Julie. Skrevet 23. januar 2019 #1 Skrevet 23. januar 2019 Hei, jeg og typen overtok et hus for noen dager siden. Det har stått tomt i 6måneder og kranen ned i badekaret drypper. Over denne perioden har det blitt litt grønt der vannet traff. Hvordan får jeg vasket dette grundig bort og generelt vaske det siden det ikke ble utvasket av forrige eier.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #4 Skrevet 23. januar 2019 Magisk svamp. Du finner det hos europris om du ikke finner en i matbutikken. Anonymkode: fefe3...f41 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #5 Skrevet 23. januar 2019 Just now, AnonymBruker said: Magisk svamp. Du finner det hos europris om du ikke finner en i matbutikken. Anonymkode: fefe3...f41 Dette!!! Anonymkode: e708b...7c1
Julie. Skrevet 23. januar 2019 Forfatter #6 Skrevet 23. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Magisk svamp. Du finner det hos europris om du ikke finner en i matbutikken. Anonymkode: fefe3...f41 Takk skal prøve det
Julie. Skrevet 23. januar 2019 Forfatter #7 Skrevet 23. januar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klor? Anonymkode: 383d6...a7f Er det så bra? Med tanken på å sitte i det etterpå? Eller er det bare å skylle det etterpå?
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #8 Skrevet 23. januar 2019 Du må ha et syrebasert middel for å prøve å fjerne irr. Kan prøve eddik eller sitronsyre f.eks, la det virke en god stund. Anonymkode: d504d...79d 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #9 Skrevet 23. januar 2019 7 minutter siden, Julie. skrev: Takk skal prøve det Glemte å nevne at den kan brukes når den er tørr også og med vann. Har forskjellig effekt på forskjellige områder, kan forøvrig brukes med såpe også i tilfelle du ikke har vært borti de tidligere. Anonymkode: fefe3...f41
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #10 Skrevet 23. januar 2019 Bad og dusjrent er surt og fjerner skitt på badet. La produktet virke noen minutter på underlaget før du gyver løs. Ellers i huset kan du bruke grovrent 😊 Anonymkode: e5aaa...477 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #11 Skrevet 23. januar 2019 2 timer siden, Julie. skrev: Er det så bra? Med tanken på å sitte i det etterpå? Eller er det bare å skylle det etterpå? Klor er ikke farlig. Man har klor i drikkevannet og man bader i klorbasseng. Så lenge man skyller av etterpå vil det være veldig små mengder igjen. Anonymkode: 12bd9...2fa 5
Sola de Skrevet 24. januar 2019 #12 Skrevet 24. januar 2019 Er mange måter. Skurekrem, sitron, hvite svamper, bakepulver.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #13 Skrevet 24. januar 2019 11 timer siden, Julie. skrev: Er det så bra? Med tanken på å sitte i det etterpå? Eller er det bare å skylle det etterpå? Du må jo skylle badekaret etter at du har vasket det dal, så klor forsvinner fra badekaret Er jo klor i basseng også Anonymkode: 50710...244 3
Whistler Skrevet 24. januar 2019 #14 Skrevet 24. januar 2019 Saltsyre fungerer. Kjøpes på byggforreting i 30% styrke. Du trenger mindre enn en halv desiliter til dette. Bruk hansker, og briller . I dette tilfellet ville jeg påført det med en klut. Latt det virke i et drøyt minutt og spylt med rikelige mengder vann. Fremdeles med briller og hansker.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #15 Skrevet 24. januar 2019 49 minutter siden, Whistler skrev: Saltsyre fungerer. Kjøpes på byggforreting i 30% styrke. Du trenger mindre enn en halv desiliter til dette. Bruk hansker, og briller . I dette tilfellet ville jeg påført det med en klut. Latt det virke i et drøyt minutt og spylt med rikelige mengder vann. Fremdeles med briller og hansker. For det første: Saltsyre "skal ikke brukes på [...] emaljerte overflater som f.eks. badekar". For det andre: Jeg tenker TS bør prøve med normale husholdningsmidler som skurekrem, klorin og "mirakelsvamp" før hun går løs med midler som krever bruk av briller og hansker. Anonymkode: 4bc77...05e 6
Habibi Skibobo Skrevet 24. januar 2019 #16 Skrevet 24. januar 2019 Rens til keramisk topp og en god svamp. Det er det eneste som har fungert her.
Oppgitt78 Skrevet 24. januar 2019 #17 Skrevet 24. januar 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: For det første: Saltsyre "skal ikke brukes på [...] emaljerte overflater som f.eks. badekar". For det andre: Jeg tenker TS bør prøve med normale husholdningsmidler som skurekrem, klorin og "mirakelsvamp" før hun går løs med midler som krever bruk av briller og hansker. Anonymkode: 4bc77...05e Nå ser det ut som om dette badekaret er i glassfiber, så jeg ville muligens vært litt forsiktig med skurekrem o.l.
Oslogs Skrevet 24. januar 2019 #18 Skrevet 24. januar 2019 16 timer siden, Julie. skrev: Takk skal prøve det Med det samme du er på europris - kjøp Effekt dorens (den blå). Helt genial å vaske med. Dusjkabinettet blir rent med en gang! Samme med slike flekker 1
Whistler Skrevet 24. januar 2019 #19 Skrevet 24. januar 2019 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: For det første: Saltsyre "skal ikke brukes på [...] emaljerte overflater som f.eks. badekar". For det andre: Jeg tenker TS bør prøve med normale husholdningsmidler som skurekrem, klorin og "mirakelsvamp" før hun går løs med midler som krever bruk av briller og hansker. Anonymkode: 4bc77...05e For det første så ser det ut som et badekar av glassfiber. Da er det ikke emalje, men gelcoat. Helt kurant med saltsyre. Og for det andre er jeg temmelig sikker på at bruk av klorin strengt tatt krever bruk av beskyttelsesutstyr. Endret 24. januar 2019 av Whistler
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #20 Skrevet 24. januar 2019 Hvilket materiale er badekaret? Se om det står et merke/produsent på det, søk etter bruksanvisning. Anonymkode: 6a96e...d0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå