Spai Skrevet 23. januar 2019 #1 Skrevet 23. januar 2019 Trenger litt tips og historier fra andre som er/har vært i lignende situasjon. gutten min på 15 mnd har snudd døgnrytmen sin etter en periode med sykdom. Nå legger han seg mellom 22.30 og 00! Han sover 12 timer og våkner sent igjen dagen etter. Har forsøkt å vekke han litt tidligere, men uten at det har noe effekt når han skal legge seg på kvelden. Tvert om så plages han da med å få sove på dagtid. er dette noe som går seg til av seg selv, eller har dere tips til hva jeg skal gjøre for å få han tilbake på soving kl. 19.30?
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #2 Skrevet 23. januar 2019 Hva med å forsøke å droppe dagsoving og legge han til vanlig tid? ellers må dere bare ta det gradvis. Vekke og legge litt tidligere for hver dag. Anonymkode: 2ccef...501
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #3 Skrevet 23. januar 2019 Ikke legg han på dagen, underhold han helt til leggetid, kanskje han blir så trøtt at du må legge han en time tidligere. Da sover han hele natten. Anonymkode: b4bda...012
Spai Skrevet 24. januar 2019 Forfatter #4 Skrevet 24. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke legg han på dagen, underhold han helt til leggetid, kanskje han blir så trøtt at du må legge han en time tidligere. Da sover han hele natten. Anonymkode: b4bda...012 Ser for meg at det blir helt krisetilstand her hjemme når han ikke får blunden sin, men jeg skal prøve dette i morgen og krysse fingrene 😅
Spai Skrevet 24. januar 2019 Forfatter #5 Skrevet 24. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med å forsøke å droppe dagsoving og legge han til vanlig tid? ellers må dere bare ta det gradvis. Vekke og legge litt tidligere for hver dag. Anonymkode: 2ccef...501 Vi har prøvd gradvis uten hell. Skal prøve å droppe duppen i morgen og krysse fingrene!
Gjest BearMama Skrevet 24. januar 2019 #6 Skrevet 24. januar 2019 Pusher du på å vekke 07 hver morgen og regulerer til én dagdupp på maks 2 timer(juster ned etter behov) så så vil det gå seg til.
Spai Skrevet 24. januar 2019 Forfatter #7 Skrevet 24. januar 2019 2 timer siden, BearMama skrev: Pusher du på å vekke 07 hver morgen og regulerer til én dagdupp på maks 2 timer(juster ned etter behov) så så vil det gå seg til. Han sover kun en dagdupp på 1,5 time og vi pusher på den vekkinga men det har ikke gått seg til. 🤷🏻♀️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå