AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #1 Skrevet 24. januar 2019 Det er jo så mange produkter og jeg sliter litt med å vite hva som skal først og sist. Og er det vits i å bruke to forskjellige ansiktsmasker på samme dag? Og hvilken solkrem bruker dere i ansiktet når dere bruker produkter med syre? Anonymkode: 634fb...965
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #2 Skrevet 24. januar 2019 Man skal være forsiktig med syreprodukter før man skal ut i solen sier de. Men jeg er mer varsom når det er sterk sol... Jeg bruker ansiktskrem med faktor 30 hele året. Morgen: Rens, pads, serum og ansiktskrem med faktor. Kveld: Rens, pads, serum for natten. Anonymkode: 5fbcf...43a
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #3 Skrevet 24. januar 2019 1. Vasker ansiktet med kaldt vann 2. Tørker huden 3. Smører med spenol eller en annen fuktighetskrem 😊 Anonymkode: d997e...99a 13
Maiava88 Skrevet 24. januar 2019 #4 Skrevet 24. januar 2019 (endret) Bruker Mary Kay Først oil free eyemakeup-remover (pads og vann) Så timewise 3-in-1 cleanser, day solution/night solution, timewise firming eyecream og til slutt timewise moiturizer. Day solution har «innebygd» SPF 30, så vanligvis bruker jeg ikke ekstra solbeskyttelse. På varme dager bruker jeg i tillegg en solkrem. Fra Mary kay denne også (ikke fordi den er så mye bedre enn andre, men fordi jeg har den tilgjengelig 😅) Bruker sjeldent ansiktsmasker, men bruker microdermabration fra MK én gang i måneden (peeling) Har brukt disse produktene i 5 år og har aldri hatt penere hud! Enkelt og greit, jeg har fire barn og denne hudpleierutinen greier til og med jeg 😅 Endret 24. januar 2019 av Maiava88 2
Djungelvrål Skrevet 24. januar 2019 #5 Skrevet 24. januar 2019 Bruker Dermologica sine produkter. Tar på rensekrem, drar over med bomull og vann. Renser en gang til også sprayer jeg litt toner på en våt bomullspad og drar over igjen. Ca 1-2 kvelder i uke bruker jeg en peelingmaske med enzymer. Bruker et enzymserum, en øyekrem, nattmaske eller bare fuktkreme blandet men noen dråper selvbruning på kvelden. På dagen bruker jeg dagkrem og noen dråper mandelolje før jeg sminker meg. Tror det er viktig å dobbelrense hvis man bruker sminke og tilføre fuktighet på natt.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #6 Skrevet 24. januar 2019 Renser med olje, tørker den bort med bomullspads, tar på serum, øyekrem og fuktighetskrem med solfaktor. Nå som det er skikkelig kaldt tar jeg kuldekrem/barrierekrem utenpå der igjen, ellers blir huden knusktørr. På kvelden renser jeg også med olje, og tar på fuktighetskrem og øyekrem. Anonymkode: 06b8d...724
Hilde1302 Skrevet 25. januar 2019 #7 Skrevet 25. januar 2019 Kveld: renser med sminkefjerner, deretter en skumrens fra Missha (koreansk) legger en hydrerende toner (Koelcia, også Koreansk) i 2-3 lag. The ordinary «buffet» eller Korres Black pine serum (begge har peptider) the ordinary «Granactive retinoid 5%» eller Exuviance Retinol 1% etude house collagen deep cream (koreansk). Morgen: vasker ansiktet med lunkent vann 2-3 lag hydrerende toner Klairs freshly juiced vitamin drop(koreansk) the saem snail emoulsion (koreansk, husker ikke hele navnet) mizon snail ampoulle (koreansk) Missha olje (koreansk, husker ikke hele navnet) cosrx pha cream (koreansk) solkrem fra dermalogica har i tillegg begynt å prøve meg fram med en Mandelic Acid 10% fra the ordinary som jeg tenker å bruke 1-2 ganger per uke
Guidet Kvinne Skrevet 25. januar 2019 #8 Skrevet 25. januar 2019 Morgen: rens i dusjen toner (av og til essence) bha serum, enten antioksidant eller c-vitamin serum 2 serum 3 (disse går på pigmentering, grov hud og rynker øyeserum øyekrem dagkrem med solfaktor (eventuelt ekstra lag solfaktor over dagkrem) Kveld: oljerens skumrens eller gelerens (eventuelt dobbelrens med en av disse) toner (eventuelt essence) aha serum med retinol serum 2 serum 3 øyeserum øyekrem nattkrem eller nattmaske Tillegg 2-3 ganger i uken: eksfolierende maske pluss rensemaske) pluss oppstrammende/fuktmaske. Tar jeg disse på kvelden (1-2 ganger) dropper jeg aha og ofte resten av stegene etter denne også)
Gjest COSL Innovator Skrevet 25. januar 2019 #9 Skrevet 25. januar 2019 Vasker meg med varmt vann og klut. Ferdig
SPOCA Skrevet 25. januar 2019 #10 Skrevet 25. januar 2019 Heh. Blir svett av noen av svarene her merker jeg. Jeg bruker hudkrem om morgenen om jeg kommer på det, men som regel ikke. Vasker ansiktet med varm klut for å våkne om morgenen, og bruker sminkeservietter om kvelden de dagene jeg bruker mascara. Eller har jeg vel egentlig ingen hudpleierutine (i grunn ikke sminkerutine heller). 10
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #11 Skrevet 25. januar 2019 Hiver litt vann i ansiktet i dusjen. Ellers ingenting. En gang i bland skrubber jeg lett med en klut, for å få litt sirkulasjon og bare fordi huden føles bløtere da. Syns egentlig at både hud og hår blir mye bedre av å være lat og la ting være som de er i all hovedsak. Behovet for fuktighetskrem gikk bort av seg selv etter én uke uten. Så jeg tror vi forbrukere i aller høyeste grad blir lurt trill rundt til å bruke en mengde produkter vi overhodet ikke trenger. Anonymkode: b4fc9...5e5 6
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #12 Skrevet 25. januar 2019 Morgen: Rens, toner, øyekrem og fuktighetskrem til ansikt. Noen ganger renser jeg huden to ganger, men nå når det er så kaldt så dropper jeg det. Kveld: Fjerner sminke med sminkefjerner, rens, toner, øyekrem og fuktighetskrem til ansikt. Jeg bruker ofte en fuktighetsmaske om natten. Jeg bruker ellers maske 1-2 ganger i uken. Anonymkode: f033d...1bf
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #13 Skrevet 25. januar 2019 Rens , serum og fuktighets krem morgen og kveld. 2-3 ganger i uka syremaske. Bruker solkrem bare på sommeren siden jeg er minimalt utendørs på vinterstid Anonymkode: 4e149...d7c
Skriblerinna Skrevet 25. januar 2019 #14 Skrevet 25. januar 2019 Vasker med vann og smører med A-krem. Bruker intimsåpe i ansiktet i dusjen. Bruker ikke sminke, så føler ikke jeg trenger noe mer rens.
ajarRun Skrevet 25. januar 2019 #15 Skrevet 25. januar 2019 Dusj om morgenen, bruk rikelig med dussjåpe Tørk av vann og overflødig såpe med et håndkle Ganske enkelt egentlig. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #16 Skrevet 25. januar 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: 1. Vasker ansiktet med kaldt vann 2. Tørker huden 3. Smører med spenol eller en annen fuktighetskrem 😊 Anonymkode: d997e...99a Akkurat samme her, til punkt og prikke. Anonymkode: 71bc6...1f7 2
Rosewood Skrevet 25. januar 2019 #17 Skrevet 25. januar 2019 Morgen: - Renser ansiktet med vann og rensegelé - Toner - Reseptbelagt krem mot akne - Øyekrem - Ansiktskrem Kveld: - Fjerner først sminke med cleansing balm fra Clinique (elsk!) - Vasker ansiktet med rensegelé og vann - Toner - Reseptbelagt krem mot akne - Øyekrem - Ansiktskrem
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #18 Skrevet 25. januar 2019 Skyller ansiktet godt med vann, tørker meg og tar på fuktighetskrem. Om kvelden er jeg for lat til å gjøre noe som helst og legger meg med sminke på. Anonymkode: 00c55...b7e
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #19 Skrevet 25. januar 2019 For meg tar morgenstellet tar mye lengre tid enn kveldsstellet! Her er min daglige ansiktsrutine: Morgen: - Åpner øya og gnir meg litt i dem Kveld: - Lukker øynene På forskjellige tidspunkt ca annenhver dag: 1. Får vann i ansiktet i dusjen 2. Vasker lett med dusjolje 3. Tørker meg 4. Noen ganger bruker jeg litt fuktighetskrem Anonymkode: 01adb...999 5
Guidet Kvinne Skrevet 25. januar 2019 #20 Skrevet 25. januar 2019 15 timer siden, Guidet Kvinne skrev: Morgen: rens i dusjen toner (av og til essence) bha serum, enten antioksidant eller c-vitamin serum 2 serum 3 (disse går på pigmentering, grov hud og rynker øyeserum øyekrem dagkrem med solfaktor (eventuelt ekstra lag solfaktor over dagkrem) Kveld: oljerens skumrens eller gelerens (eventuelt dobbelrens med en av disse) toner (eventuelt essence) aha serum med retinol serum 2 serum 3 øyeserum øyekrem nattkrem eller nattmaske Tillegg 2-3 ganger i uken: eksfolierende maske pluss rensemaske) pluss oppstrammende/fuktmaske. Tar jeg disse på kvelden (1-2 ganger) dropper jeg aha og ofte resten av stegene etter denne også) Glemte et produkt: Niacinamid-booster. Jeg blander noen dråper i et av serumene (morgen og kveld), eller tar den rett på huden etter aha/bha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå