AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #1 Skrevet 24. januar 2019 Jeg og mannen jobber på litt forskjellige tider. Han starter som regel sent på jobb og kommer hjem sent, jeg starter som regel tidligere, men har en dag innimellom hvor jeg starter litt senere( dette er ikke en fast dag, det bare blir sånn noen ganger) og kommer hjem tidligere. han skal stå opp om morgenen med barnet og levere i barnehagen, jeg henter. Men nå vil han at vi skal dele på den dagen jeg begynner sent på å sove lengre, slik at jeg står opp med barnet da, jeg mener denne tiden er min, og at jeg ikke skal bruke de morgene på å avlaste han, han kommer skjeldnere hjem tidligere og avlaster meg. hva syntes dere? Burde jeg avlaste han eller sove lengre selv? Vet det er smålig altså, men man blir litt smålig i småbarnsperioden med lite søvn. Anonymkode: 9cb16...94c
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #2 Skrevet 24. januar 2019 Jeg synes dere burde holde dere til at han tar morgenen og at du tar henting. Det høres enklere ut enn å begynne å føre regnestykke. 🙂 Anonymkode: 8cf56...78d 9
Gjest Dævendøtte Skrevet 24. januar 2019 #3 Skrevet 24. januar 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: han skal stå opp om morgenen med barnet og levere i barnehagen, jeg henter. Får du hentet den dagen du begynner senere? Hvis ja, synes jeg helt klart at han bør ta den morgenen som vanlig.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #4 Skrevet 24. januar 2019 5 minutter siden, Dævendøtte skrev: Får du hentet den dagen du begynner senere? Hvis ja, synes jeg helt klart at han bør ta den morgenen som vanlig. Ja, det får jeg. Han argumenterer med at det hender han er hjemme før barnet har lagt seg, så da får jeg avlastning på «min tid», men det er ikke som om jeg får sovet noe mer av at han kommer hjem før kl 18... ts Anonymkode: 9cb16...94c
Gjest Dævendøtte Skrevet 24. januar 2019 #5 Skrevet 24. januar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det får jeg. Han argumenterer med at det hender han er hjemme før barnet har lagt seg, så da får jeg avlastning på «min tid», men det er ikke som om jeg får sovet noe mer av at han kommer hjem før kl 18... ts Anonymkode: 9cb16...94c Det hjelper lite mot søvnen ja, om han avlaster ettermiddag. Hva med annenhver gang du starter senere da, et kompromiss?
deareye Skrevet 24. januar 2019 #6 Skrevet 24. januar 2019 Bare for å forstå dette riktig. Han skal stå opp hver eneste dag med barnet for levering i barnehage. Du har mulighet til å sove litt ekstra 1 dag i uken. Han skal ikke få samme mulighet? 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #7 Skrevet 24. januar 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det får jeg. Han argumenterer med at det hender han er hjemme før barnet har lagt seg, så da får jeg avlastning på «min tid», men det er ikke som om jeg får sovet noe mer av at han kommer hjem før kl 18... ts Anonymkode: 9cb16...94c Det er ikke som om han får sovet noe mer heller. Hvordan gjør dere det i helgene? Tar dere annenhver dag der så syns jeg dere burde ta annenhver gang her også. Å gå i småbarnsperioden så må man hjelpe hverandre, gi og ta, møtes på halvveien. Anonymkode: fb5f7...d86 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #8 Skrevet 24. januar 2019 Jeg skjønner at det er godt å sove når man kan, samtidig er det litt trist når det framstilles som om det å ta seg av sitt eget barn er en plikt og et ork man krangler om å få slippe... Hadde det ikke vært hyggelig å en gang annenhver uke stå opp med barnet, spise frokost og følge i barnehagen og oppleve den delen av barnets verden også? Kanskje kan dere til og med stå tidlig opp begge foreldrene og ha en sjelden morgen sammen? Anonymkode: 8dc15...3ed 7
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #9 Skrevet 24. januar 2019 Jeg synes faktisk du er urimelig hvis han må stå opp hver dag og levere barnet i barnehagen. Da mener jeg at dere bør bytte på det den dagen du begynner senere på jobben. Det må da være mest rettferdig at dere begge får en dag til å sove litt lenger av og til Hvorfor mener du at det er bare er du som skal ha en fridag? Anonymkode: 967ca...872 6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #10 Skrevet 24. januar 2019 Du kan nesten ikke sammenligne verdien av å sove litt lenger, med henting på ettermiddagen. Og det er vel derfor du så steilt holder på at dagen er din.Bytt på det, det er mest rettferdig. Anonymkode: 967ca...872 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #11 Skrevet 24. januar 2019 24 minutter siden, deareye skrev: Bare for å forstå dette riktig. Han skal stå opp hver eneste dag med barnet for levering i barnehage. Du har mulighet til å sove litt ekstra 1 dag i uken. Han skal ikke få samme mulighet? Ja, han står opp hver dag ( og har ansvaret for barnet på morgenen) og leverer. Jeg står opp samtidig for jeg begynner tidlig på jobb, er ikke som om jeg får sovet ut i hverdagene. jeg henter hver dag og har barnet alene hver ettermiddag og kveld. Så er det en morgen innimellom ( ikke en fast dag i uka) at jeg begynner senere. ps. Helgen bytter vi på å stå opp. Ts Anonymkode: 9cb16...94c 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #12 Skrevet 24. januar 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke som om han får sovet noe mer heller. Hvordan gjør dere det i helgene? Tar dere annenhver dag der så syns jeg dere burde ta annenhver gang her også. Å gå i småbarnsperioden så må man hjelpe hverandre, gi og ta, møtes på halvveien. Anonymkode: fb5f7...d86 Hvirdan er det rettferdig? Jeg skal avlaste han så han får sovet og jeg blir alene med barnet når jeg begynner senere, men jeg får jo aldri den avlastningen tilbake. Når morgenen i utgangspunktet er «hans» tid med barnet. Om han kommer hjem tidligere en dag så får jo ikke jeg egentid av det, da jobber vi bare sammen. Ts Anonymkode: 9cb16...94c 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #13 Skrevet 24. januar 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner at det er godt å sove når man kan, samtidig er det litt trist når det framstilles som om det å ta seg av sitt eget barn er en plikt og et ork man krangler om å få slippe... Hadde det ikke vært hyggelig å en gang annenhver uke stå opp med barnet, spise frokost og følge i barnehagen og oppleve den delen av barnets verden også? Kanskje kan dere til og med stå tidlig opp begge foreldrene og ha en sjelden morgen sammen? Anonymkode: 8dc15...3ed Snakk til meg når du har sovet annenhver natt i 20 mnd. Akkurat nå er det et ork og alt vi vil er bare å sove. Jeg står opp med barnet en dag i helgen og vi spiser sammen, eller når far er bortreist. Det er ikke som om jeg aldri har morgener med barnet. Å stå opp begge to er helt totalt uaktuelt. Ts Anonymkode: 9cb16...94c 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #14 Skrevet 24. januar 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes faktisk du er urimelig hvis han må stå opp hver dag og levere barnet i barnehagen. Da mener jeg at dere bør bytte på det den dagen du begynner senere på jobben. Det må da være mest rettferdig at dere begge får en dag til å sove litt lenger av og til Hvorfor mener du at det er bare er du som skal ha en fridag? Anonymkode: 967ca...872 Jeg står opp samtidig som de, jeg begynner tidlig og får ikke mer søvn av at han «tar barnet» om morgenen. Jeg mener at morgenen er hans tid med barnet og ettermiddagen min tid. Han kan fir eksempel finne på å trene etter jobb, det er en mulighet jeg aldri har. Skal jeg trene må jeg stå opp enda tidligere før far og barn. Ts Anonymkode: 9cb16...94c 7
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #15 Skrevet 24. januar 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan nesten ikke sammenligne verdien av å sove litt lenger, med henting på ettermiddagen. Og det er vel derfor du så steilt holder på at dagen er din.Bytt på det, det er mest rettferdig. Anonymkode: 967ca...872 Når får jeg den avlastningen jeg da gir han tilbake? Ts Anonymkode: 9cb16...94c 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #16 Skrevet 24. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvirdan er det rettferdig? Jeg skal avlaste han så han får sovet og jeg blir alene med barnet når jeg begynner senere, men jeg får jo aldri den avlastningen tilbake. Når morgenen i utgangspunktet er «hans» tid med barnet. Om han kommer hjem tidligere en dag så får jo ikke jeg egentid av det, da jobber vi bare sammen. Ts Anonymkode: 9cb16...94c Fordi at dere har to som har ansvar for barna og det er urimelig, egoistisk og urettferdig at du ikke skal kunne bidra i husholdningen ved mulighet. Å få mulighet til å sove ut kan ikke sammenlignes med å ha barna alene på ettermiddagen. Jeg tenker du er fryktelig selvsentrert og ønsker å holde på denne dagen fordi at du vil sove, men du ønsker ikke å unne mannen din å sove litt ekstra en gang i blant. Anonymkode: fb5f7...d86 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #17 Skrevet 24. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når får jeg den avlastningen jeg da gir han tilbake? Ts Anonymkode: 9cb16...94c Wow. Du sitter faktisk å teller timer som du er nødt til å ha barna. Du må virkelig være en glede å ha som mor og en glede å være gift med. Anonymkode: fb5f7...d86 6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #18 Skrevet 24. januar 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wow. Du sitter faktisk å teller timer som du er nødt til å ha barna. Du må virkelig være en glede å ha som mor og en glede å være gift med. Anonymkode: fb5f7...d86 Nei, det er jeg nok ikke fir tiden. Jeg sover lite og er ekstremt utslitt. Det handler ikke om bare timer med barnet, det er alt som følger med av husvask, klesvask, matlaging etc. Om jeg hadde kunnet sette meg ned på ettermiddagen og bruke all tid med barnet hadde det vært hyggelig. ts Anonymkode: 9cb16...94c 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #19 Skrevet 24. januar 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi at dere har to som har ansvar for barna og det er urimelig, egoistisk og urettferdig at du ikke skal kunne bidra i husholdningen ved mulighet. Å få mulighet til å sove ut kan ikke sammenlignes med å ha barna alene på ettermiddagen. Jeg tenker du er fryktelig selvsentrert og ønsker å holde på denne dagen fordi at du vil sove, men du ønsker ikke å unne mannen din å sove litt ekstra en gang i blant. Anonymkode: fb5f7...d86 Jeg ønsker selvsagt at mannen min også sjal få avlastning når det er hans tur, men jeg for jo aldri det, og vi er utslitte begge to. ts Anonymkode: 9cb16...94c
Ulven Skrevet 24. januar 2019 #20 Skrevet 24. januar 2019 Bruk fritiden denne morgenen til å trene. Da får du trent deg til litt overskudd, og dere slipper å krangle om hvem som skal få sove. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå