Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det riktig at man skal betale for mellomlegget i inflasjon? Det at de tar kostnad på dette fører også til faktura/brevpost gebyr.

Står slik ish:

''Det nåværende medlemskap* x tusen kr i minussum (betalte på forhånd).

*manuell prisjustering* = 10 kr. inflasjon.

+ Fakturagebyr 49.

Dette betyr altså at jeg får en faktura tilsvarende inflasjon på 10 kr, der selve det å sende ut brevposten som faktura gir 49 kroner, altså 59 totalt. Ved å opprette avtale i nnettbank ville jeg altså bare betalt 10 kr? Men spørsmålet er mer: hvem andre i verden tar en ekstra runde med kostnadinnkreving på økning i inflasjon? Dette kan ikke være lov?

Anonymkode: 7a34d...1ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fått de tidligere fakturaene på e-post eller i nettbanken? 

Og er de 10 kr i økning for neste måned? Står det noe info om det noen annen plass? 

Skrevet

Får ingen tidligere faktura. Betaler for 1 år på forhånd full sum.

De 10 kr. kan jo ikke være økning i et abonnement som stopper hver 12 mnd. og fornyes 1 år av gangen. Jeg hadde forstått det ja hvis jeg hadde hatt månedlig betaling slik de fleste har. Her virker det jo som at jeg får en faktura for å dekke inn økt inflasjon, der selve fakturaen utsendt i seg selv koster 4 ganger så mye som det prisen jeg ''skal betale'' er på?

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det riktig at man skal betale for mellomlegget i inflasjon? Det at de tar kostnad på dette fører også til faktura/brevpost gebyr.

Står slik ish:

+ Fakturagebyr 49.

Dette betyr altså at jeg får en faktura tilsvarende inflasjon på 10 kr, der selve det å sende ut brevposten som faktura gir 49 kroner, altså 59 totalt. Ved å opprette avtale i nnettbank ville jeg altså bare betalt 10 kr? Men spørsmålet er mer: hvem andre i verden tar en ekstra runde med kostnadinnkreving på økning i inflasjon? Dette kan ikke være lov?

Ingen kan svare deg korrekt eller i nærheten av korrekt med mindre du fremlegger kontrakten du har opprettet med firmaet. 

Kontrakten er den bindende avtalen mellom deg og firmaet.

Anonymkode: 017d8...69b

Skrevet

Kontrakten er bare at fremfor å betale hver måned, betaler jeg et helt år av gangen.

Hvordan kan jeg betale mellomlegg for inflasjon (prisjustert til 10 kr.) opp mot neste måned hvor jeg må fornye, når jeg ikke har et løpende abonnement? 12 måneder > manuell fornye > 12 måneder > manuell fornye, osv. fremfor mnd > mnd > mnd > betal inflasjonsøking til neste mnd > mnd > mnd ...

Skrevet
På 23.1.2019 den 21.25, AnonymBruker skrev:

Står slik ish:

+ Fakturagebyr 49.

ja det kan de gjøre med mindre du har prisgaranti i et år. da kan de ikke øke før det har gått et år. jeg er medlem på sats men har spesialavtale så tviler vi har samme kontrakt

Anonymkode: 897cf...ca1

Skrevet

Veldig spesiell praksis å sende ut en faktura på x kroner for å dekke inflasjon og de resterende 15 dagene av medlemskapet, fremfor å bare vente til man fornyer selv. Tenk om jeg ikke hadde tenkt å fortsette disse 15 dagene i utgangspunktet, da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...