AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #1 Skrevet 24. januar 2019 De siste ukene har jeg vært mer aktiv og jeg merker at jeg er mer sulten. Så jeg spiser en del mer. Kan jeg spise i underkant av 2000 kcal hver dag og holde vekten/gå ned når jeg går minst 10 km hver dag? En del av gåingen så bærer jeg ting også. Jeg er omkring 170 og veier rundt 60 kg. PS. Jeg vet at jeg teknisk sett skal kunne gjøre det da 10 km teknisk sett er omtrent 600 kcal forbrent hver dag, men jeg vil vel få det bekreftet/avkreftet av noen som har prøvd det samme eller lignende. Jeg har lyst å gå ned i vekt, men det viktigste er å holde vekta, og jeg klarer da fint å ha enkelte dager jeg eventuelt spiser litt mindre enn 2000 dersom det kun holder vekta, slik at jeg sakte vil gå ned Anonymkode: 4d06d...94c
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #2 Skrevet 24. januar 2019 Hvordan skal man vite dette? Vi kan ikke basal forbrenningen din, høyde, vekt. Er ikke trenere eller toppidrettsutøvere. Anonymkode: 4678e...855 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #3 Skrevet 24. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan skal man vite dette? Vi kan ikke basal forbrenningen din, høyde, vekt. Er ikke trenere eller toppidrettsutøvere. Anonymkode: 4678e...855 Jeg har skrevet disse tingene. Anonymkode: 4d06d...94c
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #4 Skrevet 24. januar 2019 Hvis du hadde tatt deg bryet med å lese, mener jeg.. Anonymkode: 4d06d...94c 2
Thjelp Skrevet 24. januar 2019 #5 Skrevet 24. januar 2019 (endret) Nå vet jeg ikke alderen din men normalt sett skal en ligge på 2000kcal til dagen, og med vektnedgang skal man ha et lite underskudd, så det å ligge rett under 2000kcal samt ha den gåturen hver dag, så tror jeg dette vil gi deg en sakte, sikker og fin nedgang på vekten Endret 24. januar 2019 av Thjelp
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #6 Skrevet 24. januar 2019 3 minutter siden, Thjelp skrev: Nå vet jeg ikke alderen din men normalt sett skal en ligge på 2000kcal til dagen, og med vektnedgang skal man ha et lite underskudd, så det å ligge rett under 2000kcal samt ha den gåturen hver dag, så tror jeg dette vil gi deg en sakte, sikker og fin nedgang på vekten Tidlig tjueårene. Takk! Anonymkode: 4d06d...94c
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #7 Skrevet 24. januar 2019 Du trenger ikke få det bekreftet/avkreftet av noen, du kan estimere ditt kaloriforbruk/behov med en kalorikalkulator (du finner mange på nett), og så må du være nøyaktig når du loggfører inntaket ditt, ellers er tallene meningsløse. Det faktiske resultatet ser du på vekta, etterhvert. En annen sak er om du burde gå ned i vekt, du har en BMI på 20,7 - som er i nedre del av normalområdet. En tredje ting, hvorfor går du så mye? Er det for å gå ned i vekt, eller har du mange ærend? Anonymkode: 7a609...203
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #8 Skrevet 24. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke få det bekreftet/avkreftet av noen, du kan estimere ditt kaloriforbruk/behov med en kalorikalkulator (du finner mange på nett), og så må du være nøyaktig når du loggfører inntaket ditt, ellers er tallene meningsløse. Det faktiske resultatet ser du på vekta, etterhvert. En annen sak er om du burde gå ned i vekt, du har en BMI på 20,7 - som er i nedre del av normalområdet. En tredje ting, hvorfor går du så mye? Er det for å gå ned i vekt, eller har du mange ærend? Anonymkode: 7a609...203 Takk. Er vel bare mye usikkerhet rundt det. Føler sånne kalkulatorer er så uforutsigbare og at jeg ikke kan stole på dem. Jeg veier meg ikke lenger, og det er helt bevisst. Følger med på klær osv. Er 10 km så mye? Anonymkode: 4d06d...94c
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #9 Skrevet 24. januar 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk. Er vel bare mye usikkerhet rundt det. Føler sånne kalkulatorer er så uforutsigbare og at jeg ikke kan stole på dem. Jeg veier meg ikke lenger, og det er helt bevisst. Følger med på klær osv. Er 10 km så mye? Anonymkode: 4d06d...94c Kalkulatorene gir deg et godt nok utgangspunkt, du trenger ikke mer enn det. Du må uansett forholde deg til faktiske resultater. Men hvis det å ikke veie deg, er et bevisst valg, hvordan stiller du deg til å veie mat? 10 km er mye hvis du går bare for å gå. Hvis du skal noe sted, er det noe annet. Anonymkode: 7a609...203 1
lipglossy Skrevet 24. januar 2019 #10 Skrevet 24. januar 2019 Hvorfor skal du ned i vekt? Totalt unødvendig 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #11 Skrevet 24. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kalkulatorene gir deg et godt nok utgangspunkt, du trenger ikke mer enn det. Du må uansett forholde deg til faktiske resultater. Men hvis det å ikke veie deg, er et bevisst valg, hvordan stiller du deg til å veie mat? 10 km er mye hvis du går bare for å gå. Hvis du skal noe sted, er det noe annet. Anonymkode: 7a609...203 Jeg sjekker hva jeg får i meg av kcal ja. Veier meg ikke fordi vekten kan variere så veldig mye utifra vann, mensen, om du har gått på do OSV. Og reagerer negativt på det. 4 minutter siden, lipglossy skrev: Hvorfor skal du ned i vekt? Totalt unødvendig Er smalt bygd og kler bedre en lavere vekt. Kommer til å holde meg på en sunn vekt uansett Anonymkode: 4d06d...94c
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #12 Skrevet 24. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg sjekker hva jeg får i meg av kcal ja. Anonymkode: 4d06d...94c Det var vagt. Sitat Veier meg ikke fordi vekten kan variere så veldig mye utifra vann, mensen, om du har gått på do OSV. Og reagerer negativt på det. Variere veldig er jo hva kroppsvekt gjør. Det er helt normalt. Anonymkode: 7a609...203
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #13 Skrevet 24. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det var vagt. Variere veldig er jo hva kroppsvekt gjør. Det er helt normalt. Anonymkode: 7a609...203 Jeg vet det, men det virker ikke så veldig riktig å måtte regne gjennomsnitt i løpet av en hel uke. Å måtte veie seg daglig ødelegger dagen min, og det er ikke vits i å veie seg en gang i uka Anonymkode: 4d06d...94c
lipglossy Skrevet 24. januar 2019 #14 Skrevet 24. januar 2019 Anbefaler deg å ikke bli opphengt i vekten din. Vær i aktivitet og spis jevnlige, næringsrike måltider gjennom dagen. Jeg synes det er trist at folk blir så opptatt av vekt at de teller kalorier. Ikke bli sykelig opphengt i å måtte gå 10km, fokuser heller på å få gode aktivitetsrutiner du koser deg med. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #15 Skrevet 24. januar 2019 7 minutter siden, lipglossy skrev: Anbefaler deg å ikke bli opphengt i vekten din. Vær i aktivitet og spis jevnlige, næringsrike måltider gjennom dagen. Jeg synes det er trist at folk blir så opptatt av vekt at de teller kalorier. Ikke bli sykelig opphengt i å måtte gå 10km, fokuser heller på å få gode aktivitetsrutiner du koser deg med. Er ikke sykelig opptatt av det, har en aktiv jobb, så går typ 20 km enkelte dager, kan gå 5 km om jeg har fri. Har hund så går tur hver dag. Anonymkode: 4d06d...94c
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #16 Skrevet 24. januar 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet det, men det virker ikke så veldig riktig å måtte regne gjennomsnitt i løpet av en hel uke. Å måtte veie seg daglig ødelegger dagen min, og det er ikke vits i å veie seg en gang i uka Anonymkode: 4d06d...94c Hvis du ikke har tenkt å telle kalorier, eventuelt bare ta et overslag i hodet, hvorfor spør du om 2000 kalorier er passe for deg da? Husk at du ikke MÅ noenting, å veie seg daglig (eller ukentlig) er et hjelpemiddel som man KAN bruke for å få rask og presis tilbakemelding på det man gjør. Men den må brukes på riktig måte. 33 minutter siden, lipglossy skrev: Anbefaler deg å ikke bli opphengt i vekten din. Vær i aktivitet og spis jevnlige, næringsrike måltider gjennom dagen. Jeg synes det er trist at folk blir så opptatt av vekt at de teller kalorier. Ikke bli sykelig opphengt i å måtte gå 10km, fokuser heller på å få gode aktivitetsrutiner du koser deg med. Jeg er derfor helt enig i dette. 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke sykelig opptatt av det, har en aktiv jobb, så går typ 20 km enkelte dager, kan gå 5 km om jeg har fri. Har hund så går tur hver dag. Anonymkode: 4d06d...94c Men da har du jo en god grunn til å gå så mye. Anonymkode: 7a609...203
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå