AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #1 Skrevet 23. januar 2019 Hei Jeg har søkt barnetilsyn fra Nav. Har hatt støtte til dette en stund, da jeg er alene med omsorgen for to barn. 5 og 12 år. Det er vel 66% som dekkes hvis jeg ikke husker feil, og den støtten har vært helt gull for meg. Jeg fikk innvilget frem til desember 2018, og deretter avslag. Jeg sendte inn klage, da jeg ikke helt forsto hvorfor, for min situasjon er den samme etter jul. I dag fikk jeg nok et avslag. Dette begrunner dem med at jeg ikke er forbigående syk. Jeg er varig syk. Dette har dem rett i, da jeg har kreft, en muskelsykdom og Sjøgrens. Jeg har lest inne på Nav sine sider, og ser at man må være forbigående syk for å ha krav på dette. Så det er for så vidt greit. Det jeg synes er merkelig, er at vi som er varig syke, ikke har krav på støtte. Vi har da like mye behov for hjelp. Sønnen min starter på skolen til høsten, og jeg er da avhengig av å ha SFO noen dager i uken. Jeg er til behandling, og blir dårlig etterpå. Det er ikke alltid jeg klarer å hente til et bestemt klokkeslett, fordi det er ikke sånn at man får time til behandling fra morgenen av. Da er det greit å ha den tryggheten at han kan gå på SFO en liten stund. Jeg skal også legges inn til behandling i 3 uker i april, og sånn blir det fra tid til annen. Det som er frustrerende oppi dette, er at vi som er varig syke, ikke skal ha krav på denne støtten? Skal ikke barna våre få samme mulighet som de fleste andre fordi vi foreldre er syke? Jeg har søkt han inn på 18 timers plass på SFO, men dette må jeg redusere, for jeg har faktisk ikke råd til 2000 kr i mnd. På SFO er det ikke redusert foreldrebetaling som det er i barnehage, noe som er veldig dumt. Finnes det en annen ordning som vi syke kan søke om? Eller er jeg helt låst fordi jeg er syk? Anonymkode: 81727...93d 5
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #2 Skrevet 23. januar 2019 Tragisk at NAV strammer inn på sånt, og Erna vil at vi skal få flere barn🙄🙄 Anonymkode: 795ad...52f 12
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #3 Skrevet 23. januar 2019 Barnetilsyn er en ordning som skal gi ekstra stønad når man pga at man jobber må ha barnet i barnehage/SFO. Om man ikke kan jobbe en periode pga midlertidig sykdom kan man likevel få stønad i inntill 1 år mens man er syk. Om man er varig syk har man ikke rett på stønaden, det er jo da sånn at man ikke MÅ sende barnet på barnehagen/SFO om man ikke jobber. Det kan godt være man likevel vil/må sende barnet på barnehagen eller SFO fordi man ønsker det eller fordi man pga helsen trenger det - men det er ikke slike grunner loven er ment å dekke. Husk at NAV bestemmer ikke reglene, de forvalter kun regelverket som politikerne bestemmer. Skjønner absolutt at det er fortvilende, men det er lite NAV kan gjøre med dette. Om du har lav inntekt er det mulig å søke supplerende sosialstønad. Det er ikke noe man har rett på men noe som vurderes i hvert enkelt tilfelle. Har også hørt om at barnevernet kan være behjelpelige dersom det er slik at det er viktig for barnet å kunne gå i barnehage/SFO. Håper du finner en løsning. Anonymkode: 6b095...989 7
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #4 Skrevet 23. januar 2019 Langvarige syke har ikke krav på støtten. Det er helt korrekt. Det betyr at f.eks ALLE aleneforeldre som har minstesats på uføretrygd og må ha barnehage på grunn av medisinske problemer betaler full pris. De som arbeider og tjener det dobbelte vil få dekket barnehage/SFO. Anonymkode: ef891...06b 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #5 Skrevet 23. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tragisk at NAV strammer inn på sånt, og Erna vil at vi skal få flere barn🙄🙄 Anonymkode: 795ad...52f Det er ikke noe som har blitt strammet inn. Det er en regel som er over ti år gammel og som har vært oppe noen ganger i media tidligere. Anonymkode: ef891...06b 2
Arth88 Skrevet 24. januar 2019 #6 Skrevet 24. januar 2019 Her tenker jeg at det er mulig å kanskje starte en dialog med barnevernstjenesten dersom du ikke allerede har det. Bvtj kan også gå inn med økonomisk støtte i slike saker, spesielt når du ikke får hjelp gjennom andre ordninger. 6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #7 Skrevet 24. januar 2019 Vil ikke anbefale å gå til barnevernet med dette. Det kan fort bli helt feil og de kan få inntrykk av at du ikke makter omsorgen for barnet ditt. Anonymkode: 0ca26...d65
Gjest BearMama Skrevet 24. januar 2019 #8 Skrevet 24. januar 2019 (endret) 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg har søkt barnetilsyn fra Nav. Har hatt støtte til dette en stund, da jeg er alene med omsorgen for to barn. 5 og 12 år. Det er vel 66% som dekkes hvis jeg ikke husker feil, og den støtten har vært helt gull for meg. Jeg fikk innvilget frem til desember 2018, og deretter avslag. Jeg sendte inn klage, da jeg ikke helt forsto hvorfor, for min situasjon er den samme etter jul. I dag fikk jeg nok et avslag. Dette begrunner dem med at jeg ikke er forbigående syk. Jeg er varig syk. Dette har dem rett i, da jeg har kreft, en muskelsykdom og Sjøgrens. Jeg har lest inne på Nav sine sider, og ser at man må være forbigående syk for å ha krav på dette. Så det er for så vidt greit. Det jeg synes er merkelig, er at vi som er varig syke, ikke har krav på støtte. Vi har da like mye behov for hjelp. Sønnen min starter på skolen til høsten, og jeg er da avhengig av å ha SFO noen dager i uken. Jeg er til behandling, og blir dårlig etterpå. Det er ikke alltid jeg klarer å hente til et bestemt klokkeslett, fordi det er ikke sånn at man får time til behandling fra morgenen av. Da er det greit å ha den tryggheten at han kan gå på SFO en liten stund. Jeg skal også legges inn til behandling i 3 uker i april, og sånn blir det fra tid til annen. Det som er frustrerende oppi dette, er at vi som er varig syke, ikke skal ha krav på denne støtten? Skal ikke barna våre få samme mulighet som de fleste andre fordi vi foreldre er syke? Jeg har søkt han inn på 18 timers plass på SFO, men dette må jeg redusere, for jeg har faktisk ikke råd til 2000 kr i mnd. På SFO er det ikke redusert foreldrebetaling som det er i barnehage, noe som er veldig dumt. Finnes det en annen ordning som vi syke kan søke om? Eller er jeg helt låst fordi jeg er syk? Anonymkode: 81727...93d Hva med forsikring? Har du noe der? Går du på aap eller er du ufør? Uføreforsikring gjelder fra første eller andre år som både arbeidsufør og varig ufør. En del arbeidsplasser har også slik forsikring som kan sikre deg noen tusenlapper ekstra hver mnd. Og har du under en viss inntekt har du rett på gratis kjernetid i bhg og noen steder redusert SFO evt gratis Ask. https://www.oslo.kommune.no/barnehage/pris-og-betaling/#gref https://www.oslo.kommune.no/skole-og-utdanning/aktivitetsskolen/gratis-deltakelse-etter-skoletid/#gref https://www.asker.kommune.no/skole-og-utdanning/skolefritidsordningen/redusert-foreldrebetaling-i-sfo/ Evt kan du også kontakte barnevernet om å få hjelp til avlastning. Enten i annet hjem eller en som kan komme og aktivisere arnet ditt noen timer i uka, som på dager der du er dårlig. Endret 24. januar 2019 av BearMama
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #9 Skrevet 24. januar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil ikke anbefale å gå til barnevernet med dette. Det kan fort bli helt feil og de kan få inntrykk av at du ikke makter omsorgen for barnet ditt. Anonymkode: 0ca26...d65 Overhode ikke. Bvt vet at i de fleste tilfeller har barn det best hjemme, og setter gjerne inn hjelpetiltak dersom det må til. Omsorgssvikt er noe annet, men er jo ikke det det er snakk om her. Å ta kontakt med bvt høres ut som en lur løsning. Anonymkode: 4fe70...52b 15
Blue Berry Skrevet 24. januar 2019 #10 Skrevet 24. januar 2019 Her i kommunen kan man søke om redusert foreldrebetaling på SFO. Sjekk det opp på dine kommunes hjemmeside? Ble overrasket God bedring til deg. Trist å høre
Gjest BearMama Skrevet 24. januar 2019 #11 Skrevet 24. januar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil ikke anbefale å gå til barnevernet med dette. Det kan fort bli helt feil og de kan få inntrykk av at du ikke makter omsorgen for barnet ditt. Anonymkode: 0ca26...d65 Barnevernet er der for å hjelpe barnet. Gi barnet muligheter og hjelpe med ressurser. Barnevernet gjør mer enn å forfølge omsorgssvikt....
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #12 Skrevet 24. januar 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg har søkt barnetilsyn fra Nav. Har hatt støtte til dette en stund, da jeg er alene med omsorgen for to barn. 5 og 12 år. Det er vel 66% som dekkes hvis jeg ikke husker feil, og den støtten har vært helt gull for meg. Jeg fikk innvilget frem til desember 2018, og deretter avslag. Jeg sendte inn klage, da jeg ikke helt forsto hvorfor, for min situasjon er den samme etter jul. I dag fikk jeg nok et avslag. Dette begrunner dem med at jeg ikke er forbigående syk. Jeg er varig syk. Dette har dem rett i, da jeg har kreft, en muskelsykdom og Sjøgrens. Jeg har lest inne på Nav sine sider, og ser at man må være forbigående syk for å ha krav på dette. Så det er for så vidt greit. Det jeg synes er merkelig, er at vi som er varig syke, ikke har krav på støtte. Vi har da like mye behov for hjelp. Sønnen min starter på skolen til høsten, og jeg er da avhengig av å ha SFO noen dager i uken. Jeg er til behandling, og blir dårlig etterpå. Det er ikke alltid jeg klarer å hente til et bestemt klokkeslett, fordi det er ikke sånn at man får time til behandling fra morgenen av. Da er det greit å ha den tryggheten at han kan gå på SFO en liten stund. Jeg skal også legges inn til behandling i 3 uker i april, og sånn blir det fra tid til annen. Det som er frustrerende oppi dette, er at vi som er varig syke, ikke skal ha krav på denne støtten? Skal ikke barna våre få samme mulighet som de fleste andre fordi vi foreldre er syke? Jeg har søkt han inn på 18 timers plass på SFO, men dette må jeg redusere, for jeg har faktisk ikke råd til 2000 kr i mnd. På SFO er det ikke redusert foreldrebetaling som det er i barnehage, noe som er veldig dumt. Finnes det en annen ordning som vi syke kan søke om? Eller er jeg helt låst fordi jeg er syk? Anonymkode: 81727...93d Du skal ha fått utdrag av gjeldende lovverk sammen med vedtaket. Hva står der? Jeg vil videre anta at det er avgjørende hva du og familien din har som inntektsgrunnlag. Har du tidligere vært på sykepenger og nå har gått over på uføretrygd fordi det ikke er utsikt til bedring av arbeidsevnen din, så gjøre også dette forskjellen på om du kan få stønad til barnetilsyn. At du skal inn til sykehus og behandling bryr desverre ikke lovverket seg om. Har su fått sosionom på sykehuset eller kreftforeningen til å se på saken din? De vil raskt kunne se om her er gjort en feil i vedtakene dine og eventuelt rådgi deg med hensyn til andre økonomiske støtteordninger du kan søke på. Er hovedproblemet ditt at du er forhindret i å gi barna dine den omsorgen de skal ha, så er barnevernet der for å hjelpe. Anonymkode: 78a13...37d 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #13 Skrevet 24. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skal ha fått utdrag av gjeldende lovverk sammen med vedtaket. Hva står der? Jeg vil videre anta at det er avgjørende hva du og familien din har som inntektsgrunnlag. Har du tidligere vært på sykepenger og nå har gått over på uføretrygd fordi det ikke er utsikt til bedring av arbeidsevnen din, så gjøre også dette forskjellen på om du kan få stønad til barnetilsyn. At du skal inn til sykehus og behandling bryr desverre ikke lovverket seg om. Har su fått sosionom på sykehuset eller kreftforeningen til å se på saken din? De vil raskt kunne se om her er gjort en feil i vedtakene dine og eventuelt rådgi deg med hensyn til andre økonomiske støtteordninger du kan søke på. Er hovedproblemet ditt at du er forhindret i å gi barna dine den omsorgen de skal ha, så er barnevernet der for å hjelpe. Anonymkode: 78a13...37d Vedtaket er korrekt etter gjeldende regelverk : https://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/15-10-stønad-til-barnetilsyn-til-enslig-mor-eller-far-som-er-i-arbeid-mv 5-10 andre ledd siste punktum - "stønad ved forbigående sykdom hos forsørgeren" Bestemmelsen slår fast at stønad til barnetilsyn gis i inntil ett år ved forbigående sykdom hos forsørgeren. ... tilfeller med forbigående sykdom som hindrer arbeid eller etablering av virksomhet, kan stønad til barnetilsyn gis i inntil ett år. Det er en forutsetning at tilsynsordningen faktisk fortsetter i sykdomsperioden. Er det tvil om at tilsynsforholdet opprettholdes, må dette dokumenteres. Forbigående sykdom hos barnet gir ikke rett til fortsatt utbetaling av stønad etter denne bestemmelsen. Bestemmelsen hjemler ikke stønadsrett i tilfeller hvor tilsynsbehovet oppstår på grunn av sykdom. Anonymkode: 6b095...989
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #14 Skrevet 24. januar 2019 Her er det ikke omsorgssvikt det er snakk om. Min beste venninne gjennom over 25 år, jobber i barnevernstjenesten her i kommunen, og hun vet om hele situasjonen. Her er det snakk om at det hadde vært greit å hatt litt spillerom, fordi 1 klassinger er ferdig kl 13 hver dag. Noen ganger må jeg kjøre 4,5 min (en vei) for behandlingen min, og da tar kjøringen fort 1,5 time på vinterstid. Da er jeg avhengig av å få en time tidligst 9.30 /skolen starter 8.30) og være ferdig senest 12.15. Dette kan bli litt lite tid innimellom. I tillegg tenker jeg også på det sosiale for sønnen min sin del. Jeg synes han skal være en del av det sosiale på SFO. Men jeg har regnet på det, og funnet ut at jeg tar 6 timer pr uke. Da har han 2 timer på sfo onsdag, torsdag og fredag, og så legger jeg opp løpet mitt etter det Jeg har sett på avslaget, og dem forholder seg jo bare til reglene. Jeg har vært 40 % sykemeldt frem til august, og 100% til og med 4 des. Etter det gikk jeg over på arbeidsavklaringspenger, men det er snakk om å søke ufør. Jeg har spurt om kommunen min også skal innføre redusert betaling som blant annet Bergen har (kikket litt på nettet i går) men dette fikk jeg ikke svar på i dag. Vi skal nok løse dette tenker jeg Jeg har heldigvis to snille barn som er med på å gjøre hverdagen lettere og bedre, så bare jeg klarer holder sykdommene mine i sjakk, så er det det viktigste. Og bare så det er sagt, så har dem en pappa, men dem bor fast hos meg, med samvær annenhver helg hos far Anonymkode: 81727...93d 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #15 Skrevet 24. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Her er det ikke omsorgssvikt det er snakk om. Min beste venninne gjennom over 25 år, jobber i barnevernstjenesten her i kommunen, og hun vet om hele situasjonen. Her er det snakk om at det hadde vært greit å hatt litt spillerom, fordi 1 klassinger er ferdig kl 13 hver dag. Noen ganger må jeg kjøre 4,5 min (en vei) for behandlingen min, og da tar kjøringen fort 1,5 time på vinterstid. Da er jeg avhengig av å få en time tidligst 9.30 /skolen starter 8.30) og være ferdig senest 12.15. Dette kan bli litt lite tid innimellom. I tillegg tenker jeg også på det sosiale for sønnen min sin del. Jeg synes han skal være en del av det sosiale på SFO. Men jeg har regnet på det, og funnet ut at jeg tar 6 timer pr uke. Da har han 2 timer på sfo onsdag, torsdag og fredag, og så legger jeg opp løpet mitt etter det Jeg har sett på avslaget, og dem forholder seg jo bare til reglene. Jeg har vært 40 % sykemeldt frem til august, og 100% til og med 4 des. Etter det gikk jeg over på arbeidsavklaringspenger, men det er snakk om å søke ufør. Jeg har spurt om kommunen min også skal innføre redusert betaling som blant annet Bergen har (kikket litt på nettet i går) men dette fikk jeg ikke svar på i dag. Vi skal nok løse dette tenker jeg Jeg har heldigvis to snille barn som er med på å gjøre hverdagen lettere og bedre, så bare jeg klarer holder sykdommene mine i sjakk, så er det det viktigste. Og bare så det er sagt, så har dem en pappa, men dem bor fast hos meg, med samvær annenhver helg hos far Anonymkode: 81727...93d Det skulle stå 45 minutter en vei, ikke 4,5 minutter Det er over 8 mil tur/retur behandlingssted. Anonymkode: 81727...93d
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #16 Skrevet 24. januar 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er det ikke omsorgssvikt det er snakk om. Min beste venninne gjennom over 25 år, jobber i barnevernstjenesten her i kommunen, og hun vet om hele situasjonen. Her er det snakk om at det hadde vært greit å hatt litt spillerom, fordi 1 klassinger er ferdig kl 13 hver dag. Noen ganger må jeg kjøre 4,5 min (en vei) for behandlingen min, og da tar kjøringen fort 1,5 time på vinterstid. Da er jeg avhengig av å få en time tidligst 9.30 /skolen starter 8.30) og være ferdig senest 12.15. Dette kan bli litt lite tid innimellom. I tillegg tenker jeg også på det sosiale for sønnen min sin del. Jeg synes han skal være en del av det sosiale på SFO. Men jeg har regnet på det, og funnet ut at jeg tar 6 timer pr uke. Da har han 2 timer på sfo onsdag, torsdag og fredag, og så legger jeg opp løpet mitt etter det Jeg har sett på avslaget, og dem forholder seg jo bare til reglene. Jeg har vært 40 % sykemeldt frem til august, og 100% til og med 4 des. Etter det gikk jeg over på arbeidsavklaringspenger, men det er snakk om å søke ufør. Jeg har spurt om kommunen min også skal innføre redusert betaling som blant annet Bergen har (kikket litt på nettet i går) men dette fikk jeg ikke svar på i dag. Vi skal nok løse dette tenker jeg Jeg har heldigvis to snille barn som er med på å gjøre hverdagen lettere og bedre, så bare jeg klarer holder sykdommene mine i sjakk, så er det det viktigste. Og bare så det er sagt, så har dem en pappa, men dem bor fast hos meg, med samvær annenhver helg hos far Anonymkode: 81727...93d Forklar gjerne hvorfor du bringer inn omsorgssvikt. Hva venninnen din jonber som har vel heller ingen relevans for det sisterte svaret mitt eller saken forøvrig? Barnevernet jobber, som venninnen din gjennom 25 år bør ha forklart deg, ikke bare mot familier med omsorgssvikt. Når vedtaket er korrekt, så må du bare tilpasse deg situasjonen tilbeste for barna. Anonymkode: 78a13...37d 1
Arth88 Skrevet 24. januar 2019 #17 Skrevet 24. januar 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Her er det ikke omsorgssvikt det er snakk om. Min beste venninne gjennom over 25 år, jobber i barnevernstjenesten her i kommunen, og hun vet om hele situasjonen. Her er det snakk om at det hadde vært greit å hatt litt spillerom, fordi 1 klassinger er ferdig kl 13 hver dag. Noen ganger må jeg kjøre 4,5 min (en vei) for behandlingen min, og da tar kjøringen fort 1,5 time på vinterstid. Da er jeg avhengig av å få en time tidligst 9.30 /skolen starter 8.30) og være ferdig senest 12.15. Dette kan bli litt lite tid innimellom. I tillegg tenker jeg også på det sosiale for sønnen min sin del. Jeg synes han skal være en del av det sosiale på SFO. Men jeg har regnet på det, og funnet ut at jeg tar 6 timer pr uke. Da har han 2 timer på sfo onsdag, torsdag og fredag, og så legger jeg opp løpet mitt etter det Jeg har sett på avslaget, og dem forholder seg jo bare til reglene. Jeg har vært 40 % sykemeldt frem til august, og 100% til og med 4 des. Etter det gikk jeg over på arbeidsavklaringspenger, men det er snakk om å søke ufør. Jeg har spurt om kommunen min også skal innføre redusert betaling som blant annet Bergen har (kikket litt på nettet i går) men dette fikk jeg ikke svar på i dag. Vi skal nok løse dette tenker jeg Jeg har heldigvis to snille barn som er med på å gjøre hverdagen lettere og bedre, så bare jeg klarer holder sykdommene mine i sjakk, så er det det viktigste. Og bare så det er sagt, så har dem en pappa, men dem bor fast hos meg, med samvær annenhver helg hos far Anonymkode: 81727...93d Som andre i tråden har nevnt er det ikke omsorgsvikt jeg hadde i tankene da jeg nevnte barnevernstjenesten som en god støttespiller i din situasjon. Barnevernstjenesten har muligheter til å sette inn hjelpetiltak for barn og foreldre som trenger det, og både barnehage og Sfo er hjelpetiltak som barnevernstjenesten kan gi støtte til. Jeg synes også det er rart at venninnen din som jobber i bvtj. ikke har tipset deg om dette. 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #18 Skrevet 24. januar 2019 52 minutter siden, Arth88 skrev: Som andre i tråden har nevnt er det ikke omsorgsvikt jeg hadde i tankene da jeg nevnte barnevernstjenesten som en god støttespiller i din situasjon. Barnevernstjenesten har muligheter til å sette inn hjelpetiltak for barn og foreldre som trenger det, og både barnehage og Sfo er hjelpetiltak som barnevernstjenesten kan gi støtte til. Jeg synes også det er rart at venninnen din som jobber i bvtj. ikke har tipset deg om dette. Sier du at barnevernstjenesten gir økonomisk støtte? Har jeg aldri hørt om. Har du link? Anonymkode: 31b92...d77
Arth88 Skrevet 24. januar 2019 #19 Skrevet 24. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Sier du at barnevernstjenesten gir økonomisk støtte? Har jeg aldri hørt om. Har du link? Anonymkode: 31b92...d77 Barnevernstjenesten gir ikke økonomisk støtte i form av penger som de setter inn på konto, men de kan gå inn med hjelpetiltak etter § 4-4 i barnevernloven. Nedenfor er ett lite utdrag av denne loven. § 4-4.Hjelpetiltak for barn og barnefamilier. Barneverntjenesten skal bidra til å gi det enkelte barn gode levekår og utviklingsmuligheter ved råd, veiledning og hjelpetiltak. Hjelpetiltak skal ha som formål å bidra til positiv endring hos barnet eller i familien. Barneverntjenesten skal, når barnet på grunn av forholdene i hjemmet eller av andre grunner har særlig behov for det, sørge for å sette i verk hjelpetiltak for barnet og familien. Fylkesnemnda kan, når det er nødvendig for å sikre barnet tilfredsstillende omsorg eller av andre grunner, beslutte at opphold i barnehage eller andre egnede dagtilbud, opphold i besøkshjem eller avlastningstiltak, leksehjelp, fritidsaktiviteter, bruk av støttekontakt eller andre lignende kompenserende tiltak skal settes i verk ved pålegg til foreldrene. Når det er nødvendig for å sikre barnet tilfredsstillende omsorg, kan fylkesnemnda gi pålegg om tilsyn, meldeplikt og urinprøver. På samme vilkår kan fylkesnemnda gi pålegg om omsorgsendrende tiltak. De omsorgsendrende tiltak som anvendes, skal være faglig og etisk forsvarlige og bygge på et allment akseptert kunnskapsgrunnlag.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #20 Skrevet 24. januar 2019 Foreldrene mine fikk meg og søsteren min inn på SFO via barnevernet, da vi såvidt hadde brød på bordet. Dette var mellom 2004-2008 i Telemark fylke Anonymkode: e5e25...f66 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå