Gå til innhold

Pappaer og barnas klær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder deres menn styr på barnas klær? Vet hva de har av klær, om de trenger noe nytt, hvor de ulike tingene ligger, handler klær til dem osv?

Anonymkode: 1892d...91c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du pappaer som i fraskilte pappaer, eller hjem der begge foreldrene bor under samme tak?

Faren til min sønn har alltid hatt overraskende god kontroll og oversikt over klærne til sønnen vår. Han har også "passet på" at gutten får "kule" og guttete klær, sånn at han f.eks. har nedstemt forslag til kleskjøp fra meg fordi det ikke var "tøft" nok for en gutt e.l. om du skjønner hva jeg mener. Kan faktisk være enig i at jeg ikke alltid har vært så flink til å velge klær til en gutt 😛 Så jeg satte pris på pappaens innspill.

I dag er vi skilt, men han (faren) vet fremdeles hvilke gensere og bukser gutten har her hjemme hos meg, selv om han nå er i slutten av tenårene. "Ikke send med den blåmelerte genseren, den hadde han sist, ta en annen, f.eks. den svarte med logoen" kan han si før gutten skal til faren sin (vi har ikke hatt 50/50 ordning, men kun hos far annenhver helg).

Anonymkode: d6f6f...500

• Liker 3
Skrevet

Mente i hovedsak der man bor under samme tak 😊.

• Liker 1
Skrevet

Ja, her kjøper vi ca like mye begge to. Jeg er sånn som følger med på salg og ligger i forkant med de store tingene (regntøy, yttertøy, ullklær osv), mens han er mer sånn som spontanhandler i hverdagen når han merker mange bukser begynner å bli for små etc.

Anonymkode: 1db2b...e4d

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du pappaer som i fraskilte pappaer, eller hjem der begge foreldrene bor under samme tak?

Faren til min sønn har alltid hatt overraskende god kontroll og oversikt over klærne til sønnen vår. Han har også "passet på" at gutten får "kule" og guttete klær, sånn at han f.eks. har nedstemt forslag til kleskjøp fra meg fordi det ikke var "tøft" nok for en gutt e.l. om du skjønner hva jeg mener. Kan faktisk være enig i at jeg ikke alltid har vært så flink til å velge klær til en gutt 😛 Så jeg satte pris på pappaens innspill.

I dag er vi skilt, men han (faren) vet fremdeles hvilke gensere og bukser gutten har her hjemme hos meg, selv om han nå er i slutten av tenårene. "Ikke send med den blåmelerte genseren, den hadde han sist, ta en annen, f.eks. den svarte med logoen" kan han si før gutten skal til faren sin (vi har ikke hatt 50/50 ordning, men kun hos far annenhver helg).

Anonymkode: d6f6f...500

Sønnen din er såpass stor, og du må fortsatt pakke klærne hans før han drar?

Anonymkode: ccff3...cba

• Liker 26
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sønnen din er såpass stor, og du må fortsatt pakke klærne hans før han drar?

Anonymkode: ccff3...cba

Det er ikke det tråden handler om. Svar gjerne på spørsmålet :).

TS

• Liker 10
Skrevet

Han har bortimot null kontroll og oversikt over ungenes klær. Vet knapt hvilken størrelse de bruker.. Kan kjøpe noe til de hvis han f eks er ute å reiser, men det er ikke noe som skjer så altfor ofte. Kan også kjøpe hvis han får eksakt beskjed om hva han skal kjøpe, da er det stort sett snakk om sportsklær/utstyr.

Jeg har 100% kontroll til enhver tid. Vet eksakt hva de har til og med av truser og sokker.

Anonymkode: 1667a...05e

• Liker 4
Skrevet

Jeg har ingen kontroll over klærne til barna. Vanskelig se forskjell mellom pysj bukse og vanlig bukse. 

• Liker 1
Skrevet

Nei, faren her har ingen aning. Vil ikke påstå jeg har stålkontroll jeg heller, men størrelsene deres kan jeg. En sjelden gang har jeg latt være å pakke for barna når han skal ta dem med på en helgetur, og da tar han med fire ganger så mye tøy som de trenger, for han vet ikke/orker ikke. Hans problem:) 

I grunnen litt rart, for eget tøy passer han godt på, jeg vasker en del, men har ikke kjøpt et klesplagg eller brettet eller strøket eller pakket noe for ham selv noen gang. Er bare arbeidsfordelingen oss imellom. Han vet alt vi har i kjøleskap og matskap og hva vi skal ha til middag til helgen, det gjør ikke jeg. 

Anonymkode: 3de7e...5a9

• Liker 1
Skrevet

Niks, han er litt der at han kan gi treåringens joggebukse eller jakke til seksåringen og si at «Oi, denne her begynner å bli litt liten!» La gå at de har noen like klær, men likevel😄

Han kjøper dog klær etter konkret instruks og er den som har oversikt over hva vi har og trenger av mat til enhver tid. Klær er mitt ansvarsområde og mat er hans, og han følger med på en hel del andre ting med hus og bil som jeg ikke tar ansvar for i det hele tatt. Så sånn sett går det nok opp i opp. 

Skrevet

Nei, han har ikke snøring 😅 jeg tar meg av innkjøp og pakking hvis vi reiser. Men hvis han måtte satt seg inn i det, så hadde han jo klart det. Og han kan kle de etter vær osv. Vi har vel bare fordelt det sånn at jeg har styr på det meste av innkjøp av klær og utstyr, mens han ordner andre ting til heimen. Helt ok for meg, liker å handle til ungene :)

Anonymkode: 84546...d9f

Skrevet

Han har 1 gang byttet et fleeceplagg til en annen størrelse etter nøye instruks, ellers aldri handlet noe.

Han har virkelig ingen peiling, vet ikke hva vi har av klær og sko til ulike sesonger eller hva som er ull og bomull osv. Han vasker ikke barnets klær. Jeg legger fram tøy til barnehagen om han skal ta morgenstellet.

Han presterte til og med å ta barnet i bilen klart for barnehage i tynn bomullsgenser med volanger, kun bleie på underkroppen "trodde det var en kjole".

Anonymkode: 5a389...1f7

• Liker 3
Skrevet

Han har best kontroll på barnehage- og uteklær. Hva som funker i ulike temperaturer, regn og aktivitet.  (og det gjelder også "de voksne", dvs meg.....kommer stadig hjem med klær jeg trenger for uteaktiviteter) 

Jeg står for kose- og penklær. Pakking gjør jeg og, er hakket mer strukturert og glad i lister.  

Rydding og sortering tar vi ofte en fellesøkt på. Tømmer skap og skuffer, sorterer i kast, lagre, og gi bort. Greit å diskutere underveis. 

Anonymkode: 63b5e...8a9

Skrevet

Han har null oversikt👌🏻

Anonymkode: 22be7...6f4

Skrevet

Størrelser er han flinkest på. Hvor tingene ligger tok litt tid å få gjennom hos han da jeg er helt slavisk på at alt skal ha sin plass. Så endelig har han gitt seg med å rote i skuffene hans, men nå roter han lille selv 😩

kjøpe klær er det jeg som står for mest, også handler vi sammen, da han sjeldent er på et senter uten meg. Hva han trenger har vi på en måte helt lik oversikt over.  Av hvilke plagg vi har, har ingen av oss hatt oversikt over inntil nå, da svigermor kjøpte alt hun kom over. Hu har vi bedt om å slutt nå for det ble for mye klær. Tanken er god den men ikke med en pose hver andre uke.

Anonymkode: 5d916...243

Skrevet

Ja, mannen min visste hvor barnas klær lå, hva de burde ha på seg når det regnet, var kaldt, skulle i bursdag osv.  Vi snakket om det når barna trengte noe nytt.  Den av oss handlet som det passet best for.  

Jeg vokste opp med en meget "hjelpeløs" far, nemlig.  Det var min mor som bestemte, og far ble raskt korrigert når han forsøkte seg på egen hånd.  Da hadde vi barna feil klær, for lite, for mye osv.  Selvfølgelig turte han aldri å kjøpe et eneste klesplagg til oss! Forsto tidlig at min mors sjefsrolle i familien gjorde min far enda mer usikker og hjelpeløs.  

Skrevet

Nei, ungenes klær har han galant overlatt til meg å holde styr på... Han er en flink pappa på mange områder, men når det gjelder klær er han håpløs. 

Anonymkode: f7621...8a5

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ungenes klær har han galant overlatt til meg å holde styr på... Han er en flink pappa på mange områder, men når det gjelder klær er han håpløs. 

Anonymkode: f7621...8a5

Hvorfor har du tatt i mot oppgaven?  Da blir den din for evig og alltid.  Vi du det?  

Skrevet

Vi har en samværskontrakt ( samværsbeskjed) som sier at alle barna til en hver tid skal ha x antall skift hos far, og at klærne skal være pene og hele til en hver tid.  Far bryr vet lite eller ingenting om hvilke klær barna har, men er påpasselig med at hans samværsavtale (eller beskjed) blir etterfulgt. Barnas nyeste klær blir retunert noen år etter et jeg kjøpte dem, ubrukt 😂

Anonymkode: b4638...09d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...