Gå til innhold

Hvordan kan jeg fortelle oppdretter at jeg angrer kattungekjøp?

Anbefalte innlegg

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager måtte du gå til anskaffelse av en rasekatt i din situasjon da? Som i tillegg MÅ være inne og du vet det krever mer aktivisering og oppmerksomhet? Hadde det ikke holdt med en omplasseringskatt?

Anonymkode: 1baf0...dd7

Hva tenker du at du bidrar med i en slik situasjon? Tror du dette hjelper Ts på noen måte? Eller tror du kanskje det bidrar med dårlig samvittighet, enda Ts tidlig ser at dette ikke går slik at kattungen får en ny mulighet tidlig? Du bør prøve å tenke deg litt om før du skriver ting, selv om du er anonym på nett, det er mennesker i ulike situasjoner som leser, å det å forsøke å være et godt medmenneske er aldri galt.

Å hva er forskjellen på omplasseringskatt og rasekatt? Noen har lyst på en spesiell rase på grunn av interesse, i tilleg til at man da er sikker på helsen til foreldre og sykdomshistorikk. Så hvorfor tror du egentlig at alt hadde blitt anderledes med en omplasseringskatt? 

Anonymkode: ad48d...906

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker det beste er å være så ærlig som mulig, uten at du føler det blir ubehagelig. Og det var jo tydelig i den andre tråden at dette ikke var noe impulskjøp - bare få det også fram til oppdretteren, så ordner det seg nok på en grei måte.

Må bare spørre om hvorfor katten må være innekatt? Bor du slik at den kan gå ut når den blir større? Jeg hadde også konstant dårlig samvittighet ovenfor min katt da den måtte være inne i starten, følte at den kjedet seg og egentlig ikke hadde det noe bra. Men da den ble stor nok til å være ute forsvant all uroen, for da gjorde den jo akkurat som den ville. Var ute i timevis, kom inn for mat, søvn og kos. Jeg kunne aldri hatt en innekatt, men utekatt går helt fint, den kommer jo hjem helt frivillig:-)

Skrevet

Ser ikke at dette er noe å lage tråd om, egentlig. Send en melding og si du angrer, dess større deal du lager av det, dess mer styr. kort og konsist, enkelt og greit. 

Skrevet
6 timer siden, magikeren skrev:

Ser ikke at dette er noe å lage tråd om, egentlig. Send en melding og si du angrer, dess større deal du lager av det, dess mer styr. kort og konsist, enkelt og greit. 

Det må da være greit å få lufte tankene sine syns du ikke? Hadde blitt et stille forum om folk ikke skulle fått luftet tanker og snakket om ting. 

• Liker 2
Skrevet
På 24.1.2019 den 11.34, AnonymBruker skrev:

Katter er ikke flokkdyr, så det ønsket om en annen kattunge er nok mer i deg, enn den. Jeg tror du ved tid, omtanke og fasthet kan gi pus et godt hjem. Hvorfor ikke prøve litt lengrè?

Anonymkode: 63952...b0d

Veldig mange katter trives med selskap av andre katter. Her sover de i en haug, leker sammen og spiser sammen... Jeg er oppdretter og selger helst ikke kattunger som skal bo alene. Nå har jeg en ekstremt sosial rase, som fort blir innmari intense dersom de er helt alene i mange timer hver dag... 

Anonymkode: 073fb...215

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig mange katter trives med selskap av andre katter. Her sover de i en haug, leker sammen og spiser sammen... Jeg er oppdretter og selger helst ikke kattunger som skal bo alene. Nå har jeg en ekstremt sosial rase, som fort blir innmari intense dersom de er helt alene i mange timer hver dag... 

Anonymkode: 073fb...215

Er det orientalere? Har inntrykk av at de er i en klasse for seg når det gjelder å sove i haug og sånn. 

Anonymkode: aecdd...70c

Skrevet

Ragdoller kan faktisk i mange tilfeller være utekatt, så lenge det ikke er så mye trafikk utenfor. Vet om en ragdoll som fanger mus. Min er nabolagets skrekk, den hadde aldri akseptert en annen katt i huset og ønsker ikke selskap. Andre katter er til å sloss med og jage bort. Ja, noen av dem er tillitsfulle og hjelpeløse, men ikke alle. Til syvende og sist så er det en katt, ikke en pyntegjenstand. Man kan ikke avle bort alle instinktene til en katt, man kan ikke alltid forutse hvordan en katt blir, uansett rase.

Når det gjelder angsten, så kan katten hjelpe. Er det ikke litt koselig å ha noen i huset som alltid blir glad for å se deg?

Anonymkode: 21df0...aca

Skrevet
På 26.1.2019 den 6.55, AnonymBruker skrev:

Det må da være greit å få lufte tankene sine syns du ikke? Hadde blitt et stille forum om folk ikke skulle fått luftet tanker og snakket om ting. 

Er enig med deg! Er så lei av brukere som stadig skal slenge unødvendige kommetarer.

TS er tydeligvis frustrert, og som en med angst har jeg utrolig stor forståelse med TS.

TS jeg syns du skal ringe oppdretter å si det akkurat som det er! Gode mennesker har selvfølgelig forståelse for dette. Og det er faktisk bedre at du sier ifra nå før pusen virkelig knytter seg. Tror oppdretter hadde satt pris på at du leverer katten tilbake om det er et problem. Jeg vet ikke hva reglene er evt. om man må betale tapet eller lignende. Men om du faktisk har prøvd å det ikke fungerer så si ifra.

Jeg forstår veldig godt hvordan det er å leve med angst, og du kan faktisk bli såpass nedbrutt av dette at du blir deprimert. 

Lykke til :) Å gi oss gjerne en oppdatering av hvordan det gikk. Ikke bry deg om de få som sitter på sin høye hest å mener det er uansvarlig. Er mange av oss som støtter deg og er enig med deg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...