AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #1 Skrevet 23. januar 2019 Si ;D-innlegg: Ingen hadde protestert og kalt det Kvinneprisen om kun kvinner vant. https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/kao4zA/Feminist-Norge-burde-apne-oynene-for-de-virkelige-problemene--Kaja-Tommeras En 14 år gammel jente har mer fornuft enn voksne kvinner Anonymkode: 7968b...c98 5
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #2 Skrevet 23. januar 2019 Jeg savner at den vise kvinnen Kaja Tømmerås når hun først er i gang forteller meg nøyaktig hva hun mener norske feminister kan gjøre for å stoppe tvangsekteskap i Somalia og voldtekt i Sudan. Vi feminister har ikke akkurat stor innflytelse der nede. Ts, du har kanskje forslag siden du mener du er mer fornuftig enn meg, for jeg vet virkelig ikke? Inntil videre konsentrerer jeg meg om det som skjer i Norge, for det kan jeg påvirke. Nei, ingen hadde protestert hvis ingen menn vant. Forklaringen på det er at det alltid ellers pleier å være menn som vinner. Anonymkode: 3f108...d71 5
herzeleid Skrevet 24. januar 2019 #3 Skrevet 24. januar 2019 Ja det er unektelig påfallende hvor høylytte en del feminister er når det gjelder bagateller eller det å ikke få viljen sin, og hvor lite engasjementet er omkring det de fleste av oss vil beskrive som betraktelig viktigere saker. Flere innvandrerkvinner har pekt på nettopp dette, hvor påfallende det har vært at en fokuserer så mye på å bli kvotert inn i lukrative stillinger osv. samtidig som en har hatt en stor berøringsangst når det gjelder disse innvandrerkvinnenes problemer. 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #4 Skrevet 24. januar 2019 Mange feministiske bevegelser i Norge som jobber for dette, og som for eksempel har løftet frem de Skamløse jentene, som kjemper mot sosial tvang i islamske miljøer. Anonymkode: ab485...c68 7
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #5 Skrevet 25. januar 2019 Det er alt for mange personlige, politiske og annet interesser til at feministiske grupper kan gjøre noe særlig i andre land. Det er samme grunn til at norge ikke kan gå til orig, ta over og "forbedre" andre land, det er ikke sånn det fungerer i virkeligheten. Det er mange mennesker som tjener på og ønsker at ting skal være som de er Anonymkode: 5a539...0db 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #6 Skrevet 25. januar 2019 On 1/23/2019 at 9:05 PM, AnonymBruker said: Jeg savner at den vise kvinnen Kaja Tømmerås når hun først er i gang forteller meg nøyaktig hva hun mener norske feminister kan gjøre for å stoppe tvangsekteskap i Somalia og voldtekt i Sudan. Vi feminister har ikke akkurat stor innflytelse der nede. Ts, du har kanskje forslag siden du mener du er mer fornuftig enn meg, for jeg vet virkelig ikke? Inntil videre konsentrerer jeg meg om det som skjer i Norge, for det kan jeg påvirke. Nei, ingen hadde protestert hvis ingen menn vant. Forklaringen på det er at det alltid ellers pleier å være menn som vinner. Anonymkode: 3f108...d71 Hadde dere slutta med pekefinger og anklagelser mot menn til enhver tid så hadde dere kanskje fått dem med på laget. Anonymkode: 0da63...99c
SoWhat? Skrevet 28. januar 2019 #7 Skrevet 28. januar 2019 Syns det er veldig bra at yngre skriver om tanker og meninger. Heier på dem! Er også enig i at det er viktigere ting å engasjere seg i, men det blir gjort også. En skal ikke la vær å protestere på noe fordi noe annet er verre. Det fins alltid noe som er verre, og det er litt skummelt med den tanjegangen fordi en kan begynne å bagatellisere og stille seg likegyldig til så mye. Å protestere trenger ikke å bety at det er der en legger sitt største engasjement! Når det gjelder humorprisen har jeg personlig ikke engasjert meg i det hele tatt, men syns at å forlate i protest var noe...drastisk. Syns det er ytterst få norske komikere som faktisk er morsomme! Sorry, men det er sant. Triste greier som såvidt får en til å trekke på smilebåndet. Nei, de er få, og ser en bort fra Else Kåss Furuseth, så er de få jeg kan le av, menn...så sånn er det. 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #8 Skrevet 28. januar 2019 På 23.1.2019 den 21.05, AnonymBruker skrev: Nei, ingen hadde protestert hvis ingen menn vant. Forklaringen på det er at det alltid ellers pleier å være menn som vinner. Anonymkode: 3f108...d71 https://no.wikipedia.org/wiki/Charles_Darwin https://no.wikipedia.org/wiki/Darwinisme https://no.wikipedia.org/wiki/Evolusjonsteori Anonymkode: 1fe38...4f8
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #9 Skrevet 28. januar 2019 På 25.1.2019 den 18.54, AnonymBruker skrev: Hadde dere slutta med pekefinger og anklagelser mot menn til enhver tid så hadde dere kanskje fått dem med på laget. Anonymkode: 0da63...99c Ja. For deres manglende engasjement er selvfølgelig bare på grunn av de høylydte feministenes fremgangsmåte. Ikke skyld på alle andre hele tiden, selv om du har et poeng når det gjelder noen feminister. Anonymkode: ab485...c68
Edie Skrevet 30. januar 2019 #10 Skrevet 30. januar 2019 Ryddet for brukerdebatt, innlegg av utestengt bruker og svar til dette. Edie, adm.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #11 Skrevet 30. januar 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Da følger du ikke med. Du kan ikke en dritt om dagens feministiske arbeid tydeligvis og virker ikke veldig engasjert i det heller siden du faktisk mener at det ikke er synlig at vi kjemper for innvandrerkvinner. I fjor var det møter med tema og demonstrasjoner for innvandrerkvinner vi hadde mest av i Norge, og også flere i utlandet. Kan du dokumentere noen eksempler på dette? Anonymkode: d9b8b...b24 1
Gent82 Skrevet 30. januar 2019 #12 Skrevet 30. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du dokumentere noen eksempler på dette? Anonymkode: d9b8b...b24 Det er det garantert at du ikke får se noe av 😂😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå