AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #1 Skrevet 23. januar 2019 Storbritannia, og London spesielt, opplever en tilstand vi kjenner fra Pakistan og India. 2 600 syreangrep tre siste år. Også utført av barn. To angrep per dag der mennesker ødelegges for livet. Hva skyldes dette? https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/shocking-fifteen-acid-attacks-happen-13073723 Anonymkode: ca9eb...ba1
Stina234 Skrevet 23. januar 2019 #2 Skrevet 23. januar 2019 Har også lagt merke til dette. Handlingene er stort sett utført av svært unge gutter. Grusome og meningsløse handlinger. Hvordan man kan stoppe dtte? Aner ikke, vel jeg aner vel men det passer seg ikke på trykk. 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #3 Skrevet 23. januar 2019 Har aldri hørt om et eneste syreangrep hvor det ikke er fordi offeret har brutt en eller annen regel i koranen eller tilhørende skrifter. Leste nylig i en britisk avis om et større attakk på en gruppe homofile. Anonymkode: 04ee3...a14 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #4 Skrevet 24. januar 2019 Dette er grunnet æreskultur og derfor er feminisme så ekstremt viktig. Vi må få slutt på denne æreskulturen ved at menn tror de er berettiget til å ødelegge resten av livet til en kvinne fordi hun avviser dem eller har valgt en annen. Samme gjelder også angrepene mot homofile , det handler jo også om makt og undertrykking. Feminisme jobber også mot undertrykking av homofile. Anonymkode: 2a1ed...374 10
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #5 Skrevet 24. januar 2019 Det er en grusom ukultur som stammer fra Pakistan, kvalmt at dette har spredt seg til Storbritannia. Anonymkode: 9f15d...fee 8
herzeleid Skrevet 24. januar 2019 #6 Skrevet 24. januar 2019 Dette fremstår som et ganske absurd fenomen, og noe vi inntil nylig hørte lite om. Samtidig har jeg tidligere hørt om narkomane i Norge som truer med etsende kjemikalier, eksempelvis fra vaskemidler, og ødelegger folk for livet, så mulig disse tallene også inkluderer lignende mer "hjemmedyrkede" problemer?
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #7 Skrevet 24. januar 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: opplever en tilstand vi kjenner fra Pakistan og India. Importer den tredje verden og du blir den tredje verden. Det er jo ikke akkurat rakettforskning! Anonymkode: fe649...7c6 9
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #8 Skrevet 24. januar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er en grusom ukultur som stammer fra Pakistan, kvalmt at dette har spredt seg til Storbritannia. Anonymkode: 9f15d...fee Dette! Det er en del av berikelsen. Anonymkode: dce5b...132 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #9 Skrevet 26. januar 2019 https://www.nrk.no/urix/flere-tilfeller-av-_brystknusing_-i-storbritannia-1.14401473 Det er ikke bare syreangrep de har i Storbritannia, dessverre. Og dette kommer jo i tillegg til all kriminalitet relatert til macheter og kniver. Jeg fatter ikke hva Europas politikere tenker med. Felles for de fleste er at de ikke har egne barn, de har jo ingen å etterlate driten til så kanskje de ikke bryr seg? Anonymkode: fe649...7c6 3
Gjest Made4u Skrevet 26. januar 2019 #10 Skrevet 26. januar 2019 Usivilisert, dessverre er ikke alle religioner/samfunn kommet like langt i utviklingen, de har blitt hengende etter dessverre. Heldigvis er det håp, endringer skjer i dagens verden mye raskere enn i tidligere tider.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #11 Skrevet 26. januar 2019 2 minutter siden, Made4u skrev: Usivilisert, dessverre er ikke alle religioner/samfunn kommet like langt i utviklingen, de har blitt hengende etter dessverre. Heldigvis er det håp, endringer skjer i dagens verden mye raskere enn i tidligere tider. Er det egentlig håp? Jeg så her for litt siden, husker ikke akkurat hvor, men det var en video av en dame som viste hvordan hun hadde som levebrød å skjære av klitoris og kjønnslepper på jenter for deretter å sy de sammen igjen. Tradisjon, du vet, og det hadde blitt gjort på henne også. Jentene er 6-8 år ca. og de får bedøvelse. Altså hvordan kan man rettferdiggjøre noe så grusomt? Når det har blitt utført på en selv i tillegg, man vet hva de går gjennom, og likevel så gjør man det?! Jeg har bare født og sydd etterpå, det kan ikke nesten sammenlignes engang, og den smerten jeg hadde da, jeg kan ikke engang forestille meg hva disse jentene går igjennom! Vi er i 2019! Eller faktisk, uansett årstall kan ikke dette rettferdiggjøres. Det er tortur, langvarig tortur, av barn! Og dette bringer de med seg inn i vår kultur, så våre jenter blir mobbet for å være urene. Anonymkode: fe649...7c6 5
Gjest Made4u Skrevet 26. januar 2019 #12 Skrevet 26. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det egentlig håp? Jeg så her for litt siden, husker ikke akkurat hvor, men det var en video av en dame som viste hvordan hun hadde som levebrød å skjære av klitoris og kjønnslepper på jenter for deretter å sy de sammen igjen. Tradisjon, du vet, og det hadde blitt gjort på henne også. Jentene er 6-8 år ca. og de får bedøvelse. Altså hvordan kan man rettferdiggjøre noe så grusomt? Når det har blitt utført på en selv i tillegg, man vet hva de går gjennom, og likevel så gjør man det?! Jeg har bare født og sydd etterpå, det kan ikke nesten sammenlignes engang, og den smerten jeg hadde da, jeg kan ikke engang forestille meg hva disse jentene går igjennom! Vi er i 2019! Eller faktisk, uansett årstall kan ikke dette rettferdiggjøres. Det er tortur, langvarig tortur, av barn! Og dette bringer de med seg inn i vår kultur, så våre jenter blir mobbet for å være urene. Anonymkode: fe649...7c6 Alle samfunn, også det norske, er i kontinuerlig forandring. Man skal ikke langt tilbake i tid før vi også gjorde ting vi i dag ser på som ille også her i landet, hekser ble brent på bål bl.a. Ikke lenge siden kvinner skulle tie i forsamlinger, nå har vi kvinnelige prester og kvinnelig statsminister, så norge går også gjennom forandringer men vi har fortsatt grupper som diskrimineres og religionen påvirker fortsatt norsk politikk negativt. Men for all del, sammenlignet med noen land og religioner så er vi kommet langt her. Skjer endringer andre steder også, og som det har vært med endringer til alle steder, så blusser konflikter litt opp i perioden kampen mellom eldre og nye tanker dukker opp. Så det er ingen grunn til å se det hele pessimistisk, det er bare et spørsmål om tid før skikker som omskjæring vil være historie fremtiden vil fordømme i de land så skjer.
Gjest Warrior Skrevet 26. januar 2019 #13 Skrevet 26. januar 2019 (endret) . Endret 18. juli 2022 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #14 Skrevet 26. januar 2019 39 minutter siden, Made4u skrev: Alle samfunn, også det norske, er i kontinuerlig forandring. Man skal ikke langt tilbake i tid før vi også gjorde ting vi i dag ser på som ille også her i landet, hekser ble brent på bål bl.a. Ikke lenge siden kvinner skulle tie i forsamlinger, nå har vi kvinnelige prester og kvinnelig statsminister, så norge går også gjennom forandringer men vi har fortsatt grupper som diskrimineres og religionen påvirker fortsatt norsk politikk negativt. Men for all del, sammenlignet med noen land og religioner så er vi kommet langt her. Skjer endringer andre steder også, og som det har vært med endringer til alle steder, så blusser konflikter litt opp i perioden kampen mellom eldre og nye tanker dukker opp. Så det er ingen grunn til å se det hele pessimistisk, det er bare et spørsmål om tid før skikker som omskjæring vil være historie fremtiden vil fordømme i de land så skjer. Siste heksebrenningen i Norge ble gjennomført i 1695, jeg vil si det er langt tilbake i tid. Skal da ta 300 år før det blir slutt på omskjæring, brystskvising og angrep med syre og kniver så kan de godt holde på med det i sine egne land. Selv om det er ulovlig i våre land hindrer det dem ikke å holde på, så hvorfor slippe dem inn hit? Anonymkode: fe649...7c6 4
Duftavsommerregn Skrevet 26. januar 2019 #15 Skrevet 26. januar 2019 Dette har pågått lenge. Man burde begynne å statuere eksempler her! Rettsak, dom og så til retterstedet. Dødsstraff rett og slett. I store antall om det må til. For dette er noe av det mest djevelske som finnes, det matcher IS sin terror lett. Du kan som turist bli rammet av dette også, de kjører rundt på motorsykler og kaster dette mot andre mennesker. Blir du truffet blir du vansiret for livet. Ingen nåde mot dette burde være en selvfølge. Men "humanismen" i vesten har ikke baller til å sette foten ned. 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #16 Skrevet 26. januar 2019 https://www.nrk.no/urix/flere-tilfeller-av-_brystknusing_-i-storbritannia-1.14401473 😲 Anonymkode: d517e...502 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #17 Skrevet 26. januar 2019 On 1/24/2019 at 3:28 AM, AnonymBruker said: Dette er grunnet æreskultur og derfor er feminisme så ekstremt viktig. Vi må få slutt på denne æreskulturen ved at menn tror de er berettiget til å ødelegge resten av livet til en kvinne fordi hun avviser dem eller har valgt en annen. Samme gjelder også angrepene mot homofile , det handler jo også om makt og undertrykking. Feminisme jobber også mot undertrykking av homofile. Anonymkode: 2a1ed...374 Feminisme er det som har importert alle disse folkene og så sier du at vi trenger med av det?!! Litt selvinnsikt kanskje? Anonymkode: 69cf8...2ce 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #18 Skrevet 26. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.nrk.no/urix/flere-tilfeller-av-_brystknusing_-i-storbritannia-1.14401473 😲 Anonymkode: d517e...502 😱 Helt grusomt! Anonymkode: 400cb...e7a 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #19 Skrevet 26. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Feminisme er det som har importert alle disse folkene og så sier du at vi trenger med av det?!! Litt selvinnsikt kanskje? Anonymkode: 69cf8...2ce Feministene er latterlig morsomme på dette punktet. Anonymkode: 444c3...a70 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #20 Skrevet 26. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feminisme er det som har importert alle disse folkene og så sier du at vi trenger med av det?!! Litt selvinnsikt kanskje? Anonymkode: 69cf8...2ce Feminister har ikke skyld i at dette skjer. Anonymkode: 400cb...e7a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå