Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som jeg er ganske nær. Og i fjor så gikk jeg gjennom en ganske tøff tid. Og hun var der for meg, eller vi var mye sammen fordi jeg ville ikke være alene og hun var også mye alene. Så vi fant hverandre på en måte. Men så har jeg gjort mye den siste tiden for å endre livet mitt, blant annet gått til psykolog, og gjør frivillig arbeid. Og jeg begynner nå å føle meg som før den tøffe tiden. 

Men problemet er jo at hun fortsatt er deprimert og ser bare mørkt på livet. Hun vil ikke gå til psykolog eller tenker at hun har problemer. Hun skylder på samfunnet og at hun har uflaks. Alt er egentlig bare mørkt og negativt. I tillegg så tror jeg ikke at hun liker at jeg har endret livet mitt, for hun gjør/ sier ting for å holde meg nede sammen med henne, og jeg blir ganske deppa av å være sammen med henne. 

Jeg prøver da å se mindre til henne, men så får jeg dårlig samvittighet som ikke stiller opp for henne når hun har det kjipt. At jeg ikke klarer å være sammen med henne. Hun er god på bunnen, men hun vil ikke høre på meg når jeg foreslår positive ting og vil heller ikke få hjelp. Hun er ganske hårsår, og blir sint på meg hvis jeg foreslår noe hun ikke liker som at hun bør skaffe hjelp. Jeg tror heller ikke hun liker at jeg har andre venner for hun prøver hele tiden å si at mine andre venner ikke er bra for meg osv, og at jeg heller burde bare være sammen med henne. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, for jeg føler ikke at jeg kan ditche henne heller, for hun stilte jo på en måte opp da jeg hadde en tøff tid. Og hun er god på bunnen, men det ender alltid opp med at jeg føler meg crap etter å ha vært sammen med henne fordi hun slenger en dårlig ting om meg for å få henne selv til å føle seg bedre eller at det bare er mørkt og håpløst. 

Noen som har erfaringer med slike venner? Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 0d5a0...377

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...