og shop deretter :) 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva vil dere si er passende for ei på 35 år, avslappet stil kan man nok si, og som ikke føler for å pynte seg opp hver dag? 

Har ikke særlig peiling på dette med klær og stil, men føler at som 35åring bør jeg ha en bedre garderobe enn jeg har nå. Har mest t skjorter, joggebukser og treningsbher (ikke for at jeg er treningsnarkoman, men fordi de er behagelige), noen hettegensere og hele 2 bukser jeg bruker når jeg skal ut i det offentlige. Det meste er slitt og stygt. Noe er fra da ungene var små, så rundt 13-14 år gammelt. 

Hvordan kan jeg lære meg mer om klær å hva som kan passe meg? Å hva er egentlig passende i den alderen? Vil jo kunne pynte meg å se fin ut i hverdagen iblant nå som jeg har fått kjæreste ❤️

Cubus har noen helt fantastiske baggy stoffbukser som føles som joggebukser og likevel ser hakket bedre ut. Mange farger og mønstre. Sånn når man føler for å la komfort trumfe estetikk, men ikke helt kan. 

Jeans og t-skjorte er helt innafor i alle aldersgrupper, også andre typer overdeler/tynne gensere/bluser som passer din fasong. 

Cluet for å se velkledd ut, er i bunn og grunn passform. 

Anonymkode: c4707...ec8

Skrevet

Jeg er nærmere 40 og tenker ikke så mye på at jeg skal kle meg «etter alderen», men kler meg etter kroppen. Jeg er høy og tynn, så det som passer meg passer ikke alle. 

Jeg bruker nesten bare bukser fra freequent, de er fine samtidig som de er meget behagelige. Har de i både jeans, skinnbukse, «penbukser» osv. 

Har noen topper som er midt mellom pynt og hverdags, da kan jeg godt bruke de bare jeg skal på kiwi, men likevel føle meg fresh. 

Bruker skinnjakke når været tillater det, da føler jeg meg fin uansett. 

Grer og retter ut håret. Håret har mye å si.

Kler meg ungdommelig, men ikke barnslig. Bruker ikke hettegenser, men bruker collegegensere, strikkagensere, osv 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...