Forever22 Skrevet 23. januar 2019 #1 Skrevet 23. januar 2019 Mini er 7 mnd og jeg har kokt alt frem til nå. Men siden lille er flaskebarn så blir det veeeldig mange flasker i løpet av en dag. Jeg lurer på om det er nok at jeg vasker flaskene grundig med zalo og vann og heller bare koke tutene? eller må jeg koke flaskene også? føler de blir veldig reine når jeg vasker de så grundig som jeg gjør, men vet ikke? Kommer uansett til å koke gummi tutene en stund til pga melkebakteriene jeg ofte syns det kan være vanskelig å komme til med klut og kost..
Sunnfjording Skrevet 23. januar 2019 #2 Skrevet 23. januar 2019 Gikk vel over til stort sett oppvaskmaskin sånn ved et halvt år men kokte av og til
Frostrose Skrevet 23. januar 2019 #3 Skrevet 23. januar 2019 Fra ammehjelpen.no sine sider: "utstyr som er i kontakt med MME MÅ vaskes og steriliseres etter hver eneste bruk, ettersom MME kan inneholde andre og farlige bakterier. " 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #4 Skrevet 23. januar 2019 Mine er 1,5 år nå og får fremdeles kveldsflaske med melk ( før tannpuss) og jeg koker ennå, nettopp på grunn av bakteriene som kan utvikles i mme. Har dampsterilisator så lang tid tar det ikke. Flaskene må jo uansett vaskes og det tar maks 2 min ekstra å hive på maskinen. Anonymkode: dbc08...ea2 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #6 Skrevet 23. januar 2019 Hvis du ikke har sterilisator allerede, ville jeg ha kjøpt en nå. Den etasjesterilisatoren fra avent er kjempegenial. Kan oppbevare flaskene i den også, og duverden så mye mindre jobb enn koking! Anonymkode: 04d0f...2fd 2
Forever22 Skrevet 23. januar 2019 Forfatter #7 Skrevet 23. januar 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke har sterilisator allerede, ville jeg ha kjøpt en nå. Den etasjesterilisatoren fra avent er kjempegenial. Kan oppbevare flaskene i den også, og duverden så mye mindre jobb enn koking! Anonymkode: 04d0f...2fd Har ingen avent flasker da.. vet ikke om mam flaskene passer?:)
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #8 Skrevet 23. januar 2019 4 minutter siden, Forever22 skrev: Har ingen avent flasker da.. vet ikke om mam flaskene passer?:) Det er bare fra merket avent. Jeg bruker kun Mam flasker og den er genial. Beste kjøpet!! 😍 flaskene for seg, tutene for seg. Anonymkode: 2da90...c9a 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #9 Skrevet 23. januar 2019 Mtp at babyen din er 7 mnd, vil dere nok straks gå over til måltid med mer fast føde, og mindre mme. Da blir det mest sannsynlig færre flasker å koke Ellers må du koke/sterilisere utstyr som har vært i kontakt med mme Anonymkode: d0411...cf1
Forever22 Skrevet 23. januar 2019 Forfatter #10 Skrevet 23. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er bare fra merket avent. Jeg bruker kun Mam flasker og den er genial. Beste kjøpet!! 😍 flaskene for seg, tutene for seg. Anonymkode: 2da90...c9a Da må jeg kjøpe meg den 😍👏🏼
Forever22 Skrevet 23. januar 2019 Forfatter #11 Skrevet 23. januar 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mtp at babyen din er 7 mnd, vil dere nok straks gå over til måltid med mer fast føde, og mindre mme. Da blir det mest sannsynlig færre flasker å koke Ellers må du koke/sterilisere utstyr som har vært i kontakt med mme Anonymkode: d0411...cf1 Ja, tenker egentlig det samme! 🙈 regner med det blir færre flasker ganske snart. Har kokt i 7 mnd så skal nok klare å koke i noen få mnd til 🙌🏽
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #12 Skrevet 24. januar 2019 5 timer siden, Forever22 skrev: Da må jeg kjøpe meg den 😍👏🏼 Ser at det er litt forskjellig priser på nett, mellom 700-1300kr. Jeg gav 500kr på Elkjøp, men den ligger som regel på rundt 650-700kr, så ikke betal mer enn nødvendig 🙂 Anonymkode: 2da90...c9a
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #13 Skrevet 24. januar 2019 Jeg har kokt flaskene frem til ca 4 mnd med begge mine små. Kan disse malkebakteriene (?) dere snakker om overleve 65 grader i oppvaskmaskinen? Anonymkode: fd607...1de
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #14 Skrevet 24. januar 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er bare fra merket avent. Jeg bruker kun Mam flasker og den er genial. Beste kjøpet!! 😍 flaskene for seg, tutene for seg. Anonymkode: 2da90...c9a Passer den til medelaflasker? Anonymkode: 4be08...98e
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #15 Skrevet 24. januar 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kokt flaskene frem til ca 4 mnd med begge mine små. Kan disse malkebakteriene (?) dere snakker om overleve 65 grader i oppvaskmaskinen? Anonymkode: fd607...1de Ja, det kan de. Utstyr skal vaskes for hånd/i oppvaskmaskin, for deretter å kokes i 5 minutter. Anonymkode: d0411...cf1 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #16 Skrevet 24. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, det kan de. Utstyr skal vaskes for hånd/i oppvaskmaskin, for deretter å kokes i 5 minutter. Anonymkode: d0411...cf1 Hvor lenge da egentlig? Så lenge barnet får mme? Hva med kumelk på flaske fra 10 mnd? Ved 6 mnd spiste mine både brød, smør, Nestle-grøt (inneholder melk) smoothie.. pluss mme fra flaske til kvelds. Altså var de veldig (?) utsatt for allslags bakterier, men kokte selvsagt ikke grøtskålen eller skeien... burde jeg gjort dette, i forhold til farlige bakterier i melkeprodukt? Kokte aldri en flaske etter 4 mnd, men skylte selvsagt flaskene med en gang etter måltid. Anonymkode: fd607...1de
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #17 Skrevet 24. januar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge da egentlig? Så lenge barnet får mme? Hva med kumelk på flaske fra 10 mnd? Ved 6 mnd spiste mine både brød, smør, Nestle-grøt (inneholder melk) smoothie.. pluss mme fra flaske til kvelds. Altså var de veldig (?) utsatt for allslags bakterier, men kokte selvsagt ikke grøtskålen eller skeien... burde jeg gjort dette, i forhold til farlige bakterier i melkeprodukt? Kokte aldri en flaske etter 4 mnd, men skylte selvsagt flaskene med en gang etter måltid. Anonymkode: fd607...1de Gjelder kun flasker med MME. Anonymkode: 873d6...34c 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #18 Skrevet 24. januar 2019 Hvordan gjør denne flaske sterilisatoren det enklere? Hva sparer man av arbeid og tid? Anonymkode: a7860...895
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #19 Skrevet 24. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan gjør denne flaske sterilisatoren det enklere? Hva sparer man av arbeid og tid? Anonymkode: a7860...895 Du bare setter i flaskene og heller på vann (100ml) og trykker på knappen. Den slår av seg selv når den er ferdig, og flaskene kan stå inni. Så man sparer koking av vann, ta de ut etter koking, passe på gryta etc. Anonymkode: 04d0f...2fd 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #20 Skrevet 24. januar 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan gjør denne flaske sterilisatoren det enklere? Hva sparer man av arbeid og tid? Anonymkode: a7860...895 Du kan sette flaskene rett oppi etter at du har skylt de. Når beholderen er full av flasker (eller pumpeutstyr, smokker etc), trykker du bare på knappen. Vann har du fylt i på forhånd. Ferdig kokt på 10 min. Flaskene kan stå og tørke der også. Mindre rot på benken og veldig tidsbesparende i forhold til grytekoking! (Har prøvd begge deler) Anonymkode: fd607...1de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå