Gå til innhold

Hunden min bet meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden min bet meg da jeg tok den bort mens den stjal maten i forsekken sin. Er hoven og ble røde merker og blør. Noe jeg bør gjøre? Hunden har sterkt matforsvar.

Anonymkode: 9776f...636

Skrevet

Rens såret, blir det betent oppsøker du legen.

Begynn med lydighetstrening nå!

Anonymkode: ce3c2...155

• Liker 9
Skrevet

Jeg hadde også bitt om noen prøvde ta fra meg maten..

Sier meg enig med, lydighetstrening!

Anonymkode: cce3c...a79

Skrevet

Enig med AB over her. 

Tren på å senke ressursforsvaret hos hunden. Dette er sånn som kan skje hvis man lar være å trene på det. 

Anonymkode: 30eb5...49b

Skrevet

strivkrampesprøyte hos legevakten om du ikke har toppet den opp nylig. 

Anonymkode: f8efe...72b

• Liker 7
Skrevet

Har du tatt stivkrampesprøyte (innen de siste tiårene, tror jeg grensen er)? Hvis ikke, gå innom legen i morgen tidlig og få en sprøyte.

og så bør du finne en som kan hjelpe deg med hvordan trene med hunden din, slik at den ikke går så kraftig i forsvar. 

Anonymkode: 96de9...495

• Liker 1
Skrevet

Vær så snill og ikke avliv den.

Anonymkode: f1b6e...198

• Liker 2
Skrevet

Hunden har sterkt matforsvar? Kjenner jeg blir smått forbannet. Men sånn går det når så mange tror hunder er som menneskebarn og behandler dem deretter. Se til å få skikk på hunden din, for det der skal bare ikke skje! Og så bør du få stivkrampesprøyte. 

• Liker 6
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Dra på legevakta og få hjelp til å trene hunden din, av profesjonelle.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde også bitt om noen prøvde ta fra meg maten..

Sier meg enig med, lydighetstrening!

Anonymkode: cce3c...a79

Nei, du hadde ikke bitt! Hadde du det, så psykriatisk neste. Faen så dritt lei jeg blir dere som "forstår hunder ihjel". De er ikke som mennesker. Har lest så mye idioti her inne at jeg har lurt på hvor mange farlige hunder det egentlig går rundt! Ikke ofte jeg blir provosert her inne, men i dette underforumet kjenner jeg at det prikker i nakken enkelte ganger. Uff!! 

• Liker 13
Skrevet

Skal ikke avlive hunden. Er så glad i den. Er bare det at jeg har forsekkene i gangen og lukker døra inn til stua men med en gang den skal gå tur så må vi gå forbi forsekken og da hiver den seg over den. 

Skrevet

Hvor gammel er den og hvilken rase? Du må korrigere når hunden girer seg opp over maten. Er hunden lydig ellers bør dette gå fint. 

Har hund selv og vi kan kose med henne og ta bort maten mens hun spiser uten problem. Ikke at vi gjør det da for det ville vært slemt, men poenget er at vi kan. 

Om det er over 10år siden stivkrampe må du få ny. For i kveld holder det nok å rense såret godt, ha på antiseptisk salve og plaster. 

Anonymkode: d0bf0...198

• Liker 2
Skrevet

Hunden hiver seg over maten, og er så sulten at den til og med biter deg i forsøket på å skaffe seg mat?

Er du sikker på at hunden din får tilstrekkelig med for? Kan virke som den er sulteforet, da vil den gjøre alt for å skaffe seg nødvendig mat.

Anonymkode: 8aa8b...dad

• Liker 4
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal ikke avlive hunden. Er så glad i den. Er bare det at jeg har forsekkene i gangen og lukker døra inn til stua men med en gang den skal gå tur så må vi gå forbi forsekken og da hiver den seg over den. 

Da får du ta på bånd og trene på å passere forsekkene. I tilleg trene bort mataggresjonen. Få tak i en hundetrener. 

Anonymkode: c511f...6ec

• Liker 3
Skrevet

Du må bytte med noe. Finne noe kult og annet, få oppmerksomheten vekk fra forsekken og til deg, slik at du kan fjerne sekkene mens hunden gjør noe annet. Eller evt lokke, hause, hva som helst annet for å få oppmerksomheten vekk.

Anonymkode: 41530...d7f

• Liker 2
Annonse
Gjest SeptemberRose
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg har forsekkene i gangen og lukker døra inn til stua men med en gang den skal gå tur så må vi gå forbi forsekken og da hiver den seg over den. 

Selvfølgelig gjør den det. Du må trene den opp til ikke å gjøre det. Ha døra til gangen oppe til vanlig, da vil den prøve å gå dit oftere og det blir litt lettere å lære den til ikke å gjøre det. Eller bare gjem forsekkene. 

Skrevet

Matforsvar er helt naturlig. Hvis noen rett som det var kom og tok brødskvia mi ut av hånda mi fordi de mente de hadde rett til det, så hadde jeg også begynt å være på vakt og forsvart maten når de var i nærheten. 

Det enkleste her vil være å fjerne forsekkene. Evt, hvis du vil ha dem på gangen, skaff en fordunk og ha maten oppi der. Det kan gjøre det lettere å passere.

Ellers vil jeg generelt sett sterkt fraråde å ta maten fra hunden, det er beste måten å fremskynde matforsvar på - hunden erfarer jo at det faktisk er grunn til å forsvare maten, siden det faktisk blir tatt fra den.

Ikke at du har gjort det, TS, noen hunder er født med sterkt matforsvar. 

• Liker 8
Skrevet
På 24.1.2019 den 22.53, SoWhat? skrev:

Nei, du hadde ikke bitt! Hadde du det, så psykriatisk neste. Faen så dritt lei jeg blir dere som "forstår hunder ihjel". De er ikke som mennesker. Har lest så mye idioti her inne at jeg har lurt på hvor mange farlige hunder det egentlig går rundt! Ikke ofte jeg blir provosert her inne, men i dette underforumet kjenner jeg at det prikker i nakken enkelte ganger. Uff!! 

Og jeg er "faen så lei" de som får seg hund uten å makte og forstå at det faktisk er er stort ansvar. Det innebærer ikke bare å klø den bak ørene i blant og gå en tur i ny og ne. De som hunder har et adferdsproblem, og fremfor å gjøre noe med det og ta hensyn til problemet til det er hansket med, så provoserer de hunden og klager over at utfallet ble negativt. Også lar man bare problemet eskalere og begynner ikke å vurdere handling før hunden gjør noe så ille som i verste fall kan få den avlivet! Godt jobbet med å ta vare på det livet som du frivillig takket ja til å gjøre.

Anonymkode: b0428...28d

• Liker 4
Skrevet
På 25.1.2019 den 0.41, AnonymBruker skrev:

Kjøp fôrtønne med lokk istedet da, og fyll opp den fra sekken. Jeg har ikke sekken stående så hunden kan få tak i den. Bruker metalltønne med lokk til å ha fôret i på kjøkkenet.

• Liker 2
Skrevet
På 29.1.2019 den 12.33, Million skrev:

Kjøp fôrtønne med lokk istedet da, og fyll opp den fra sekken. Jeg har ikke sekken stående så hunden kan få tak i den. Bruker metalltønne med lokk til å ha fôret i på kjøkkenet.

Mine åpner lokket 😁 

Ser noen sier det er vanlig med matforsvar.. aldri hatt hunder som har sett noen grunn til det.. ikke jeg eller. De trenger  ikke å kjempe/jakte for maten i dag.. 

Når jeg forer mine så står jeg alltid ved siden av de.. klapper, koser - sjekker - slenger opp i litt mer godis, slik at de blir vant med at jeg er der. 

Om hunden er så sulten at den angriper bare ved å gå forbi forsekken- bør du TS kanskje vurdere å gi den mere mat? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...