Gå til innhold

Tromler dere alt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tørker dere alt av klær og tøy i tørketrommel? Bruker dere ulike program ut fra hva dere tromler? Er det eventuelt noe dere ikke tromler? Hva og hvorfor? Takk for svar. :blomst:

Anonymkode: 0b9b4...23a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri brukt tørketrommel, så her blir ingenting tromlet.

Anonymkode: b0c6f...ebb

• Liker 3
Skrevet

Tromler kun sengetøy, håndklær og kluter nå på vinteren. Alt annet henges opp. På sommeren henges alt opp.

Anonymkode: 7e36f...6e8

• Liker 3
Skrevet

Tromler kun de klærne jeg ikke er så opptatt av å bevare.

Anonymkode: 44e92...a1d

• Liker 4
Skrevet

Når jeg har tilgang på trommel bruker jeg den til håndklær, sengetøy og plagg som er temmelig utslitt. 

Anonymkode: 27f75...14d

• Liker 2
Skrevet

Kun håndklær, sengetøy, sokker, truser og gamle joggebukser som er slitt og uten fasong uansett. Alt annet tørkes på snor. 

Anonymkode: 67832...92c

• Liker 2
Skrevet

Så og si alt for å slippe vanndamp i huset. Men klær jeg er glad i tørkes bare halvtørt før det går på snora. Bruker de programmene som finnes og endrer på temperaturen alt etter hva det er. Håndklær tørkes helt på full guffe f.eks, mens klær jeg er glad i går på sensorprogram med lav temperatur. Ull på eget ullprogram.

Lin og sportstøy går ikke i trommelen. De tørker fort av seg selv og kan være ekstra ømfintlig og sportstøy mister elastiteten. 

Anonymkode: 293b7...ae9

• Liker 1
Skrevet

Tromler kun håndduker.

Skrevet

Tromler alt

Anonymkode: e9a6e...277

Skrevet

Da vi hadde tørketrommel gikk mesteparten i den med unntak av klær jeg var redd for (pene skjorter, kjoler, samboers pentøy etc) eller som jeg har erfaring med at krymper (t-skjorter spesielt) 

Anonymkode: de685...e93

Skrevet

Tromler alltid håndklær, sånn at de blir myke og fine, og ikke så stive som de blir når de henger på stativ og tørker.

Hender en gang i mellom at jeg tromler laken eller sengetøy også, hvis det haster litt å få det tørt, eller jeg har planer om å vaske annet/mer som krever plassen på tørkestativet.

Ellers tromler jeg aldri klær, fordi det sliter så enormt på plaggene, og de har lett for å krympe mer enn jeg liker.

• Liker 3
Skrevet

Har ikke klærne i trommel av den enkle grunn at vi ikke har tørketrommel. Vi henger bare klærne opp

Anonymkode: 5da35...496

Skrevet

Tromler alt som tåler det. På sommeren tørker jeg ute.

Anonymkode: 939f1...5c1

Skrevet

Tromler alt, med unntak av ulltøy og penere tøy.  Ulltøy legger jeg flatt i håndkle etter vask, og lufttørker så.  Noe tromler jeg bare delvis, f.eks. duker og skjorter. Det er lettere å stryke da.  

Ellers går det meste i tørketrommelen.  Gjør det fordi det er raskt og enkelt.

• Liker 1
Skrevet

Tromler kun sengetøy, håndkler og undertøy.

• Liker 1
Skrevet

Tromler alt bortsett fra dongeri, ull, stikkeklær, regntøy, jakker som skal være vannavstøtende og pentøy. 

Anonymkode: c4c2a...25d

Skrevet

Tromler alt av sengetøy, håndklær, vaskekluter/mopper, dyner/puter, barnas hverdagsklær osv 

Tromler ikke alle mine/mannes klær, ull/superundertøy, ting jeg er redd for skal krympe eller bli ødelagt i sømmene osv. 

Anonymkode: b11f9...609

Skrevet

Fra april til oktober tørker jeg klær ute, så da har tørketrommelen ferie. Om vinteren tromler jeg håndklær, sengetøy, sokker, undertøy av bomull, og t-skjorter og gensere som er så gamle at vaskelappen er uleselig. Og dunjakka, den gangen i året den blir vasket (brukes lite siden det sjelden er så kaldt her). Tromler aldri ull, syntetisk, dongeribukser eller klær med trykket mønster. Mannens arbeidsklær går i trommel hvis det haster med å få dem tørre, ellers tørkes de på stativ.

Anonymkode: 38a05...a76

Skrevet

Tromler bare håndklær og sengetøy. Men jeg er en av de få som LIKER stive håndklær, så jeg savner det! Mmm, et stivt håndkle til å klø seg på ryggen med.. 

Anonymkode: 71eba...e86

• Liker 2
Skrevet

Jeg tromler håndklær, sengetøy, filler, sokker, utetøy og noen få gensere. Det meste annet av klærne mine krymper i lengden i tørketrommel, eller utvider seg når det er jeans pga stretch i stoffet. Det har jeg ikke råd til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...