Gå til innhold

MASSE TANNSTEIN!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat overtatt hunden, en russisk toy med MASSE tannstein! 

Men kan noen fortelle meg om dette bare blir pussa vekk eller er det så mye at han må trekke tenner? 

Kan han gå uten tenner?

hvor mye ca koster å trekke tenner? 

Fikk en ca. Pris på 1300kr ved å fjerne tannstein...

034A7B3C-488D-4A46-A274-17372E7100AD.jpeg

BEF0643D-B732-49E2-BAE2-276886634AED.jpeg

Anonymkode: 73dd4...d9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du må til vet for å få tannstein vekk

Skrevet

Det der kan du ikke pusse vekk, er du gal.

Anonymkode: 2ac25...5ab

• Liker 3
Skrevet

Det må gjøres hos vet, ikke noe du kan fjerne selv :)
Ikke sikkert det må trekkes.

Skrevet

Har ikke skrevet at jeg skal fjerne det selv, har fått pris hos veterinær for 1.300kr for å fjerne tannstein. Spørr om det ser ut som det må trekkes...

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke skrevet at jeg skal fjerne det selv, har fått pris hos veterinær for 1.300kr for å fjerne tannstein. Spørr om det ser ut som det må trekkes...

Det skal du ikke se bort fra. Mye tanntrekk på småhunder dessverre. Jobber på dyreklinikk selv... 

Anonymkode: 7e6b1...201

Skrevet

Etter tannsteinfjerning så må du bli flink til å pusse tennene dens.

Skrevet

Stakkar liten! Så bra du har tatt over den.

Kom deg til veterinær med en gang, dette er ikke godt. 1300,- er ikke verst pris!
Min har trekt 13 tenner så langt pga tannstein. Fjerner det minst 1 gang i året. Han spiser fint og klarer seg veldig bra

Anonymkode: 17866...f82

• Liker 1
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkar liten! Så bra du har tatt over den.

Kom deg til veterinær med en gang, dette er ikke godt. 1300,- er ikke verst pris!
Min har trekt 13 tenner så langt pga tannstein. Fjerner det minst 1 gang i året. Han spiser fint og klarer seg veldig bra

Hvor mye betale du PR tann ved trekking? Prata med veterinæren men tror jeg sa «hva sa du nå»? 4 ganger til slutt sa jeg bare okei. Skjønte virkelig ikke hva ho sa😂😱

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye betale du PR tann ved trekking? Prata med veterinæren men tror jeg sa «hva sa du nå»? 4 ganger til slutt sa jeg bare okei. Skjønte virkelig ikke hva ho sa😂😱

For det første, det er STORE prisforskjeller fra veterinær, til veterinær. I tillegg er det forskjellige priser etter hvilken tann det er, og hvor lett det er å trekke den. Hos oss så tar ikke veterinær betalt for tenner som omtrent detter ut under tannrens. Fortenner er billigere enn jeksler. Noen tenner tar det en liten evighet å få ut. Det er vanskelig å gi et presist prisoverslag før hunden ligger i narkose, og det eventuelt blir tatt røntgenbilder, Hvis du bor i en by, så sjekk litt rundt...

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første, det er STORE prisforskjeller fra veterinær, til veterinær. I tillegg er det forskjellige priser etter hvilken tann det er, og hvor lett det er å trekke den. Hos oss så tar ikke veterinær betalt for tenner som omtrent detter ut under tannrens. Fortenner er billigere enn jeksler. Noen tenner tar det en liten evighet å få ut. Det er vanskelig å gi et presist prisoverslag før hunden ligger i narkose, og det eventuelt blir tatt røntgenbilder, Hvis du bor i en by, så sjekk litt rundt...

Okei tusen takk😊 ja jeg bor i Arendal så er noen klinikker rundt om her! 

Skrevet

Råforing, kjøttbein.

Anonymkode: b63a5...a3d

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Råforing, kjøttbein.

Anonymkode: b63a5...a3d

Hunden hater kjøttbein og generelt dentastix/grise øre osv..

Skrevet

Er du sikker på at du fikk pris fra kr 1300? Det der ser ut til å ville koste nærmere 4000.

Anonymkode: f4e60...0ee

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at du fikk pris fra kr 1300? Det der ser ut til å ville koste nærmere 4000.

Ca pris 1.300kr japp.. jeg bare ringte inn da

Skrevet

Pris på tannrens er hos oss 1060,- inkludert narkose så klart, Det er når en masse tenner må ut at tusenlappene flyr... 

Skrevet

Da må du enten begynne med tannpuss, eller et tannfor. Som Royal Canine Dental, eller Hills t/d. 

Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Bor på Toten, klinikken her er veldig rimelig og dyktige. Betalte 1800,- inkl narkose og tanntrekking. Veldig fornøyd :)

Skrevet

Jeg synes du skal prøve diverse hardere godbiter en stund etter at dette er fjernet. Er det noe betennelse eller verre under så kan det hende hunden har vondt for å tygge på hardere ting.

Jeg ville prøvd med tørka kylligfilet. Det er svært populært. Du bør også pusse selv hvis det er en eldre hund, men det regner jeg med du hadde tenkt å gjøre likevel. Du ser jo selv at du må til dyrelegen med dette først. Det er mulig de må trekke noe, men det gjør de vanligvis ikke på samme timen. Du vil få beskjed om hvor mye det koster før de trekker. Vær også obs på at det kan koste mere når det er såpass ille. 

Veldig bra denne hunden har fått seg ny eier :).

Anonymkode: b6cb6...78b

Skrevet

Hei trådstarter her

ville bare si at tidligere eier tok med hunden til veterinær idag men våknet ikke igjen av narkosen😢

men takk for alle svar😭❤️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...