AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #1 Skrevet 24. januar 2019 Jeg skrev en tråd her tidligere om at jeg angrer fryktelig etter å ha kjøpt kattunge fra oppdretter. Nå har jeg bestemt meg for at det eneste riktige for både meg og katten er å returnere den slik at den får et bedre hjem med mer oppmerksomhet og forhåpentligvis en kattunge til som selskap. Årsaken til at jeg angrer er først og fremst fordi jeg fikk akutt angst med en gang jeg tok kattungen hjem, og det har ikke gitt seg. Jeg var i utgangspunktet overbevist om at jeg skulle takle ansvaret, men da det ble realitet forstod jeg at jeg hadde tatt meg vann over hodet. Jeg merker også at kattungen kjeder seg veldig fort og ville hatt best utbytte av selskap i en annen kattunge, noe jeg dessverre ikke føler jeg har ressurser til. Jeg vil gjerne prøve å være så ærlig som mulig ovenfor oppdretter, og unngå at det virker som om jeg bare kastet meg inn i kjøpet uten å ha tenkt meg om på forhånd. Jeg er veldig engstelig for å konfrontere henne, og vil sende henne en mail i første omgang hvor jeg forklarer meg. Noen tips til hvordan jeg kan legge frem dette for henne? Anonymkode: 97851...cf8
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #3 Skrevet 24. januar 2019 Katter er ikke flokkdyr, så det ønsket om en annen kattunge er nok mer i deg, enn den. Jeg tror du ved tid, omtanke og fasthet kan gi pus et godt hjem. Hvorfor ikke prøve litt lengrè? Anonymkode: 63952...b0d 16
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #4 Skrevet 24. januar 2019 Uffa TS, ikke gi opp! Du kommer til å klare dette og angsten vil forsvinne. Det er jeg helt sikker på! Anonymkode: efa8f...62e 7
Oppgitt78 Skrevet 24. januar 2019 #6 Skrevet 24. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uffa TS, ikke gi opp! Du kommer til å klare dette og angsten vil forsvinne. Det er jeg helt sikker på! Anonymkode: efa8f...62e Hvis Ts bare stresser rundt kattungen, så vil det fort føre til at den blir stresset selv. Da er det like greit å levere den tilbake.. 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #7 Skrevet 24. januar 2019 Takk for oppmuntring. Dessverre er jeg blitt helt sikker på at dette er feil for meg. Det var akkurat som om jeg ikke innså det faktiske ansvaret og hvor bundet man blir før katten var her. Det er en rase som må være innekatt blant annet, så det krever mye ekstra aktivisering fra min side. Før jeg hentet den var jeg bekymringsfri og bare gledet meg. Nå har det tatt helomvending og jeg klarer ikke en gang glede meg over den. Nå ser jeg bare utfordringer og stress. Anonymkode: 97851...cf8
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #8 Skrevet 24. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Takk for oppmuntring. Dessverre er jeg blitt helt sikker på at dette er feil for meg. Det var akkurat som om jeg ikke innså det faktiske ansvaret og hvor bundet man blir før katten var her. Det er en rase som må være innekatt blant annet, så det krever mye ekstra aktivisering fra min side. Før jeg hentet den var jeg bekymringsfri og bare gledet meg. Nå har det tatt helomvending og jeg klarer ikke en gang glede meg over den. Nå ser jeg bare utfordringer og stress. Anonymkode: 97851...cf8 Ta kontakt med oppdretter og si det du skrev her. Hvis dette er en populær katterase vil hun vel ikke ha problemer med å finne nye eiere til pusen. Anonymkode: c4bbb...6f4 6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #9 Skrevet 24. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for oppmuntring. Dessverre er jeg blitt helt sikker på at dette er feil for meg. Det var akkurat som om jeg ikke innså det faktiske ansvaret og hvor bundet man blir før katten var her. Det er en rase som må være innekatt blant annet, så det krever mye ekstra aktivisering fra min side. Før jeg hentet den var jeg bekymringsfri og bare gledet meg. Nå har det tatt helomvending og jeg klarer ikke en gang glede meg over den. Nå ser jeg bare utfordringer og stress. Anonymkode: 97851...cf8 Bare si det som det er til oppdretter dette er sånt som skjer, ærlig sak. Du skal ikke gå å ha det sånn. Å når kattungen enda er så liten så ble det nok ikke så vanskelig å finne et nytt hjem heller ☺️ Du skal ikke ha dårlig samvittighet for dette ❤️ Anonymkode: ad48d...906 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #10 Skrevet 24. januar 2019 Hvor bor du? Anonymkode: aecdd...70c
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #11 Skrevet 24. januar 2019 Hvilken rase er det? Hvis det er en populær rase så kan vel oppdretter lett selge den videre? Anonymkode: 90841...630
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #12 Skrevet 24. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken rase er det? Hvis det er en populær rase så kan vel oppdretter lett selge den videre? Anonymkode: 90841...630 Var det ikke en ragdoll? Mener det var nevnt i den andre tråden. Anonymkode: aecdd...70c
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #13 Skrevet 24. januar 2019 Jeg synes du skal være ærlig med oppdretter og bare si det som det er. Det er det greieste. Men du MÅ vel ikke selge den tilbake til oppdretter heller om du synes det er flaut? Kan du ikke selge den til noen andre, annonsere den til salgs selv? Skriv i annonsen at det skyldes allergi eller endrede arbeidstider etc. Trenger ikke si at du er engstelig av deg. Anonymkode: bd83a...1e5 1
Gent82 Skrevet 24. januar 2019 #14 Skrevet 24. januar 2019 Legg ut bilde av den her da. Mulig det blir handel om noen får se den. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #15 Skrevet 24. januar 2019 Ts her. Kattungen er kjøpt med kontrakt som sier at den skal tilbake til oppdretter ved slike tilfeller. Det er uaktuelt for meg å selge den videre. Det ville vært veldig useriøst. Hadde dette vært en tilfeldig katt kjøpt av noen som ikke hadde brydd seg om dens ve og vel så hadde jeg vurdert å finne et egnet hjem selv, men denne oppdretteren har et veldig stort hjerte for kattungene, så jeg vet at den beste løsningen er å la oppdretter se etter nytt hjem til den. Anonymkode: 97851...cf8 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #16 Skrevet 24. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Kattungen er kjøpt med kontrakt som sier at den skal tilbake til oppdretter ved slike tilfeller. Det er uaktuelt for meg å selge den videre. Det ville vært veldig useriøst. Hadde dette vært en tilfeldig katt kjøpt av noen som ikke hadde brydd seg om dens ve og vel så hadde jeg vurdert å finne et egnet hjem selv, men denne oppdretteren har et veldig stort hjerte for kattungene, så jeg vet at den beste løsningen er å la oppdretter se etter nytt hjem til den. Anonymkode: 97851...cf8 Oppdrettere er klar over at slike ting kan skje, å det at de gjerne vil ha katten tilbake når sånt skjer viser jo at de bryr seg om hvor katten havner Anonymkode: ad48d...906 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #17 Skrevet 24. januar 2019 Hvorfor i alle dager måtte du gå til anskaffelse av en rasekatt i din situasjon da? Som i tillegg MÅ være inne og du vet det krever mer aktivisering og oppmerksomhet? Hadde det ikke holdt med en omplasseringskatt? Anonymkode: 1baf0...dd7 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #18 Skrevet 24. januar 2019 15 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor i alle dager måtte du gå til anskaffelse av en rasekatt i din situasjon da? Som i tillegg MÅ være inne og du vet det krever mer aktivisering og oppmerksomhet? Hadde det ikke holdt med en omplasseringskatt? Anonymkode: 1baf0...dd7 Fordi jeg helt ærlig så for meg at det skulle bli en positiv ting for meg å ha noe jeg måtte passe på og ta meg av om dagene, men lærte på den harde måten at jeg ikke var klar for ansvaret. Ts Anonymkode: 97851...cf8
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #19 Skrevet 24. januar 2019 Oppdretter får jo solgt katten to ganger så tenker hun syns det er helt greit jeg 👍🏼 Anonymkode: f08bf...46b
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #20 Skrevet 24. januar 2019 Bare vær ærlig, det settes som regel mest pris på ❤️ Anonymkode: 45b61...9ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå