Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var tidlig ute med å fortelle mine nærmeste at jeg var 4 uker på vei. Sa det også til sjefen. Dessverre var det en kjemisk graviditet.. nå angrer jeg på at jeg fortalte noe som helst 

Når passer det seg å si at man er gravid? Spontan abort kan jo skje når som helst.men risikoen er høyere så tidlig i graviditeten..slik jeg har forstått

Anonymkode: ca8d6...854

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

risiko for spontanabort:

• 25 – 30 % risiko fra unnfangelse
  • 15 % sjanse fra ca. uke 3.
  • 8 % sjanse fra uke 6.
  • 5 % sjanse fra uke 8
  • 2 % sjanse fra uke 9
  • mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.

Anonymkode: 28da1...130

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde også kjemisk/ mista tidlig , men hadde bare fortalt det til våre beste venner. Kommer til å vente til etter 12 uke neste gang.

Anonymkode: 4200b...3f7

Skrevet

Jeg har bare fortalt det til mannen. Nettopp pga at man kan miste... 

• Liker 1
Skrevet

I mine svangerskap fortalte vi det til alle i uke 11-12.

Skrevet

Når folk spurte.

Anonymkode: 75749...641

• Liker 1
Skrevet

Vi har fortalt det til: søsteren min, sjefen (min) og en venninne. Tror også at flere mistenker det. Er 6+2 i dag.

Allerede nå så føler jeg at det er «litt for mange» som vet det. Jeg er ikke redd for å si det hvis vi mister, men synes det er kjipt å måtte bruke tid og energi på å annonsere at «vi har mistet!». Vil heller ikke ha masse oppmerksomhet rundt det å  være gravide så lenge det er ikke er helt sikkert. 

Tenker å fortelle det til foreldre og nære venner hvis alt ser bra ut på UL i uke 8. Jeg er i litt dårlig form også, så det skal bli litt lettende å kunne si det. 

Anonymkode: 89ec4...dab

• Liker 1
Gjest Brunette89
Skrevet

Vi fortalte nærmeste familie ca uke 8, å alle andre etter uke 12 da vi trodde vi hadde klart oss igjennom den usikre perioden . Tidlig ultralyd i uke 13 viste at jeg hadde spontanabortert (missed abortion) en gang mellom uke 6-8...... nettop derfor vil jeg så gjerne anbefale alle å vente med å fortelle for alle at man er gravid før ETTER ultralyd ...... dette ga oss en litt værre opplevelse  nettop  fordi vi måtte fortelle alle at vi ikke var gravide lengre...

Skrevet

Må undra meg fosterskadelige arbeidsoppgaver fra positiv test. Snakkes ikke høy om det på jobb, men alle skjønner jo tegninga. Kjedelig når det ender i sa, 4 ganger så langt for meg men slik er jo livet. Hadde vært veldig glad for en jobb der det ikke kommer frem før en selv vil fortelle det...

Anonymkode: e4732...899

Skrevet

Fortalte det til foreldrene mine i jula, da var jeg 8 uker og hadde sett et bankende hjerte på UL. Om alt ser bra ut etter KUB- test uke 13 (bor i Sverige) kommer vi nok til å fortelle det til resten av familien/ nærmeste venner. Resten tar vi som det kommer. Har mista i uke 12 før, så føler ingen trang til å dele med andre enn de nærmeste før det blir synlig. 

Anonymkode: be42e...86e

Skrevet

Fortalte de nærmeste etter at vi fikk resultatet av NIPT-testen, og til alle andre etter OUL.

Anonymkode: f8ce2...7f0

Skrevet

Fortalte foreldre, søsken og nærmeste familie med en gang. Jobb uke 12, etter tidlig UL. Var ikke redd for å si det tidlig til våre nærmeste. Sjansen for abort er jo der, men det var jeg hele tiden klar over. Hadde det gått den veien, så hadde vi kunnet dele det også. 

Anonymkode: ee6e2...b16

Skrevet

Fortalt det til nærmeste familie og venner rundt uke 16 begge gangene. 

Arbeidsgiver har vært informert fra uke 6 da jeg alltid spyr som en gris.

Skrevet

Vi fortalte folk etter OUL. 

Anonymkode: ec88a...12f

Skrevet

Fortalte kjæresten og yngste søster samme dag som testen var positiv. Så fikk sjefen vite det i uke 6 da jeg ble sykemeldt pga blødninger. Veldig glad for at jeg fortalte det til han for det ble noen flere sykemeldinger pga det samme de kommende ukene og da var det godt med litt ekstra støtte og forståelse. Pluss at arbeidsgiver kan få refusjon fra NAV fra første sykedag hvis det er svangerskapsrelatert. Nærmeste familie fikk vite det da vi var hjemme en tur i uke 10. Og så har resten fått vite det ved ulike anledninger etter uke 12 :) 

Anonymkode: 34a7b...75d

Skrevet

Fortalte det til vår nærmeste venner og familie med en gang. Etter tidlig ultralyd i uke 8 fortalte vi det til enda fler og jeg fortalte det til sjefen. Fordi jeg trenger tilrettelegging i min jobb. Nå er jeg straks i uke 11. De fleste vet det nå. Men forteller det til ALLE etter uke 12-13. Selvom jeg føler meg ganske sikker på at det skal gå fint nå. Har sett hjerte slå og bevegelse senest i går. Heldigvis har legen min ultralydmaskin. 

Helt i starten angret jeg litt på at jeg hadde sagt det til så mange. Fordi det var så tidlig, og redd for å miste. Pluss at det blir jo ekstra lenge for alle å vente. Men er vår første, og klarte rett og slett ikke holde det hemmelig. er jo så stor nyhet! Og så tenkte jeg at om jeg hadde mistet, så ville jeg jo ha fortalt dem det uansett.

det jeg synes var litt dumt var at venninnen min begynte å fortelle det videre til sin familie og sine venner. Selv om jeg sa det har tidlig og ikke noe å dele. Men sånn et det.. 

Anonymkode: 7ffe8...527

Skrevet

Jeg fortalte det til mamma da jeg var kanskje 8 uker på vei, men ventet med å si noe på jobben til jeg var rett over 12 uker.

Husker ikke når jeg fortalte det til venninner og sånn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...