AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #1 Skrevet 24. januar 2019 Jeg var på jobbintervju som tilkallingsvikar på en privat språkskole. Jeg ble litt tatt på senga da de fortalte at del én av intervjuet var vanlige intervjuspørsmål, mens del to var en grammatikktest med fiktive elever, og hvor man skulle opptre som lærer. Jeg gjennomførte dette og tror jeg svarte rimelig greit på spørsmålene, men ble forståelig nok litt nervøs og det ble noe fomling og stotring underveis. Pleier dere som intervjuer å opplyse om at dere har tester før man kommer på intervju eller er målet å se hvordan man takler slike situasjoner som kommer brått på? Anonymkode: 92769...b46
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #2 Skrevet 24. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var på jobbintervju som tilkallingsvikar på en privat språkskole. Jeg ble litt tatt på senga da de fortalte at del én av intervjuet var vanlige intervjuspørsmål, mens del to var en grammatikktest med fiktive elever, og hvor man skulle opptre som lærer. Jeg gjennomførte dette og tror jeg svarte rimelig greit på spørsmålene, men ble forståelig nok litt nervøs og det ble noe fomling og stotring underveis. Pleier dere som intervjuer å opplyse om at dere har tester før man kommer på intervju eller er målet å se hvordan man takler slike situasjoner som kommer brått på? Anonymkode: 92769...b46 Den typen jobber krever at du takler brå vendinger, uforutsatte hendelser og samtidig står i det faglige du skal takle. Derfor er opplegget slik du har skissert. Andre steder kan de legge løpet annerledes. Anonymkode: 3a0d3...6c7 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #3 Skrevet 24. januar 2019 Jeg har selv blitt rimelig overrasket når jeg plutselig fikk en praktisk test på jobbintervjuet. Men jeg synes ikke man har noen rett til å vite om det på forhånd. Det kan jo være en måte å se hvordan man takler uventede utfordringer feks. Anonymkode: 3a601...2b5 1
Glitnir Skrevet 24. januar 2019 #4 Skrevet 24. januar 2019 (endret) Vi bruker alltid å informere om at det kommer tester eller en case, men ikke nærmere om innholdet. Endret 24. januar 2019 av Glitnir 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #5 Skrevet 24. januar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har selv blitt rimelig overrasket når jeg plutselig fikk en praktisk test på jobbintervjuet. Men jeg synes ikke man har noen rett til å vite om det på forhånd. Det kan jo være en måte å se hvordan man takler uventede utfordringer feks. Anonymkode: 3a601...2b5 Jeg er enig at det er en fin test på å se hvordan man takler ting på sparket. Freaker personen ut, så egner sannsynligvis ikke personen seg som kursholder. Hvor stor vekt skal man legge på resultatet? En slik prøve et jo ganske løsrevet fra sammenhengen. Man er i tillegg nervøs fra før, og det kan jo føre til at man får jernteppe Anonymkode: 92769...b46
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #6 Skrevet 24. januar 2019 Akkurat i dette tilfelle synest jeg du burde forutsett at du vart testet/kontrollert, de må ha muligheten til kvalitet sjekk språk nivået ditt.. Anonymkode: 7af17...51f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå