AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #1 Skrevet 23. januar 2019 Spørsmål! Jeg flytter snart inn i en ny leilighet som jeg ikke aner hvor lenge jeg blir boende i, siden jeg håper at jeg får råd til å kjøpe meg egen bolig til sommeren/før høsten. Problemet er at det virker som om at ALLE bredbånd har 12 måneder bindingstid! Det kan ikke jeg ha! Finnes det en internettleverandør uten bindingstid? Tror ikke at fiber er yay der jeg skal flytte. Anonymkode: abc78...223
Freakzen Skrevet 24. januar 2019 #2 Skrevet 24. januar 2019 Du kan prøve å ringe leverandører og høre om du kan ta med deg avtalen når du flytter. Det koster sikkert noen kroner å koble om. Hvis du ikke laster ned filmer og lignende så er mobilt bredbånd en mulighet.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #3 Skrevet 24. januar 2019 Binding er no prob. Du tar det bare med når du flytter. Bindingen er ikke stedbundet til en adresse. Anonymkode: 379a1...878
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #4 Skrevet 24. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Binding er no prob. Du tar det bare med når du flytter. Bindingen er ikke stedbundet til en adresse. Anonymkode: 379a1...878 Det fordrer at leverandøren kan levere til begge adressene? Eller pleier det finnes et unntak i vilkårene som sier at man kan bryte bindingen avgiftsfritt dersom man flytter til en adresse leverandøren ikke kan levere? Anonymkode: 9e60d...c09
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #5 Skrevet 24. januar 2019 15 minutter siden, AnonymBruker said: Det fordrer at leverandøren kan levere til begge adressene? Eller pleier det finnes et unntak i vilkårene som sier at man kan bryte bindingen avgiftsfritt dersom man flytter til en adresse leverandøren ikke kan levere? Nei, du har rett. Som alternativ til mobilt bredbånd eller å måtte bryte avtalen kan du spørre om du kan koble deg til wifi-nettet til en nabo mot at du betaler en sum i måneden. Anonymkode: f5221...422
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #6 Skrevet 24. januar 2019 Du vet ikke om det er et borettslag eller sameie med felles kabel-TV og internett? Det er ganske vanlig. Da er prisen innbakt i husleien (som huseier betaler), og du slipper å tenke på eget abonnement. Anonymkode: 33524...bbd
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #7 Skrevet 24. januar 2019 11 timer siden, Freakzen skrev: Du kan prøve å ringe leverandører og høre om du kan ta med deg avtalen når du flytter. Det koster sikkert noen kroner å koble om. Hvis du ikke laster ned filmer og lignende så er mobilt bredbånd en mulighet. Alle selskapene jeg har pratet med sier dette, men det er en veldig dårlig løsning! Jeg aner jo ikke hvor jeg flytter. Hvis jeg får kjøpt bolig er sjansen veldig stor for at det er et sted der internett er inkludert i fellesgjeld (det er mange blokker og borettslag i byen min). Da orker jeg naturligvis ikke betale dobbelt opp. Det samme hvis jeg må leie et annet sted (det er litt dyrt der jeg skal flytte, så jeg kommer til å holde øynene åpne for noe rimeligere). Hvis internett er inkludert i leia, så er det dumt å måtte betale videre på dette. Anonymkode: abc78...223
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #8 Skrevet 24. januar 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet ikke om det er et borettslag eller sameie med felles kabel-TV og internett? Det er ganske vanlig. Da er prisen innbakt i husleien (som huseier betaler), og du slipper å tenke på eget abonnement. Anonymkode: 33524...bbd Nei, dette er en "vanlig" leilighet. Men jeg frykter at jeg kommer til å flytte til et slikt sted om ikke så lenge, som er årsaken til at jeg ikke er interessert i bindingstid. Da må jeg betale for noe som jeg allerede har/betaler via husleie/fellesgjeld. Anonymkode: abc78...223
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #9 Skrevet 24. januar 2019 Jeg har funnet to som kan gi meg internett uten bindingstid (Ice og Telenor), men de skal begge ha rundt 700 kroner per måned. Jeg er alene og trenger middels styrke på nettet. Er dette veldig dyrt, eller helt vanlig? Bør jeg fortsette å lete? Anonymkode: abc78...223
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #10 Skrevet 24. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har funnet to som kan gi meg internett uten bindingstid (Ice og Telenor), men de skal begge ha rundt 700 kroner per måned. Jeg er alene og trenger middels styrke på nettet. Er dette veldig dyrt, eller helt vanlig? Bør jeg fortsette å lete? Anonymkode: abc78...223 Dette er mpbilt bredbånd? Anonymkode: 379a1...878
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #11 Skrevet 24. januar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er mpbilt bredbånd? Anonymkode: 379a1...878 Den ene, ikke den andre. Anonymkode: abc78...223
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #12 Skrevet 25. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Den ene, ikke den andre. Anonymkode: abc78...223 Forstår det da slik at Ice er det mobile og Telenor det med fastnett? Om Telenor i det hele tatt kan levere, var det rart med så høy pris...du kan jo da velge et med lav hastighet. Det må da koste mindre enn 700... Anonymkode: 379a1...878
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #13 Skrevet 25. januar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Om Telenor i det hele tatt kan levere, var det rart med så høy pris...du kan jo da velge et med lav hastighet. Det må da koste mindre enn 700... De tar seg ekstra betalt uten bindingstid, Anonymkode: 9e60d...c09
Rhyth Skrevet 25. januar 2019 #14 Skrevet 25. januar 2019 Undersøk hvor mye det koster hvis du må bryte bindingstiden. Det kan faktisk hende deg lønner seg 😊
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #15 Skrevet 25. januar 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Forstår det da slik at Ice er det mobile og Telenor det med fastnett? Om Telenor i det hele tatt kan levere, var det rart med så høy pris...du kan jo da velge et med lav hastighet. Det må da koste mindre enn 700... Anonymkode: 379a1...878 Stemmer. Selve bredbåndet (20/2) koster 449 kr i måneden. Så er det linjeleie og leie av modem i tillegg. Også er det etableringspris på 448 kroner, da Til sammen blir det 600 kroner i måneden. Ice koster 699 kr. Anonymkode: abc78...223
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå