Gå til innhold

Står mellom Tenerife og Mauritius.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenerife eller Mauritius nå til februar?

Leter etter strand, sol og varme, litt lokalt og vilt liv. Men samtidig bruke minst mulig penger. 10 dager.

Tenerife: Stiller bra ut nesten med alt. Kort reise vei. Lokalt i nord, mye sol og varme. Bading og strender blir det litt kaldt=Drar ned litt grann. Men også billigere øy. Enklere å finne frem til butikker osv.      

Mauritius:  Sol og varme/sommer der nå, helt ubeskrivelig strender 💓= Mer enn fantastisk. Men lite butikker , restauranter, dyrt øy, og lang reise vei drar litt ned. Så egentlig bare strendene og varmen som slår til her.  

Hva hadde du valgt og hvorfor?

Anonymkode: edaf8...586

Skrevet

Jeg har penger nok og hadde derfor valgt Mauritius. Ellers kan jeg anbefale deg å sjekke ut sydkysten i Kenya, ofte kan du få billige flybilletter dit og det er like bra strender som Mauritius og nesten like billig som Tenerife. 

Anonymkode: 8492e...183

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har penger nok og hadde derfor valgt Mauritius. Ellers kan jeg anbefale deg å sjekke ut sydkysten i Kenya, ofte kan du få billige flybilletter dit og det er like bra strender som Mauritius og nesten like billig som Tenerife. 

Anonymkode: 8492e...183

Jeg har også nok penger også. Men synes ikke at Mauritius er verdt så mye penger. 

Skrevet

Hvis det står mellom de to stedene i februar så velger jeg Tenerife rett og slett fordi det er syklonsesong mellom januar og mars  på Mauritius.   

https://www.afrikasafari.no/blog/nar-er-det-best-a-besoke-mauritius.htm

Holdt selv på å bestille tur dit nå i februar men så at det kunne være utrygt for sykloner og det har jeg ikke lyst på så booket meg, om til Vietnam i stedet.

reis til Mauritius i november eller litt uti mars  men før regntiden begynner i april.

Reiser du til sydkysten av Tenerife så har du norske sommertemperaturer,  men få et hotel med oppvarmet basseng ellers så et de iskalde.

Kapp Verde kan kanskje være et alternativ.   Varmere enn Tenerife og ikke så mye lenger.

Eller så kan du dra til Thailand.  Fint vær der i februar.

Skrevet
18 timer siden, caroprins skrev:

Hvis det står mellom de to stedene i februar så velger jeg Tenerife rett og slett fordi det er syklonsesong mellom januar og mars  på Mauritius.   

https://www.afrikasafari.no/blog/nar-er-det-best-a-besoke-mauritius.htm

Holdt selv på å bestille tur dit nå i februar men så at det kunne være utrygt for sykloner og det har jeg ikke lyst på så booket meg, om til Vietnam i stedet.

reis til Mauritius i november eller litt uti mars  men før regntiden begynner i april.

Reiser du til sydkysten av Tenerife så har du norske sommertemperaturer,  men få et hotel med oppvarmet basseng ellers så et de iskalde.

Kapp Verde kan kanskje være et alternativ.   Varmere enn Tenerife og ikke så mye lenger.

Eller så kan du dra til Thailand.  Fint vær der i februar.

True. 

Skrevet

Har bare vært på Tenerife, men det var superfint.

Hovedstaden var litt sjørøveraktig, landskapet steinete med store bratte fjell, reiste til Teide… veldig fin opplvelse, veldig varierende øy, mye og oppleve, var i en del parker, god stemning på den øyen når jeg var der, mye glede.

Anonymkode: bf2d8...be3

Skrevet

Hadde heller valgt Maldivene fremfor Mauritius. Men ingen av disse stedene kan sammenlignes med Tenerife da , blir som epler og bananer

Anonymkode: fd8a4...8dd

Skrevet

Hadde valgt Tenerife simpelthen fordi jeg ser ikke det som verdt det å reise så langt som til Mauritius. Jeg har vært der en gang og likte meg ikke noe særlig. Likte selvsagt naturen, sol og strand og alt det der, men likte ikke å feriere der. Det var kjedelig, og jeg fikk inntrykk av at det var mye fattigdom utenom turiststedene, noe som føltes litt tragisk. Å velte meg i luksus liksom mens andre folk bor i skur, det føltes kunstig.

Anonymkode: bbd04...5ce

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde heller valgt Maldivene fremfor Mauritius. Men ingen av disse stedene kan sammenlignes med Tenerife da , blir som epler og bananer

Anonymkode: fd8a4...8dd

Men både epler og bananer er frukt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...