Gå til innhold

Ny jobb, ble sykmeldt og fikk beskjed om ny stilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dessverre ble jeg sykmeldt. Veldig uheldig. Etter kun 2 uker i jobb. Men så får jeg mld etter andre dagen som sykmeldt at de skal søke etter en ny person i min stilling og at de skal finne andre arbeidsoppgaver til meg(som virker mer overflødig). Hvordan skal jeg tolke dette? Er det lov? For å være ærlig er jeg bare glad til da det var et møkkasted, men likevel. Nå sliter jeg maks. 

Anonymkode: 7cfe5...dad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker å søke på andre jobber og aldri stikke nesa mi i det hølet igjen. 

Skrevet

Ikke lov. På ingen måte!!!!!! Ta kontakt med fagforeningen din og IKKE SKRIV UNDER PÅ NOE SOM HELST.

Anonymkode: dbd1c...9e0

• Liker 7
Skrevet

Arbeidsmiljøloven sier vel strengt tatt at slikt ikke er lov av arbeidsgivere, likevel skjer dette i praksis over alt dessverre. Skal du gå den rettslige veien videre med dette vil du tape økonomisk på det, i og med at du uansett ikke ønsker jobben.

La de kjøre sitt løp, vær sykemeldt (og forbli sykemeldt ut oppsigelsestiden dersom de sier deg opp) og søk nye jobber.

Masse lykke til! Håper du finner en grei jobb.

Anonymkode: 364df...c71

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar dere. Aldri opplevd dette før. Aldri vært sykmeldt før heller,  så ikke så rart kanskje. Skjønner de ikke har godt inntrykk av meg siden de gjør dette. Men likevel. Jeg var i tvil om jeg ville bli i jobben eller ikke før dette, men nå er det avgjort. Jeg skal ikke tilbake dit. Aldri i livet. Føler meg ydmyket og mindreverdig. 

Skrevet

Men; må levere nøkkel, sykemelding og hente noen ting som er mine. Hvordan gjøre det uten å møte på altfor mange? Kan jeg kun levere til kontoret? Må jeg møte ledelsen? 

Skrevet
4 minutter siden, Mariell77 skrev:

Hvor lenge er du sykemeldt?

2 uker i første omgang.

• 3 uker senere...
Skrevet

Har noen noen tips til hva jeg kan si til legen? Kan jeg fortelle han om det med jobben? Eller har ikke han noe med det? 

Skrevet

Du har jo prøvetid, så de gjør lovlig etter kun 2 uker. Men at du ble sykmeldt etter bare 2 uker er sykt uflaks. Føler med deg.

Anonymkode: efd6c...eca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...