Gå til innhold

Tisse hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må tisse ofte, har vært sånn fler år og ødelagt mye da jeg ikke kan gjøre normale ting. Men nå har det blitt helt forferdelig må tisse Hele tiden, tisser og må på do igjen m engang jeg legger meg ned i senga igjen. Har fått antibiotika selvom urinen ikke slår ut, og er utredet for alt m blærer å nyrer. Tar bakepulver i vann hver dag da det skal hjelpe for eventuell interstiell cysitt, unngår alt med koffein/ sure ting, går også på medisiner for blæra. Har trent blæra på å holde meg osv for å ikke få liten blære osv. Til vanlig er det plagsomt og fælt, men nå siste uken blir det bare værre og værre, klarer ikek gjøre noen ting, må så tisse og føles ut son blæra og urinrøret skal sprenge selvom det ikke kommer mye. Det er så ille nå de siste dagene at jeg ikke klarer noe og bare vil gråte er så lei . Noen forslag til hva det ellers kan være, eller noe som kan hjelpe? Jeg orker ikke mer 😭

Anonymkode: f26ad...09a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet flere med endometriose kan ha slike plager om endometripsevev presser på blæren. Det kan ikke ses med cystoscopi, men må undersøkes med laperascopi.

Anonymkode: ac542...2b7

• Liker 1
Skrevet

Jeg  har endometriose og adomyose, og ble senest operert i oktober, da fant de på blæra og opp mot lunger osv. Men de skjærte det bort i tillegg til å fjerne deler av bukveggen. Har vært bedre etter operajon, og liksom tenkt at det ikke er endometriosen siden det kom så brått nå, men kan jo være noe med hvor i syklusen jeg er nå og at det har blusset opp litt! Takk for smart innspill ❤️

• Liker 1
Skrevet

Meg igjen: det føles seriøst ut som at jeg må tisse hvert sekund og det kommer noe hver gang. Det føles ut som blæra og urinrøret skal eksplodere. Begynte brått på fredag og bare blittt værre

Skrevet

Har du fått målt blodsukkeret ditt? Er det legen som har anbefalt bakepulver?

Selvmedisinering kan være farlig

Anonymkode: 4ea0f...27c

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg  har endometriose og adomyose, og ble senest operert i oktober, da fant de på blæra og opp mot lunger osv. Men de skjærte det bort i tillegg til å fjerne deler av bukveggen. Har vært bedre etter operajon, og liksom tenkt at det ikke er endometriosen siden det kom så brått nå, men kan jo være noe med hvor i syklusen jeg er nå og at det har blusset opp litt! Takk for smart innspill ❤️

Har du gått på hormoner for å stoppe menstruasjon, eller andre medisiner? Jeg har erfaring med at det kommer raskt tilbake 😑 Jeg har ikke plager på blæren, men mer på tarm.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått målt blodsukkeret ditt? Er det legen som har anbefalt bakepulver?

Selvmedisinering kan være farlig

Meg: Nei ikke tatt blodsukker i det siste men kommer liksom ikke mye hver gang, og har smerter nederst mage og i ryggen og under ribbein høyre side langt opp føles ut som rett under puppen. Ja er urolog som anbefalte meg bakepulver, men tenker det kanskje er dumt å ta bakepulver sammen med antibiotikaen siden urinen faktisk bør være sur for å bli kvitt bakteriene om det faktisk er uvi.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du gått på hormoner for å stoppe menstruasjon, eller andre medisiner? Jeg har erfaring med at det kommer raskt tilbake 😑 Jeg har ikke plager på blæren, men mer på tarm.

Meg: hei, ja jeg går på procren sprøyter enda, med noen piller med østrogen i tillegg. Legen på Ullevål mener jo at det er umulig med så mye tilbake fort. Men sist gikk det 9 mnd fra forrige operasjon da jeg fikk grått meg til ny, da var jeg full helt opp mot lunger osv. Så er redd det er det allerede, men får jo ikke ny operajon. Skjønner ikke hvordan jeg skal leve med denne sykdommen om det konmer tilbake så fort. Jeg har jo ikke noe liv sånn ting er nå.

Skrevet

interessant tråd. jeg har muligens også ic(ikke tatt cystoskopi).

har fått råd om noe aloe vera kosttilskudd som heter prelief, men står på amazon at de ikke sender til norge. noen som har tro på aloe vera? du kan kanskje prøve biofeedback(muskelstimulering).

er det mulig å diagnostisere ic uten cystoskopi? pga andre diagnoser

som kan forverres ønsker jeg ikke det.har også ibs og kraftige forstoppelser.

hurra for underlivet😝

Anonymkode: 96257...3fa

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

interessant tråd. jeg har muligens også ic(ikke tatt cystoskopi).

har fått råd om noe aloe vera kosttilskudd som heter prelief, men står på amazon at de ikke sender til norge. noen som har tro på aloe vera? du kan kanskje prøve biofeedback(muskelstimulering).

er det mulig å diagnostisere ic uten cystoskopi? pga andre diagnoser

som kan forverres ønsker jeg ikke det.har også ibs og kraftige forstoppelser.

hurra for underlivet😝

ps. har også vestibulitt. er vanlig at det dukker opp tilleggsdiagnoser

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må tisse ofte, har vært sånn fler år og ødelagt mye da jeg ikke kan gjøre normale ting. Men nå har det blitt helt forferdelig må tisse Hele tiden, tisser og må på do igjen m engang jeg legger meg ned i senga igjen. Har fått antibiotika selvom urinen ikke slår ut, og er utredet for alt m blærer å nyrer. Tar bakepulver i vann hver dag da det skal hjelpe for eventuell interstiell cysitt, unngår alt med koffein/ sure ting, går også på medisiner for blæra. Har trent blæra på å holde meg osv for å ikke få liten blære osv. Til vanlig er det plagsomt og fælt, men nå siste uken blir det bare værre og værre, klarer ikek gjøre noen ting, må så tisse og føles ut son blæra og urinrøret skal sprenge selvom det ikke kommer mye. Det er så ille nå de siste dagene at jeg ikke klarer noe og bare vil gråte er så lei . Noen forslag til hva det ellers kan være, eller noe som kan hjelpe? Jeg orker ikke mer 😭

Slik du beskriver den siste uken var nøyaktig samme symptomer jeg hadde da jeg hadde uvi, hvis ikke du har tatt prøver etter disse symptomene dukket opp ville jeg tatt en ny. Jeg kjente ingen sviing eller slik, men bare en intens følelse av å måtte tisse, slik at det gjorde skikkelig vondt, så kom det noen dråper, smerten ga seg litt, før den var tilbake etter få minutter.

Jeg hadde det to ganger, begge gangene helt i starten av graviditet.

Anonymkode: 4452e...af0

• Liker 1
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meg: Nei ikke tatt blodsukker i det siste men kommer liksom ikke mye hver gang, og har smerter nederst mage og i ryggen og under ribbein høyre side langt opp føles ut som rett under puppen. Ja er urolog som anbefalte meg bakepulver, men tenker det kanskje er dumt å ta bakepulver sammen med antibiotikaen siden urinen faktisk bør være sur for å bli kvitt bakteriene om det faktisk er uvi.

Da synes jeg det er på tide med en ny sjekk på blodsukker. Hvis du har ubehandlet diabetes i lengre tid, vil dette til slutt gå utover nyrene og øynene dine

Gjest Sislo Rucli
Skrevet (endret)

Gå å få deg en sjekk hos urolog. 

Jeg får satt botox i blæra i ny og ne (gratis hos det offentlige) og det fungerer 100% for meg. Betmiga er en medisin du kan google. F.eks. Jeg vet ikke hva som feiler deg, så dette er bare for å vise at det finnes mye hjelp å få for vonde og hyperaktive blærer. Mange kvinner har det som deg.  

Endret av Sislo Rucli
Skrivefeil
Skrevet
32 minutter siden, Sislo Rucli skrev:

Jeg får satt botox i blæra i ny og ne (gratis hos det offentlige) og det fungerer 100% for meg. Betmiga er en medisin du kan google. F.eks. Jeg vet ikke hva som feiler deg, så dette er bare for å vise at det finnes mye hjelp å få for vonde og hyperaktive blærer. Mange kvinner har det som deg.  

Meg: Går på både betmiga og atarax, botox vil de kkke sette for da må jeg bruke kateter på meg selv, og de får ikke inn kateter hos meg, kun en gang våken ellers i narkose. Ikke fordi det gjør vondt for meg men fordi de ikke finner urinrøret. Så kan ikke prøve slike behandlinger, skjønner bare ikke hvorfor det brått ble så ille nå det gjør vondt og det presser hele tiden

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slik du beskriver den siste uken var nøyaktig samme symptomer jeg hadde da jeg hadde uvi, hvis ikke du har tatt prøver etter disse symptomene dukket opp ville jeg tatt en ny. Jeg kjente ingen sviing eller slik, men bare en intens følelse av å måtte tisse, slik at det gjorde skikkelig vondt, så kom det noen dråper, smerten ga seg litt, før den var tilbake etter få minutter.

Jeg hadde det to ganger, begge gangene helt i starten av graviditet.

Anonymkode: 4452e...af0

Meg: jeg har fått antibiotika men hjelper ikke er åå 3 dagen nå :/ selv om urinen ikke slo ut

Skrevet
37 minutter siden, Sislo Rucli skrev:

Urolog? Tar ikke de seg av kun underlivet til menn?

Anonymkode: de84f...d06

Gjest Sislo Rucli
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Urolog? Tar ikke de seg av kun underlivet til menn?

Anonymkode: de84f...d06

Jo. Ja. Det er sant. Ups. Tissedoktor på sykehuset da 😄 jeg har trudd jeg har vært hos urolog. 

Gjest Sislo Rucli
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meg: Går på både betmiga og atarax, botox vil de kkke sette for da må jeg bruke kateter på meg selv, og de får ikke inn kateter hos meg, kun en gang våken ellers i narkose. Ikke fordi det gjør vondt for meg men fordi de ikke finner urinrøret. Så kan ikke prøve slike behandlinger, skjønner bare ikke hvorfor det brått ble så ille nå det gjør vondt og det presser hele tiden

Huff da, det var trasig. Men det er jo der? Jeg slet lenge med å finne mitt, men jeg fikk hjelp på sykehus. Speil og greier. Og ei klokke å ringe i når jeg fant det. 

Blæra mi ble slik som di. Ingen vet hvorfor. Men botoxen fiksa det. 

Jeg håper du finner ut av dette og at du får god hjelp. 

Skrevet
23 minutter siden, Sislo Rucli skrev:

Huff da, det var trasig. Men det er jo der? Jeg slet lenge med å finne mitt, men jeg fikk hjelp på sykehus. Speil og greier. Og ei klokke å ringe i når jeg fant det. 

Blæra mi ble slik som di. Ingen vet hvorfor. Men botoxen fiksa det. 

Jeg håper du finner ut av dette og at du får god hjelp. 

Meg: Tusen takk. Bare føler at dette er noe annet enn ic, for det er sim jeg har 1 kg vekt i blæra son presser og merker presset i både blæra og urinrøret og det gir seg ikke liksom. I tilegg gjør det vondt rundt utafor blæra nede i magen osv. Det presser konstant og alt jeg gjør er å gråte nå , Har ikke vært ute av huset på fler dager, nok med å komme meg på do

Skrevet
1 time siden, Sislo Rucli skrev:

Må du bruke kateter for å tømme deg hver eneste gang du må tisse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...