AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #1 Skrevet 24. januar 2019 Det er trist at det har blitt slik at mange er redde for barnevernet. Nå må man gjennom hele den tiden barnet er lite være redd for å havne i BV søkelys. Og NEI, det er ikke fordi man har noe å skjule men pga man er redd for misforståelser. Jeg kjenner jeg blir livredd av alle de trådene som blir laget her og paranoid, for man tør ikke å si til noen at man er redd heller fordi folk vil tro man har noe å skjule. Mulig jeg er hormonell nå, men det er forferdelig trist at det har blitt sånn Anonymkode: edc84...d78 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #3 Skrevet 24. januar 2019 Du blir så livredd av alle barnevernstrådene her inne at du måtte lage deg en ny tråd som handler om at du blir redd av alle barnevernstrådene Anonymkode: a6839...686 7
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #4 Skrevet 24. januar 2019 Er bare å la være å lese trådene om barnevernet det. Anonymkode: 66329...14f 6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #5 Skrevet 24. januar 2019 Det der var faktisk ikke meg denne gangen. Men du hva ts? Søk hjelp, jeg har gjort det. Var hos legen og fortalte at jeg livredd for barnevernet. Pga alt man leser om i media. Og jeg må ærlig innrømme at jeg er også redd for alt det du beskriver. Det er bare sånn det er. Har gått til psykolog osv. Fikk masse god hjelp, men tankene dukker opp og jeg har dårlige dager også. Hvor jeg bare tenker og tenker. Anonymkode: ccc70...396 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #6 Skrevet 24. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det der var faktisk ikke meg denne gangen. Men du hva ts? Søk hjelp, jeg har gjort det. Var hos legen og fortalte at jeg livredd for barnevernet. Pga alt man leser om i media. Og jeg må ærlig innrømme at jeg er også redd for alt det du beskriver. Det er bare sånn det er. Har gått til psykolog osv. Fikk masse god hjelp, men tankene dukker opp og jeg har dårlige dager også. Hvor jeg bare tenker og tenker. Anonymkode: ccc70...396 Det gir jo ikke mening!! Om du tar godt vare på ungen din har du jo absolutt ingen ting å frykte!! Anonymkode: 9dc97...0c0 3
Regnbuesky19 Skrevet 24. januar 2019 #7 Skrevet 24. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det gir jo ikke mening!! Om du tar godt vare på ungen din har du jo absolutt ingen ting å frykte!! Anonymkode: 9dc97...0c0 Gir all angst mening?
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #8 Skrevet 24. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det gir jo ikke mening!! Om du tar godt vare på ungen din har du jo absolutt ingen ting å frykte!! Anonymkode: 9dc97...0c0 Jeg tar godt vare på barna mine ja. De mangler ingenting. Og ingen har noensinne vært bekymret for dette heller. Men som ts skriver, der kan skje misforståelser, man kan få uvenner som tar hevn og melder på falske grunnlag osv. Det er noe som kan skje absolutt alle. Selv om vi er gode foreldre. Når jeg har lest så mye negativt om bv, om hvor korrupt hele systemet er osv, så får jeg bekymringer rundt det å bli meldt uten grunn. For å så miste barnet mitt fordi noen i barnevernet ikke skulle hatt jobben sin Anonymkode: ccc70...396
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #9 Skrevet 24. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar godt vare på barna mine ja. De mangler ingenting. Og ingen har noensinne vært bekymret for dette heller. Men som ts skriver, der kan skje misforståelser, man kan få uvenner som tar hevn og melder på falske grunnlag osv. Det er noe som kan skje absolutt alle. Selv om vi er gode foreldre. Når jeg har lest så mye negativt om bv, om hvor korrupt hele systemet er osv, så får jeg bekymringer rundt det å bli meldt uten grunn. For å så miste barnet mitt fordi noen i barnevernet ikke skulle hatt jobben sin Anonymkode: ccc70...396 Skjønner deg veldig godt. Det skal kanskje ikke så mye til. Både barnehager og helsestasjoner kan også feiltolke barns adferd f.eks., og det kan gi konsekvenser. Har blitt fortalt om noen situasjoner der helsepersonell eller barnehage tror at foreldre er dårlige på feil grunnlag. Anonymkode: fc0f0...a78
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #10 Skrevet 24. januar 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner deg veldig godt. Det skal kanskje ikke så mye til. Både barnehager og helsestasjoner kan også feiltolke barns adferd f.eks., og det kan gi konsekvenser. Har blitt fortalt om noen situasjoner der helsepersonell eller barnehage tror at foreldre er dårlige på feil grunnlag. Anonymkode: fc0f0...a78 Det som bekymrer meg mest er at dersom man blir meldt til bv og må gå så langt at bv leier inn en sakkyndig, så er det hans/hennes vurdering som blir lagt stor vekt på. Da hjelper det ikke hva barnehage eller helsesøster mener. Det er kun sakksyndig som er ekspert på dette, selv om den psykologen treffer foreldre gjerne bare en gang, mens barnehage og helsesøster følger barnet i mange år! Men en annen ting er at man kan ikke gå rundt å være redd bv halve livet heller, det hjelper jo ikke. Ikke minst med tanke på barna. Så det er derfor jeg har søkt hjelp hos fastlegen. Jeg ble møtt med forståelse og det er jeg glad for. Og nei, legen trodde ikke at jeg hadde noe å skjule selv om jeg fortalte at jeg er livredd bv. Har du slitt med angst før? Har du tendenser til å bli engstelig for andre ting enn bv? Anonymkode: ccc70...396
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #11 Skrevet 24. januar 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gir jo ikke mening!! Om du tar godt vare på ungen din har du jo absolutt ingen ting å frykte!! Anonymkode: 9dc97...0c0 Det er ikke det som er poenget med innlegget!!! Selvfølgelig tar man godt bare på det mest dyrebare man har!! Det jeg frykter er sjansene for å bli den som uheldigvis blir en del av den dystre statistikken av de som pga misforståelser mister det kjæreste man har!!! ts Anonymkode: edc84...d78
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #12 Skrevet 24. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke det som er poenget med innlegget!!! Selvfølgelig tar man godt bare på det mest dyrebare man har!! Det jeg frykter er sjansene for å bli den som uheldigvis blir en del av den dystre statistikken av de som pga misforståelser mister det kjæreste man har!!! ts Anonymkode: edc84...d78 Jeg har aldri aldri aldri lest eller hørt om noen som har mistet barna sine helt ut av det blå, kun basert på grunnløs ondskap, misforståelser og inkompetanse. Aldri. Men du søker opp informasjon om den type saker, og sprer den type informasjon her i denne typen tråder som du selv sier er grunnen til at du er så redd. Anonymkode: 13bb8...d14 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #13 Skrevet 24. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri aldri aldri lest eller hørt om noen som har mistet barna sine helt ut av det blå, kun basert på grunnløs ondskap, misforståelser og inkompetanse. Aldri. Men du søker opp informasjon om den type saker, og sprer den type informasjon her i denne typen tråder som du selv sier er grunnen til at du er så redd. Anonymkode: 13bb8...d14 Det står jo klart og tydelig i artiklene som blir skrevet av sakkyndig psykolog, det er ikke noe hun sprer ut av det blå bare fordi hun er redd. Men det hun har lest! men beklager det kan godt hende det er min feil. Jeg startet mange tråd tidligere om at jeg er redd barnevernet osv osv. Men etter at jeg har søkt hjelp for denne frykten har jeg ikke laget flere. Jeg er ikke ts i denne tråden forresten. Men jeg spør deg likevel, hvorfor tror du at sakkyndig har valgt å uttale seg om at altfor mange mister barna sine til barnevernet. Han er kompentent til å svare på dette. Anonymkode: ccc70...396
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #14 Skrevet 24. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det står jo klart og tydelig i artiklene som blir skrevet av sakkyndig psykolog, det er ikke noe hun sprer ut av det blå bare fordi hun er redd. Men det hun har lest! men beklager det kan godt hende det er min feil. Jeg startet mange tråd tidligere om at jeg er redd barnevernet osv osv. Men etter at jeg har søkt hjelp for denne frykten har jeg ikke laget flere. Jeg er ikke ts i denne tråden forresten. Men jeg spør deg likevel, hvorfor tror du at sakkyndig har valgt å uttale seg om at altfor mange mister barna sine til barnevernet. Han er kompentent til å svare på dette. Anonymkode: ccc70...396 Nei. I den artikkel kritiserer han at omsorgsovertakelse noen ganger blir brukt når han mener man skulle satt inn andre tiltaket/forsøkt lenger. Ikke at helt vanlige foreldre uten grunn ut av det blå blir fratatt barna sine pga misforståelser, falske «anklaget» osv. Ikke et sted. «Altfor mange» betyr ikke hvem som helst. Anonymkode: 13bb8...d14
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #15 Skrevet 24. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei. I den artikkel kritiserer han at omsorgsovertakelse noen ganger blir brukt når han mener man skulle satt inn andre tiltaket/forsøkt lenger. Ikke at helt vanlige foreldre uten grunn ut av det blå blir fratatt barna sine pga misforståelser, falske «anklaget» osv. Ikke et sted. «Altfor mange» betyr ikke hvem som helst. Anonymkode: 13bb8...d14 Ja det var det som stod ja, helt riktig, så mulig foreldre trengte veiledning og hjelp osv. Men hvorfor kunne ikke de bare få det da slik at barna kunne fortsatt være samlet og med foreldrene sine? Det er jo ikke bare bare å vokse opp i fosterhjem heller. Og den typen overanalysering av omsorg er også bekymrende for meg. Virker som om man skal gjøre alt pedagogisk korrekt. Og bv ansatte som studerer hver bevegelse du foretar deg, kan jo hende at enkelte detter helt ut og blir fjern mens de egentlig er helt normale foreldre. Det er egentlig litt sånn som på oppkjøring, har du sensor ved din side som følger med på deg, så blir du jo nervøs og er redd å gjøre feil. Kjører du alene så er du mer selvsikker da du vet at ingen sjekker deg. Forstår du hva jeg mener? En plass stod det også at dersom bv gjør den typen overlanalysering av omsorgsevne så kan mange foreldre miste barna sine pga for høye forventinger. Kan sende en link hvor det står svart på hvitt hvis du vil lese. Men tror jeg har sendt nok link om dette her. Så jeg lar vare med mindre det er interessant. Og det er skrevet av advokater som ser slike saker daglig. Anonymkode: ccc70...396
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå