AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #1 Skrevet 24. januar 2019 Hei. Jeg lurer litt på når dere begynner å telle dag 1 i mensen. Min er slik at jeg begynner med å blø bittlitt dag 1, bittelitt dag 2 og bittelitt dag 3, før jeg blør vanlig fra ca dag 4 eller 5 og da må ha tampong/bind. Skal jeg da begynne å telle mensen fra dag 1 eller dag 4/5? Kanskje dumt spørsmål. Problemet er hvis jeg teller med alle dagene (inkl de dagene jeg bare blør en liten skvett på papiret og ikke noe mer), så får jeg veeldig lange menstruasjoner. Anonymkode: bff31...719
Alvildeivf Skrevet 24. januar 2019 #2 Skrevet 24. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg lurer litt på når dere begynner å telle dag 1 i mensen. Min er slik at jeg begynner med å blø bittlitt dag 1, bittelitt dag 2 og bittelitt dag 3, før jeg blør vanlig fra ca dag 4 eller 5 og da må ha tampong/bind. Skal jeg da begynne å telle mensen fra dag 1 eller dag 4/5? Kanskje dumt spørsmål. Problemet er hvis jeg teller med alle dagene (inkl de dagene jeg bare blør en liten skvett på papiret og ikke noe mer), så får jeg veeldig lange menstruasjoner. Anonymkode: bff31...719 Mensen dag 1 er fra første dag med skikkelig blødning ☺️
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #3 Skrevet 24. januar 2019 1 minutt siden, Alvildeivf said: Mensen dag 1 er fra første dag med skikkelig blødning ☺️ Nei,, nå tar du helt feil. Blør man har man mensen. 1. mensdag er første dag man blør (ikke spotting). 2 hours ago, AnonymBruker said: Skal jeg da begynne å telle mensen fra dag 1 eller dag 4/5? Dag 1, selvfølgelig. Anonymkode: 4bea5...98c 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #4 Skrevet 24. januar 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Problemet er hvis jeg teller med alle dagene (inkl de dagene jeg bare blør en liten skvett på papiret og ikke noe mer), så får jeg veeldig lange menstruasjoner. Sykluslengden din er den samme uansett. Anonymkode: 4bea5...98c
Alvildeivf Skrevet 24. januar 2019 #5 Skrevet 24. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei,, nå tar du helt feil. Blør man har man mensen. 1. mensdag er første dag man blør (ikke spotting). Dag 1, selvfølgelig. Anonymkode: 4bea5...98c Les hva jeg skriver da ! Folk er leser ikke skikkelig, det står at dag 1 er dagen med skikkelig blødning 😂 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #6 Skrevet 29. januar 2019 På 24.1.2019 den 17.09, Alvildeivf skrev: Mensen dag 1 er fra første dag med skikkelig blødning ☺️ Så mao ikke første dag med litt spotting, om jeg forstår deg riktig?:) Jeg spotter jo gjerne bittelitt i både 3-4-5 dager før første ordentlige blødning begynner. TS Anonymkode: bff31...719
Alvildeivf Skrevet 29. januar 2019 #7 Skrevet 29. januar 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så mao ikke første dag med litt spotting, om jeg forstår deg riktig?:) Jeg spotter jo gjerne bittelitt i både 3-4-5 dager før første ordentlige blødning begynner. TS Anonymkode: bff31...719 Spotting er ikke mensen ☺️
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #8 Skrevet 29. januar 2019 Da jeg ble gravid brukte jeg første dag med skikkelig blødning som første mensdag (spottet brunt i ei ukes tid før.. som jeg alltid gjør). På OUL ble jeg satt frem 9 dager i forhold til menstermin. Siden jeg aldri testet når eggløsning var mente hun at jeg nok mest sannsynlig har eggløsning 14 dager før spottingen starter, og ikke 14 dager før blødningene starter da jeg var tydelig lenger på vei enn jeg trodde. Hcg prøver tatt tidlig i svangerskapet stemmer også bedre med at jeg lå en ukes tid foran da de var veeldig høye. Men eggløsning er jo gjennomsnittlig ca 14 dager før mensen hos de fleste med stabil syklus.. så hvis du vet når du har eggløsning kan du jo se hvordan det stemmer med blødningene Jeg ville brukt første dag med rødt blod inntil det motsatte er bevist hehe. Anonymkode: 7753a...5ac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå