Gå til innhold

Tisse hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bra du har vært hod legen :) 

Anonymkode: 2b5e3...12a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sa legen til at du har feber på nesten 39 da? Du ER jo syk. 

Håper den nye antibiotikaen din hjelper mer enn den forrige da. 

Har du råd til å ta taxi til legevakten om du ikke blir bedre?

Lykke til, dette høres fryktelig vondt ut, du har min fulle medfølelse! 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Million skrev:

Hva sa legen til at du har feber på nesten 39 da? Du ER jo syk. 

Håper den nye antibiotikaen din hjelper mer enn den forrige da. 

Har du råd til å ta taxi til legevakten om du ikke blir bedre?

Lykke til, dette høres fryktelig vondt ut, du har min fulle medfølelse! 

Han brydde seg ikke om feberen, han sa bare jaja det går jo influensa osv. Men jeg har jo ikke tett nese osv. Føler meg ikke som influensa osv. Men han brydde seg ikke mer enn at han bare ga meg ny kur

Anonymkode: f26ad...09a

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han brydde seg ikke om feberen, han sa bare jaja det går jo influensa osv. Men jeg har jo ikke tett nese osv. Føler meg ikke som influensa osv. Men han brydde seg ikke mer enn at han bare ga meg ny kur

Ta deg en tur på legevakten. De smertene du beskriver høres ikke bra ut i det hele tatt! Jeg håper du drar. 

Skrevet

Sa han noe om nyrebekkenbetennelse? Eller tror han det er UVI? Høres merkelig ut å foreslå influensa hvis en ikke har symtomer fra luftveiene. Kanskje du burde bytte fastlege.. 

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meg: Ringer legen igjen i morgen, men han har tideligere sagt at jeg bare må leve med blæra sånn den er. Men det er jo ikke mulig sånn det er nå må tisse hele tiden og. Har sinnsyke smerter

Hvis du f eks blir opptatt med å gjøre andre ting, tisser du mindre da? Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg vet selv at de gangene jeg har hatt uvi og tisset med få minutters mellomrom og jeg skiftet fokus, tisset jeg mye mindre

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sa han noe om nyrebekkenbetennelse? Eller tror han det er UVI? Høres merkelig ut å foreslå influensa hvis en ikke har symtomer fra luftveiene. Kanskje du burde bytte fastlege.. 

Meg: Han visste ikke, men siden jeg hadde smerter i tillegg fikk jeg sterk kur som jeg har hatt før selvom urinen i dag ikke slo ut. Skal gå på den 10 dager. Normalen er 3 dager da jeg har brukt denne før. Så tror han misstenkte nyrebekken

Skrevet
2 timer siden, Honey Dew skrev:

Hvis du f eks blir opptatt med å gjøre andre ting, tisser du mindre da? Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg vet selv at de gangene jeg har hatt uvi og tisset med få minutters mellomrom og jeg skiftet fokus, tisset jeg mye mindre

Meg: Ja og nei, er mindre oppe om natta enn på dagtid, når jeg først sovner. Men har ikke sjans til å dra på trening tror jeg for da får jeg pulsfall hele økta, fordi jeg må fly på do hele tiden. Har kun holdt meg hjemme siden dette starta og flyr på do hele tiden :(

Skrevet

Jeg har det helt likt, følelse av å måtte tisse 24/7, og de har mer eller mindre gjort alt, blir undersøkt opp og ned, ut og inn, men ... konklusjonen er at jeg er frist 😕 altså de sier ikke at jeg ikke opplever ting som jeg sier, de sier ikke at det er i hodet mitt, men at de rett og slett ikke finner hva årsaken er og at de da ikke kan hjelpe. 

Men en ting jeg oppdaga for rundt 1 mnd siden. Da fikk jeg en soppinfeksjon og gud om jeg ble 1000 ganger værre! 

Neste så jeg ville si at det gikk tilbake til slik det var første gang det dukket opp... fikk meg til å tenke litt på om det er mulig at hos meg startet alt med en soppinfeksjon, og kroppen har på en eller annen måte fått en ettervirkning av at jeg gikk ubehandlet (dette skjedde på ferie så hadde 1 uke før jeg kom meg til legen). Og da jeg ikke hadde noe kløe som man ofte har, ja da ... da kunne jeg ikke vite hva det var, min mor var vel egentlgi 105% sikker på at det var en UVI... var ikke det nei.

Jeg behandlet meg meg canesten nå for 1 mnd siden og er nå tilbake til «normalen». Liker selv å sammenligne det med øresusen min, merker det ikke sån helt før jeg tenker over det. Har nok blitt delvis vandt med det, men når jeg er ute på tur 😬 stress gjør det værre. Når jeg er ute stresser jeg meg det, må alltid vite hvor toaletet er og blir uber stressa om det ikke finnes. Reise rundt på handletur, 1 stop ok, 2 stopp begynner å svette litt men enda ok, 3 stopp! Må finne toalett for å kunne tømme meg og finne trøst i at jeg gikk på do for kun litt siden (pleier ikke komme ut så mye da, men trøst i tanken om at jeg akkurat har tømt meg). Har aldri hatt noen uhell, som legene har sagt, alt er i skjønneste orden der nede, virker som om det er noen «signaler» som ikke fungerer som de skal. Skulle jeg beskrevet det, så kjennes det som om det er noe som sitter helt ytterst på urinrøret som «irriterer» og gir signaler for at jeg må tisse. Har vært i MR, pga. det er faktisk mulig at det kan dannes en «boble» i huden i området som ikke kan sees med øyet, men nei ingen ting å se der heller 😕 

Har ikke for mange råd å komme meg på hva det kan være desverre. Var selv innom ic dietten og behandla meg selv (legene nevnte aldri det ... men kom over diagnosen på nett), men det hjal ikke det heller... 

Men det som jeg faktisk har kjent litt på er at det kanskje er en bitte liten smule bedre når jeg har mensen enn ellers i mnd.

Kan kun sende deg klemmer 💙 

Jeg har hatt det slik siden sommeren 2013. Det går ann å leve med. Man finner måter å takle hverdagen på. 💙

Anonymkode: d99f2...4f8

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det helt likt, følelse av å måtte tisse 24/7, og de har mer eller mindre gjort alt, blir undersøkt opp og ned, ut og inn, men ... konklusjonen er at jeg er frist 😕 altså de sier ikke at jeg ikke opplever ting som jeg sier, de sier ikke at det er i hodet mitt, men at de rett og slett ikke finner hva årsaken er og at de da ikke kan hjelpe. 

Men en ting jeg oppdaga for rundt 1 mnd siden. Da fikk jeg en soppinfeksjon og gud om jeg ble 1000 ganger værre! 

Neste så jeg ville si at det gikk tilbake til slik det var første gang det dukket opp... fikk meg til å tenke litt på om det er mulig at hos meg startet alt med en soppinfeksjon, og kroppen har på en eller annen måte fått en ettervirkning av at jeg gikk ubehandlet (dette skjedde på ferie så hadde 1 uke før jeg kom meg til legen). Og da jeg ikke hadde noe kløe som man ofte har, ja da ... da kunne jeg ikke vite hva det var, min mor var vel egentlgi 105% sikker på at det var en UVI... var ikke det nei.

Jeg behandlet meg meg canesten nå for 1 mnd siden og er nå tilbake til «normalen». Liker selv å sammenligne det med øresusen min, merker det ikke sån helt før jeg tenker over det. Har nok blitt delvis vandt med det, men når jeg er ute på tur 😬 stress gjør det værre. Når jeg er ute stresser jeg meg det, må alltid vite hvor toaletet er og blir uber stressa om det ikke finnes. Reise rundt på handletur, 1 stop ok, 2 stopp begynner å svette litt men enda ok, 3 stopp! Må finne toalett for å kunne tømme meg og finne trøst i at jeg gikk på do for kun litt siden (pleier ikke komme ut så mye da, men trøst i tanken om at jeg akkurat har tømt meg). Har aldri hatt noen uhell, som legene har sagt, alt er i skjønneste orden der nede, virker som om det er noen «signaler» som ikke fungerer som de skal. Skulle jeg beskrevet det, så kjennes det som om det er noe som sitter helt ytterst på urinrøret som «irriterer» og gir signaler for at jeg må tisse. Har vært i MR, pga. det er faktisk mulig at det kan dannes en «boble» i huden i området som ikke kan sees med øyet, men nei ingen ting å se der heller 😕 

Har ikke for mange råd å komme meg på hva det kan være desverre. Var selv innom ic dietten og behandla meg selv (legene nevnte aldri det ... men kom over diagnosen på nett), men det hjal ikke det heller... 

Men det som jeg faktisk har kjent litt på er at det kanskje er en bitte liten smule bedre når jeg har mensen enn ellers i mnd.

Jeg har hatt det slik siden sommeren 2013. Det går ann å leve med. Man finner måter å takle hverdagen på. 💙

Meg: har hatt plager med blæra i fler år selv og leter alltid etter doen. Men det smalt så sjukt her om dagen, første dag i bil nå og etter 5 min føler jeg blæra skal ekspoldere og at det sprenger nederst i magen. Begynner å lure på om det kan være en stor cyste som gjør vondt og evt presser på blære i tillegg :( om ikke denne antibiotikaen virker ringer jeg gyn på mandag. For dette går ikke, dette er 1000 ganger verre enn til vanlig

Skrevet

Meg: Har nå tatt sterke smertestillende og de hjalp litt på smertene. Men blæra er helt klikk tror jeg skal tisse på meg etter 2 min. Jeg prøver nå å få tak i en gynekolog som kan ta meg inn i helgen. For å skjekke evt cyste. Legevakten er ubrukelig her jeg bor, må vente 5 timer uansett om jeg sier at jeg trenger en henvisning til gyn akutt på sykehuset og allerede har tatt blodprøver hos lege. Så betaler gjerne for privat men om ikke jeg finner privat er jeg stygt redd jeg må kontakte legevakt i morgen kveld. Huset her blir fylt av gjester i morgen for rundt tall feiring så må bare holde ut noen timer her først evt. Jeg orker virkelig ikke mer :( håper jeg får hjelp for så ille som nå har det aldri vært før . Takk for alle svar men siden crp er normal tviler jeg på at jeg dør selvom det føles sånn ut nå, så håper jeg får hjelp i løpet av helgen. 

Skrevet

Hvordan gikk det?

Anonymkode: b52d8...569

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Forsøk brennenesle - du kan kjøpe det i kapsler på Ihearb. 

Anonymkode: ff24b...c98

• 3 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.1.2019 den 16.30):

Hei,

har det ganske likt som deg. Vet tråden er gammel, men lurte på om du kunne dele noen erfaringer med å leve med dette. ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...