Gå til innhold

Arbeidsgiver ba meg si opp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært igjennom sykdom og pakkeløp behandling. Siter litt med mye slitenhet i forbindelse med å jobbe natt og når vaktene er travle (helsevesenet) Er tilbake i jobb, men litt redd for å bli sykmeldt da arbeidsoppgavene er mange, fysisk tunge og slitsomme. Har aldri vært borte fra jobb mer enn kort periode da jeg lå inne på sykehus for behandling.

Drøftet med min leder mulighet for å kunne gjøre alternative arbeidsoppgaver fremfor egne fysiske oppgaver. Mye admin som skal gjøres og andre oppgaver jeg kunne gjort (tilrettelegging i kort periode til jeg kommer meg helt) Leder sa til meg: Det er ikke andre oppgaver til deg, anbefaler deg å si opp for å finne en annen jobb.. Jeg følte meg så mislykket som ansatt 😞 Trodde ikke arbeidsgiver skulle si slikt. Da hadde det nesten vært bedre å blitt anbefalt å ta ut sykemelding og komme sterkere tilbake. Jeg vil jo helst jobbe..

Andre som har opplevd lignende og vil dele råd? 

Anonymkode: e4e87...c28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med fagforeningen din. De har garantert vært borti slike problemstillinger før. Det høres veldig ugreit ut at leder ikke vil prøve å tilrettelegge for en begrenset periode til du kommer deg. Så ikke gå rett på uten å sjekke rettighetene dine! :klem:

Anonymkode: 6cbdc...854

• Liker 4
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Har vært igjennom sykdom og pakkeløp behandling. Siter litt med mye slitenhet i forbindelse med å jobbe natt og når vaktene er travle (helsevesenet) Er tilbake i jobb, men litt redd for å bli sykmeldt da arbeidsoppgavene er mange, fysisk tunge og slitsomme. Har aldri vært borte fra jobb mer enn kort periode da jeg lå inne på sykehus for behandling.

Drøftet med min leder mulighet for å kunne gjøre alternative arbeidsoppgaver fremfor egne fysiske oppgaver. Mye admin som skal gjøres og andre oppgaver jeg kunne gjort (tilrettelegging i kort periode til jeg kommer meg helt) Leder sa til meg: Det er ikke andre oppgaver til deg, anbefaler deg å si opp for å finne en annen jobb.. Jeg følte meg så mislykket som ansatt 😞 Trodde ikke arbeidsgiver skulle si slikt. Da hadde det nesten vært bedre å blitt anbefalt å ta ut sykemelding og komme sterkere tilbake. Jeg vil jo helst jobbe..

Andre som har opplevd lignende og vil dele råd? 

Anonymkode: e4e87...c28

Stat eller kommune? De fleste offentlige bedrifter er IA bedrifter og da er de PLIKTET til å legge til rette for at du skal kunne arbeide. 

https://www.regjeringen.no/no/tema/arbeidsliv/arbeidsmiljo-og-sikkerhet/inkluderende_arbeidsliv/id947/

Anonymkode: ed48c...5af

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...