Gå til innhold

Er det lov å gjøre det cirka sånn som dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en mann som hater oppmerksomhet mer enn noe annet på jord. Han liker ikke å være midtpunktet til noe som helst, og sier at det er derfor han ikke har ymtet frempå om giftemål enda. 

Jeg ønsker jo å gifte meg, og kan godt ta det på tinghuset, ikke no stress.. 

Men samtidig som han ikke ønsker oppmerksomhet rundt egen person så er han veldig redd for å skuffe folk. Vet at hans foreldre blant annet, ville blitt skuffet om de ikke fikk feire ham. 

Så spørsmålet mitt er følgende: 

Er det innafor å gifte seg i sjømannskirka (på ferie) bare oss og ungene? Og så samle den nærmeste familien på begge sider til en bryllupsmiddag på restaurant når vi kommer hjem? Måtte blitt med unger.. Er det feiring nok, eller blir det litt for stusselig?

Og hvordan forsvare at man ikke har bryllupsfest hvis det blir spørsmål om det? 

Anonymkode: 2e2c2...423

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, det er innafor, mener jeg bestemt. Jeg gjorde det sånn selv. Bortsett fra at vi fikk bestemoren til barnet (farmor) til å passe småen på 2½ år da vi dro utenlands for å gifte oss på en ambassade. Vi ble borte i fem dager, og det var maks jeg klarte å være borte fra barnet da, kjente jeg :) Det var kun jeg og mannen som reiste alene, og ambassaden stilte med vitner til vielsen.

Vi arrangerte bryllupsfest da vi kom hjem, leide et lokale og inviterte en passelig mengde folk. Ikke så veldig mange, bare de nærmeste vennene og aller nærmeste familie. Ikke slekt langt ute og gamle skolevenner vi ikke hadde sett på årevis osv.

Jeg synes deres plan om å spise på restaurant og feire når dere kommer hjem med nærmeste familie er en fin plan. Sånn kunne jeg godt gjort det selv. Hater store pompøse brylluper. Jeg ville ha det lite og privat, og sånn ble det. Man bestemmer jo selv sammen med sin kjære hvordan man vil at ens eget bryllup og feiringen skal være! Det skal ikke andre bestemme.

Endret av Million
  • Liker 4
Skrevet

Helt innafor :) 

Anonymkode: a5ee3...472

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en mann som hater oppmerksomhet mer enn noe annet på jord. Han liker ikke å være midtpunktet til noe som helst, og sier at det er derfor han ikke har ymtet frempå om giftemål enda. 

Jeg ønsker jo å gifte meg, og kan godt ta det på tinghuset, ikke no stress.. 

Men samtidig som han ikke ønsker oppmerksomhet rundt egen person så er han veldig redd for å skuffe folk. Vet at hans foreldre blant annet, ville blitt skuffet om de ikke fikk feire ham. 

Så spørsmålet mitt er følgende: 

Er det innafor å gifte seg i sjømannskirka (på ferie) bare oss og ungene? Og så samle den nærmeste familien på begge sider til en bryllupsmiddag på restaurant når vi kommer hjem? Måtte blitt med unger.. Er det feiring nok, eller blir det litt for stusselig?

Og hvordan forsvare at man ikke har bryllupsfest hvis det blir spørsmål om det? 

Anonymkode: 2e2c2...423

Hvem bestemmer hva man gjør, når og hvordan? 

Husk bare på at sjømannskirker og ambasader kan ha ett til to års ventetid før de har ledig for vielser og at du følger hele prosedyren med papirer til punkt og prikke før du reiser avsted. 

Anonymkode: e9f29...ed2

Skrevet

Helt innafor :) jeg har heller ikke behov for storslått feiring. Det er ikke derfor jeg vil gifte meg. 

Anonymkode: b795f...ee8

• 3 uker senere...
Skrevet

Såklart det  er innafor. Verken jeg eller mannen ønsket stort bryllup. Vi giftet oss hos sorenskriver med hvert vårt søsken som forlover, deretter middag på restaurant der vi ba øvrige søsken, foreldrene våre og besteforeldre. Greit og ikke så stressende. 

Anonymkode: ad37b...945

Skrevet

Man kan gifte seg akkurat på den måten man selv og partner ønsker! 

Vi skuffet også familie. Det ble bare nevnt at de hadde sett for seg noe annet, men så ble det ikke noe mer snakk om det. Vi var gift og de respekterte det. 

Skrevet

Vi gjorde det ganske likt, dvs vielse på tinghuset og påfølgende middag med unger, foreldre og søsken. Så her fikk de være med på vielsen også og det var en veldig fin vielse! 

De var iallefall veldig fornøyde med denne løsningen, vi fikk det lite og intimt og de fikk deltatt.

Anonymkode: 0b0b9...1ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...