Gå til innhold

Samlivsbrudd med 1 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke råd? 

Tenker i første omgang å prøve å bo sammen med hvert vårt soverom og fri annen hver helg. Har mulighet til å bo et annet sted de gangene vi har litt fri/alenetid. Jeg begynner kjempe tidlig på jobb og han jobber overtid hver dag så vi ser hverandre lite i ukedagene også. Men da er vi der for barnet! Han står opp og leverer barnet, mens jeg henter og legger.

Hva tror folk?

Anonymkode: 1cc1a...7cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Intr. å høre hvordan det går. Vurderer dette selv her...

Anonymkode: af4c4...ba8

• Liker 5
Skrevet

Følg magefølelsen ts 💜

Anonymkode: fb0f1...8d8

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Følg magefølelsen ts 💜

Anonymkode: fb0f1...8d8

Det er så mye følelser. Vil helst se barnet mitt hver dag og vite at hn har det stabilt. Samtidig vil jeg ikke bli behandlet på en slik måte fra samboer mer. Jeg trenger å sette grenser for meg selv ovenfor han. Så det er vanskelig.

Skrevet

Høres ut som en grei løsning inntil videre. 

Anonymkode: ec454...98b

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en grei løsning inntil videre. 

Anonymkode: ec454...98b

Ja jeg er også på den "inntil videre" siden angående dette. Kanskje et år at dette er en fin løsning.

Skrevet

Tips til økonomi og økonomiske løsninger i dette? Bare fortsette som før å betale halvparten av alt?

Skrevet

Høres ikke helt realistisk ut at det skal gå knirkefritt å bo i et år med en eks....Mor er viktigst. Null stress å være alene med en småttis synes jeg. Hvis det er kjip stemning og han behandler deg dårlig har babyen bedre av å vokse opp i ro og fred med bare deg.

Anonymkode: b6e5d...7f1

• Liker 3
Skrevet

Hvis det blir brudd nå, vil babyen likevel aldri huske hvordan det var å bo sammen med begge foreldrene, og vil derfor heller ikke bli grining når man flytter fra hverandre. Det blir det ofte med eldre barn, fordi de forstår mer.

Ellers høres ordningen deres fint ut som noe jeg kunne klart. Så lenge ikke nye partnere er med i bildet, burde det gå greit. Men hva gjør dere om mannen plutselig kommer hjem en dag og sier han har funnet seg en ny?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tips til økonomi og økonomiske løsninger i dette? Bare fortsette som før å betale halvparten av alt?

Uten å vite noe om den økonomiske situasjonen vil jeg si dette virker som det mest rettferdige, fornuftige og enkleste.

Skrevet

Ingen sjanger for å kunne rette opp forholdet?  Dersom den ene ikke har vært utro, så er mitt motto at gresset ikke er grønnere på den andre siden av gjerdet. 

Dersom dere ikke har som mål å bli sammen igjen tror jeg det blir vanskelig å leve sammen.  Har vanskelig å se for meg at den ene ikke skulle bli sjalu og gamle følelser ikke skulle vekkes igjen dersom den andre dater andre eller får seg kjæreste.

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ikke helt realistisk ut at det skal gå knirkefritt å bo i et år med en eks....Mor er viktigst. Null stress å være alene med en småttis synes jeg. Hvis det er kjip stemning og han behandler deg dårlig har babyen bedre av å vokse opp i ro og fred med bare deg.

Anonymkode: b6e5d...7f1

Han er en god pappa og flink med barnet! Helt uten tvil! Vi er så forskjellige på flere punkter som gjør at en av oss ender opp med å ha det vondt gang på gang. Vi har prøvd lenge nå, men alle avtaler som går på oss to sklir alltid ut igjen. 

Skrevet
25 minutter siden, Million skrev:

Hvis det blir brudd nå, vil babyen likevel aldri huske hvordan det var å bo sammen med begge foreldrene, og vil derfor heller ikke bli grining når man flytter fra hverandre. Det blir det ofte med eldre barn, fordi de forstår mer.

Ellers høres ordningen deres fint ut som noe jeg kunne klart. Så lenge ikke nye partnere er med i bildet, burde det gå greit. Men hva gjør dere om mannen plutselig kommer hjem en dag og sier han har funnet seg en ny?

Det er flere punkter som gjør det å flytte raskt fra hverandre veldig vanskelig. Men vi satte 6 mnd i stedet for et år.

Skrevet
26 minutter siden, Million skrev:

Han har fremdeles mye følelser for meg og jeg kjenner til dem typen han er. I tillegg vil han ikke presentere en ny dame for barnet innenfor det første året de eventuelt er sammen. Men ja, for meg vil det være jævelig vondt når det først skjer 

Skrevet
25 minutter siden, nordlending skrev:

Uten å vite noe om den økonomiske situasjonen vil jeg si dette virker som det mest rettferdige, fornuftige og enkleste.

Jeg er student med veldig lite inn hver måned, men får mulighet til å bo gratis med to soverom når det trengs.

Skrevet
23 minutter siden, fjellmann skrev:

Ingen sjanger for å kunne rette opp forholdet?  Dersom den ene ikke har vært utro, så er mitt motto at gresset ikke er grønnere på den andre siden av gjerdet. 

Dersom dere ikke har som mål å bli sammen igjen tror jeg det blir vanskelig å leve sammen.  Har vanskelig å se for meg at den ene ikke skulle bli sjalu og gamle følelser ikke skulle vekkes igjen dersom den andre dater andre eller får seg kjæreste.

Ingen av oss ønsker å ha noen andre i livet vårt, men jeg klarer ikke å ha det slik mer. Det er tillitsbrudd mot meg hele tiden, men hva det handler om trenger jeg ikke å legge ut om.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har fremdeles mye følelser for meg og jeg kjenner til dem typen han er. I tillegg vil han ikke presentere en ny dame for barnet innenfor det første året de eventuelt er sammen. Men ja, for meg vil det være jævelig vondt når det først skjer 

Ikke at det er likt for alle, men... jeg synes de aller fleste i dag tropper opp med nye partnere etter samlivsbrudd omtrent før man får sukk for seg. Det er mere unntaket enn regelen at de ikke finner seg en ny liksom.

Dere bør ha noen kjøreregler for dette om dere skal prøve denne bo-sammen-men-adskilt greia.

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, Million skrev:

Ikke at det er likt for alle, men... jeg synes de aller fleste i dag tropper opp med nye partnere etter samlivsbrudd omtrent før man får sukk for seg. Det er mere unntaket enn regelen at de ikke finner seg en ny liksom.

Dere bør ha noen kjøreregler for dette om dere skal prøve denne bo-sammen-men-adskilt greia.

Oss i mellom så får vi nok regler uten at vil jeg legge ut så mye om alt det. 

Skrevet

Dere bor jo allerede sammen, så hvorfor ikke prøve? Skulle tro det ikke blir verre enn dere har det nå. 

Skrevet
5 timer siden, nordlending skrev:

Dere bor jo allerede sammen, så hvorfor ikke prøve? Skulle tro det ikke blir verre enn dere har det nå. 

Hva tror du vi skal det neste halve året da? Har du ikke lest?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...