Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har takket ja til et jobbtilbud og har samtidig planer om å bli gravid. Vi har prøvd å få nr 2 men har mistet et par ganger. Vil fortsette å prøve selv om jeg skal begynne i ny jobb om ca 2-3 måneder. Gitt at jeg blir gravid før jeg begynner i ny jobb, bør jeg 

a) ringe ny sjef og fortelle om graviditeten før jeg begynner

b) begynne i ny jobb og fortelle etter 2 uker at jeg er gravid

Hvis alt klaffer er jeg maks i uke 16 når jeg begynner, dvs. at det ikke vil synes veldig godt og at det går an å skjule det i kanskje 2 uker til..

Ønsker å være ærlig, rimelig og fair med arbeidsgiver, men er så dritt lei av at kvinner skal måtte sette hele karrieren på vent pga graviditet, så det blir kanskje en lite optimal situasjon men det får være det samme. 

Anonymkode: 3f9b8...0ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

A. Det gjorde jeg. Eller rettere sagt så fortalte jeg det når jeg ble tilbudt jobben. Samtalen med rektor ble slik. (Jeg var vel kanskje tolv uker på vei på dette tidspunktet, og siden det var så tidlig hadde jeg valgt å ikke si noe på intervju tidligere).

R:Da har jeg glede av å tilby deg jobb her på skolen neste skoleår. Vi tenkte du kanskje skulle ta Xklasse fra august. Tror du du kommer til å takke ja til stillingen?

Meg : Å så hyggelig! Det kommer jeg veldig gjerne til å gjøre, det eneste er at jeg går ut i mammapermisjon helt i slutten av august.

R: Gratulerer så mye! Det var hyggelig å høre, og nå skal jo du være hos oss i mange år fremover, så at det blir sånn nå helt i starten er ikke noe problem. 

Forhåpentligvis tar arbeidsgiveren din det like fint, og sier du ifra så tidlig som mulig får de også bedre tid til å tenke over vikar osv. Men uansett ville jeg ventet til etter uke 12. 

Håper det klaffer for dere! 

Anonymkode: 9650f...557

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

A. Det gjorde jeg. Eller rettere sagt så fortalte jeg det når jeg ble tilbudt jobben. Samtalen med rektor ble slik. (Jeg var vel kanskje tolv uker på vei på dette tidspunktet, og siden det var så tidlig hadde jeg valgt å ikke si noe på intervju tidligere).

R:Da har jeg glede av å tilby deg jobb her på skolen neste skoleår. Vi tenkte du kanskje skulle ta Xklasse fra august. Tror du du kommer til å takke ja til stillingen?

Meg : Å så hyggelig! Det kommer jeg veldig gjerne til å gjøre, det eneste er at jeg går ut i mammapermisjon helt i slutten av august.

R: Gratulerer så mye! Det var hyggelig å høre, og nå skal jo du være hos oss i mange år fremover, så at det blir sånn nå helt i starten er ikke noe problem. 

Forhåpentligvis tar arbeidsgiveren din det like fint, og sier du ifra så tidlig som mulig får de også bedre tid til å tenke over vikar osv. Men uansett ville jeg ventet til etter uke 12. 

Håper det klaffer for dere! 

Anonymkode: 9650f...557

Takk for svar! Og så fantastisk at du fikk en så hyggelig reaksjon - det burde jo være en selvfølge i 2019, men man vet jo aldri.. hvis jeg blir gravid kommer jeg nok til å ringe en uke eller to før jeg begynner, diskutere oppstart osv og samtidig nevne at jeg er gravid. Får håpe det både fører til en positiv reaksjon og at det ikke blir noen dårlig stemning el.l... får jo også litt tid på å vise hva jeg er god for :)

Anonymkode: 3f9b8...0ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...