Gå til innhold

Nok en "er jeg gravid" post..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, jeg vet ikke hvem andre jeg skal spørre, og jeg vet egentlig ikke hva jeg skal frem til. Jeg må bare få noe ned "på papiret" og kanskje lese gjennom andres øyne. Sorry for detaljer🙈

Jeg og samboeren min hadde ubeskyttet sex 7 dager før forventet eggløsning og jeg har ganske så presis syklus. Allerede fire dager etter så fikk jeg utrolig mye og rennende utflod, lukter ingenting. Noen dager etter der var jeg utrolig kvalm og fikk brått halsbrann for første gang på tre år(forrige svangerskap). Er også ufattelig sliten og trøtt HELE tiden, akkurat sånn jeg var med lillegutt. Og har siden vært småkvalm her og der, også i skrivende stund.

Gikk opp for meg her om dagen at jeg var så trøtt, og da begynte jeg å legge sammen alt, og gikk bakover på appen min som jeg registrerer alt av slike ting(Flo). Og nå føler jeg at jeg merker flere symptomer bare fordi jeg tenker på det.

Vi prøver aldeles ikke å bli gravide, og egentlig vil ingen av oss ha flere, men hadde en liten slip-up. Kan man virkelig merke symptomer SÅ tidlig? Er enda 9 dager til ny mens, så er vel ikke vits å teste enda. 

Og ja, skulle det vise seg at vi er gravide, så skal vi selvfølgelig ønske dette barnet kjærlig velkomment👌🏼

Anonymkode: 4af13...a5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du er gravid. 

Anonymkode: c4b4c...263

Skrevet

Høres usannsynlig ut.. :)

Anonymkode: 614d7...1a4

Skrevet

Så du begynte å kjenne symptomer FØR eggløsning...?

Anonymkode: 56361...3f5

• Liker 3
Skrevet

Nei, ganske rundt samtidig.

Skrevet

Et befruktet egg bruker vel ca 7 dg ned til livmor før det fester seg.

Det som er ganske naturlig å gjøre er å vente og se om mens kommer. Evt ta en test rundt tidspunktet for mens for å avklare om det ble en graviditet eller ei. 

Vi kan umulig vite om du er/blir gravid eller ei. 

Skrevet

Hvis du har hatt ubeskyttet sex kan du være gravid.

Anonymkode: c7fd8...f8e

Skrevet

Jeg har vært innbilt gravid mange ganger.... heldigvis. 

Anonymkode: 6d052...446

Skrevet
46 minutter siden, Mass skrev:

Et befruktet egg bruker vel ca 7 dg ned til livmor før det fester seg.

Det som er ganske naturlig å gjøre er å vente og se om mens kommer. Evt ta en test rundt tidspunktet for mens for å avklare om det ble en graviditet eller ei. 

Vi kan umulig vite om du er/blir gravid eller ei. 

Nå var heller ikke spørsmålet mitt direkte; er jeg gravid? Men heller om symptomer kan komme så tidlig.👍🏻

TS

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå var heller ikke spørsmålet mitt direkte; er jeg gravid? Men heller om symptomer kan komme så tidlig.👍🏻

TS

Jeg får symptomer 7-8 dpo, dvs i det tidsrommet fester seg. 

Anonymkode: c7fd8...f8e

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS

Nok en "er jeg gravid" tråd..........

Skrevet (endret)

Ikke for å drepe håpet ditt (kan jo være du er gravid😊). Men symptomer FØR eggløsning går rett og slett ikke an. Jeg tror heller ikke at symptomer 2-3 dager etter eggløsning er mulig. Om man kjenner noe rundt eggløsning så er det nok bare eggløsningen man kjenner. Det er normalt.

du hadde samleie 7 dager før eggløsning, noe som også er i overkant lenge for spermiene til å overleve. Selvsagt er det mulig, men tror ikke det er så lenge. Blir uansett spennende å se om du får en positiv test.

Endret av Forever22
Skrevet
4 timer siden, Forever22 skrev:

Ikke for å drepe håpet ditt (kan jo være du er gravid😊). Men symptomer FØR eggløsning går rett og slett ikke an. Jeg tror heller ikke at symptomer 2-3 dager etter eggløsning er mulig. Om man kjenner noe rundt eggløsning så er det nok bare eggløsningen man kjenner. Det er normalt.

du hadde samleie 7 dager før eggløsning, noe som også er i overkant lenge for spermiene til å overleve. Selvsagt er det mulig, men tror ikke det er så lenge. Blir uansett spennende å se om du får en positiv test.

Det går fint, har ikke noe håp, da vi ikke vil ha flere barn og det passer egentlig særdeles lite akkurat nå😅

Jeg vet jo ikke 100% sikkert at eggløsningen er nøyaktig da og da heller, derfor det er så vanskelig. Men takk for svar, får jo bare vente en ukes tid til og ta en test om ikke mens dukker opp.

Skrevet
5 timer siden, Mass skrev:

Nok en "er jeg gravid" tråd..........

Og da vil mitt svar nok engang være «hvordan skal vi vite det. Vent på testresultatet».

Anonymkode: a690c...b5d

• Liker 1
Skrevet

Du får nok tvillinger, i august, gratulerer.

Anonymkode: def62...749

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går fint, har ikke noe håp, da vi ikke vil ha flere barn og det passer egentlig særdeles lite akkurat nå😅

Jeg vet jo ikke 100% sikkert at eggløsningen er nøyaktig da og da heller, derfor det er så vanskelig. Men takk for svar, får jo bare vente en ukes tid til og ta en test om ikke mens dukker opp.

Hvem vet! Kanskje du står med en positiv test om en ukes tid! 😅 det er jo absolutt en mulighet for det 🙈👏🏼

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, Forever22 skrev:

Hvem vet! Kanskje du står med en positiv test om en ukes tid! 😅 det er jo absolutt en mulighet for det 🙈👏🏼

Jaja, da får vi bli tobarns foreldre da😅🤪

Skrevet

Har du så mange symptomer så viljeg tro at du har bommet på antatt tidspunkt for el denne måneden. Og at det er sannsynlig at en tidlig test vil kunne være positiv.

Anonymkode: 74049...c5d

Skrevet

Testet igår og den var negativ🎉 Men tar en ny neste uke også, bare for å være hundre prosent sikker..

• 3 uker senere...
Skrevet

Er vel ingen "klarsynte" her på Kvinneguiden som kan sjekke krystallkula si, og vite om du faktisk er gravid eller ikke. :phaedra: 

Anonymkode: 5f3e6...2db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...