Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan arbeidsgiver bare pøse på med oppgaver og forlange at de blir gjort med minimalt med overtid?

Anonymkode: 25f19...8b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du spør om de kan forlange at du jobber overtid gratis så er svaret nei.

Anonymkode: 3ff93...ec0

• Liker 1
Skrevet

Tja, de må nå gjerne tro at ansatte er maskiner.. sånn er det jo i mange bedrifter i dag. 

I min forrige jobb hadde jeg et veldig stort ansvar, fikk bare fler og fler arbeidsoppgaver og beskjed om at "dette burde du klare innenfor 7,5 timer pr dag". Jeg ble jo selvsagt nødt til å jobbe mer og mer overtid, og de ville jeg skulle jobbe minst mulig overtid. Jeg jobbet mellom 250 og 300 timer overtid i året når jeg jobbet der. 

Jeg sluttet i jobben, byttet bransje, gikk ned masse i lønn, beste jeg har gjort!! Penger betyr ikke en dritt når man ikke har overskuddet til å glede ser over de. 

Anonymkode: c744c...185

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan arbeidsgiver bare pøse på med oppgaver og forlange at de blir gjort med minimalt med overtid?

De kan jo forvente en viss effektivitet og hvis de har god grunn til å forvente at du skal klare det (f.eks. at andre klarer det), så er det innafor å stille krav. 

Anonymkode: b5bb6...962

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som de fleste legestillinger på sykehus... Og siden få har faste stillinger, og ikke minst at det alltid går ut over pasientene, så kan de i praksis det. 

Anonymkode: fd550...532

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...