Gå til innhold

Tisse hele tiden

Anbefalte innlegg

Gjest Sislo Rucli
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Meg: Tusen takk. Bare føler at dette er noe annet enn ic, for det er sim jeg har 1 kg vekt i blæra son presser og merker presset i både blæra og urinrøret og det gir seg ikke liksom. I tilegg gjør det vondt rundt utafor blæra nede i magen osv. Det presser konstant og alt jeg gjør er å gråte nå , Har ikke vært ute av huset på fler dager, nok med å komme meg på do

Anonymkode: f26ad...09a

Vel, nå trur jeg du må ringe legevakta. 

Videoannonse
Annonse
Gjest Sislo Rucli
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Må du bruke kateter for å tømme deg hver eneste gang du må tisse?

Ja. Men det er null problem. Men ikke alle må det. Kanskje de første dagene. Men hos meg var botox supereffektivt, så jeg må. 

Skrevet
4 timer siden, Sislo Rucli skrev:

Vel, nå trur jeg du må ringe legevakta. 

Meg: Ringer legen igjen i morgen, men han har tideligere sagt at jeg bare må leve med blæra sånn den er. Men det er jo ikke mulig sånn det er nå må tisse hele tiden og. Har sinnsyke smerter

Gjest Sislo Rucli
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meg: Ringer legen igjen i morgen, men han har tideligere sagt at jeg bare må leve med blæra sånn den er. Men det er jo ikke mulig sånn det er nå må tisse hele tiden og. Har sinnsyke smerter

Gjør det. Og finn en annen lege. For dette, og for opplæring i kateter. 

Leger sier så mangt. Jeg har hatt MS i over 30 år. Noen ganger må man bare oppsøke en annen lege. For de kan ta feil, og de vet ikke alt. Husk at du har fritt sykehusvalg også. 

Hvor har du smerter nå? Kan det være nyrestein? 

Skrevet

Jeg har det sånn uka før mensen og under mensen.  Utrolig plagsomt og flyr på do sånn tre ganger i timen på det meste.  Her er det snakk om en hormonubalanse. Men det varer jo ikke hele tiden... 

Anonymkode: 2cc86...5a2

Skrevet
1 time siden, Sislo Rucli skrev:

Gjør det. Og finn en annen lege. For dette, og for opplæring i kateter. 

Leger sier så mangt. Jeg har hatt MS i over 30 år. Noen ganger må man bare oppsøke en annen lege. For de kan ta feil, og de vet ikke alt. Husk at du har fritt sykehusvalg også. 

Hvor har du smerter nå? Kan det være nyrestein? 

Meg:Har vondt nederst i magen, altså helt nede og ut mot lysken. Og korsrygg og opp over sidene begge sider men verst i magen høyre side og vest oppover ryggen venstre side! (Har fjernet blindtarm) 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det sånn uka før mensen og under mensen.  Utrolig plagsomt og flyr på do sånn tre ganger i timen på det meste.  Her er det snakk om en hormonubalanse. Men det varer jo ikke hele tiden... 

Anonymkode: 2cc86...5a2

Meg: jeg vet ikke når jeg skulle hatt mensen pga sprøyta jeg går på, men dette er ikke bare at jeg må tisse ofte det er helt ekstrem og hele tiden og det gjør så vondt i magen og oppover ryggen. 

Skrevet

Kan det være nyrebekkenbetennelse?

Anonymkode: 2b5e3...12a

Skrevet

Kan det være nyrebekkenbetennelse?

Meg: Det er det jeg selv lurer på nå siden jeg går på den «vanligste» antibiotikaen og bare blir værre og værre så kan det jo være sterkere Bakterier? 

Skrevet

Meg: tok forresten tempen nå 38.7. Så virker som det er noe 😕 men jeg har aldri i hele mitt liv slått ut på crp uansett hvor dårlig jeg er og legen min tar meg ofte ikke seriøst uansett. Skal bytte etterhvert. Men håper jeg får haste time i morgen og hjelp. Om ikke må jeg dra på legevakten

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Meg: Det er det jeg selv lurer på nå siden jeg går på den «vanligste» antibiotikaen og bare blir værre og værre så kan det jo være sterkere Bakterier? 

Har du feber? Det kan være at du ikke behandles med rett type antibitoka, da vil ikke antibiotika virke. Jeg synes du skal ta kontakt med legen igjen i morra og fortelle hvordan du har det. Da kan du ta ny urinprøve og se om det er utslag på den. 

• Liker 1
Skrevet

Okei, så ikke svaret ditt før etter mitt svar var sendt. Dersom du er veldig dårlig er det helt innafor å dra til legevakten. Evt ringe på forhånd og høre hva de sier, om de vil ha deg inn nå i kveld.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, så ikke svaret ditt før etter mitt svar var sendt. Dersom du er veldig dårlig er det helt innafor å dra til legevakten. Evt ringe på forhånd og høre hva de sier, om de vil ha deg inn nå i kveld.

Meg:Hva om urinen ikke gir utslag i morgen? 😭 hva gjør jeg da :((((? Jeg kommer meg ikke på legevakten da de jeg bor med sover og skal på jobb i morgen tidelig og jeg er ikke i stand til å kjøre bil selv nå. Så må bli i morgen om jeg ikke er bedre og ikke får hjelp av fastlegen ! Har nå nettopp kastet opp, fått i meg 1 måltid om dagen i 3 dager nå, pga smertene har jeg ikke klart å få i meg annet enn drikke. Men nå kastet jeg nettopp opp dagens middag. Jeg holder ikke ut. Tusen takk for at dere er så snille å svarer meg og bryr dere uten å kjenne meg

Gjest Sislo Rucli
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meg:Hva om urinen ikke gir utslag i morgen? 😭 hva gjør jeg da :((((? Jeg kommer meg ikke på legevakten da de jeg bor med sover og skal på jobb i morgen tidelig og jeg er ikke i stand til å kjøre bil selv nå. Så må bli i morgen om jeg ikke er bedre og ikke får hjelp av fastlegen ! Har nå nettopp kastet opp, fått i meg 1 måltid om dagen i 3 dager nå, pga smertene har jeg ikke klart å få i meg annet enn drikke. Men nå kastet jeg nettopp opp dagens middag. Jeg holder ikke ut. Tusen takk for at dere er så snille å svarer meg og bryr dere uten å kjenne meg

Du kan be de bestille en pasientreise til deg. Det får jeg når jeg er for dårlig til å kjøre eller ta buss.

Vær så snill å ring de, ok? 

Skrevet

Nå har jeg ikke lyst å skremme deg, så håper ikke du blir det. Dersom det er nyrebekkenbetennelse (og jeg sier dersom, for jeg vet jo ikke) så kan det utvikle seg til blodforgiftning. Hvor lenge har du hatt vondt i ryggen? Vær obs på høy feber kombinert med frostanfall, det er symptomer på blodforgiftning. Jeg synes du skal ringe legevakten og snakke med de. Pluss vekke de du bor med slik at de kan kjøre deg (evt finne andre alternative løsninger til noen som kan kjøre deg). 

• Liker 1
Skrevet

Nå har jeg ikke lyst å skremme deg, så håper ikke du blir det. Dersom det er nyrebekkenbetennelse (og jeg sier dersom, for jeg vet jo ikke) så kan det utvikle seg til blodforgiftning. Hvor lenge har du hatt vondt i ryggen? Vær obs på høy feber kombinert med frostanfall, det er symptomer på blodforgiftning. Jeg synes du skal ringe legevakten og snakke med de. Pluss vekke de du bor med slik at de kan kjøre deg (evt finne andre alternative løsninger til noen som kan kjøre deg). 

Enig. Vær så snill å ringe legevakta, TS. Det er noe som er riv ruskende galt.

Anonymkode: b0bf1...168

Skrevet

4 minutter siden, Sislo Rucli skrev:

Du kan be de bestille en pasientreise til deg. Det får jeg når jeg er for dårlig til å kjøre eller ta buss.

Vær så snill å ring de, ok? 

Meg:Begynte med at jeg måtte tisse ekstremt og følte jeg lakk på fredag, lørdag - mandag ble det litt værre og smertene kom men de var ikke sånn au jeg klarer ikke stå, bare vondt. Tirsdag våknet jeg med en tisse trang som gjorde at jeg ikke klarte gå lenger enn til doen hele dagen, smertene har bare blitt værre og værre siden tirsdag. Så skjønner ikke så mye nå, bare utslitt og utrolig lei meg for det ødelegger jo alt av planer og avtaler. Ringer legen i morgen kl 8 når de åpner, har noen til å kjøre meg fra kl 9! Håper bare legen tar dette seriøst og evt sender meg på noe ultralyd eller noe om urinen er negativ 

Skrevet

Meg: har som sagt aldri hatt utslag på crp, så er redd legevakten/ legen bare rister på hodet om den er fin :(

Skrevet

Med de symptomene du har og feber så er jeg ganske sikker på at du får utslag på både CRP og urinprøve. Enhver oppegående fastlege skal ta de symptomene du har alvorlig. 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med de symptomene du har og feber så er jeg ganske sikker på at du får utslag på både CRP og urinprøve. Enhver oppegående fastlege skal ta de symptomene du har alvorlig. 

Meg: vært hos legen nå, ingen utslag, men han sa prøven kunne være negativ pga jeg allerede går på antibiotika. Så jeg fikk ny antibiotika jeg skal bruke nå i 10 dager! Crp tok de rett før jeg gikk så vet ikke svaret på den

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...