ElinX0Xpoliti Skrevet 24. januar 2019 #21 Skrevet 24. januar 2019 47 minutter siden, Bag said: Er det ikke Norges problem hvis folk ikke integrerer seg? Er det kun de som kommer hit som har ansvaret og vi skal ikke ta de i mot? Gjelder det naboer generelt, kollegaer, nye elever/studenter også? Vi har ingen ansvar for andre ukjente folk som kom hit ifra første land som ikke er krig. Om det det var snakk om barn og kvinner, det er en helt annen ting, men voksene folk. Hadde jeg flyttet til Tyrkia så hadde jeg tilpasset meg så godt som mulig, men det er ikke det vi ser her. Her er det snakk om voksene menn over 20 årene som kommer. Jeg forventer at man tar imot på normal måte som vi gjør med andre etniske norske personer, om de er naboer, kollegaer eller hva de måtte være. Faktiske barn og kvinner er en annen sak. Det du sier til meg er du forventer at disse personene ikke kan tilpasse seg eller vil det, jeg forventer at vi behandler de på lik linje som vi gjør blant oss selv. Tror du som har problemet her. 2
Bag Skrevet 24. januar 2019 #22 Skrevet 24. januar 2019 2 hours ago, ElinX0Xpoliti said: Det du sier til meg er du forventer at disse personene ikke kan tilpasse seg eller vil det,... Jeg har ikke sagt noe som helst i den retningen. Dette er bare fri fantasi fra deg. 1
Anonymbruker3 Skrevet 24. januar 2019 #23 Skrevet 24. januar 2019 4 hours ago, Bag said: Og hvorfor tror du at jeg ikke bidrar og har større fokus på å hjelpe folk der de er? Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Men det går ikke ann å bruke de samme pengene to steder samtidig. 2
Bag Skrevet 24. januar 2019 #24 Skrevet 24. januar 2019 1 minutt siden, Anonymbruker3 said: Men det går ikke ann å bruke de samme pengene to steder samtidig. Man kan bruke penger til bistand i utlandet og tid til integrering i Norge. Jeg tror det er mer å bruke tid enn penger som er viktig for integrering i Norge.
Madame Butterfly Skrevet 24. januar 2019 #25 Skrevet 24. januar 2019 Ja, det var lurt 👏👏 Vi mangler også fosterforeldre, kanskje vi skal tvinge folk til å ta til seg barn også? Kan jo lett løses ved å ha det som krav til aktivitet for å motta økonomisk sosialhjelp, så fikser vi den biten også 🤔 1
Anonymbruker3 Skrevet 24. januar 2019 #26 Skrevet 24. januar 2019 (endret) 1 hour ago, Bag said: Man kan bruke penger til bistand i utlandet og tid til integrering i Norge. Jeg tror det er mer å bruke tid enn penger som er viktig for integrering i Norge. Tror du at integrering er den eneste kostnaden Norge har med å ta imot asylsøkere? Du kan ikke sno deg unna økonomiske realiteter med litt ordkløyveri og retorisk triksing. Endret 24. januar 2019 av Anonymbruker3 2
Martin13 Skrevet 27. januar 2019 #27 Skrevet 27. januar 2019 Å lære en muslim til å respektere vår kultur og kvinnesyn er litt mer vanskelig enn å bare lage fadderordning. Du må sette deg inn i hva Islam er og hva som skjer når de blir systematisk hjernevasket til sin tro. Sammenligne ikke Islam med Kristendom, 2 helt forskjellige ting. 2
Martin13 Skrevet 27. januar 2019 #28 Skrevet 27. januar 2019 Det er kun en gruppe som ikke klarer å tilpasse seg. Ikke fordi dem ikke kan, men fordi dem ikke vil. Muslimer, og da menn. Disse bør man sende ut av Norge umiddelbart. Kun kvinner og barn vil kunne få vurdert opphold. 2
ElinX0Xpoliti Skrevet 27. januar 2019 #29 Skrevet 27. januar 2019 On 1/24/2019 at 9:55 PM, Bag said: Jeg har ikke sagt noe som helst i den retningen. Dette er bare fri fantasi fra deg. Tok meg faktisk tid for å forklare meg her, at du bruker 2 sekunder og svarer på en setting er på deg... Hadde ikke trengt å gjøre det, kunne gjort det samme som det du gjør her.
Drizzt Skrevet 27. januar 2019 #30 Skrevet 27. januar 2019 12 timer siden, Martin13 skrev: Det er kun en gruppe som ikke klarer å tilpasse seg. Ikke fordi dem ikke kan, men fordi dem ikke vil. Muslimer, og da menn. Disse bør man sende ut av Norge umiddelbart. Kun kvinner og barn vil kunne få vurdert opphold. Det er også mange muslimske kvinner som er hjernevasket og de viderefører hjernevaskinen på sine barn. Jeg mener at folk som ikke vil integrere seg og innrette seg etter levemåten og reglene i et annet samfunn, har rett og slett ingenting der å gjøre. Massevis av muslimske land verden over å søke asyl i og slippe behovet for integrering.
Brutex Skrevet 28. januar 2019 #31 Skrevet 28. januar 2019 On 1/25/2019 at 12:17 AM, Anonymbruker3 said: Tror du at integrering er den eneste kostnaden Norge har med å ta imot asylsøkere? Du kan ikke sno deg unna økonomiske realiteter med litt ordkløyveri og retorisk triksing. Nå er det hva man kan gjøre for å bedre integreringen i Norge som er tema for denne tråden. Nå begynner du å bevege deg ganske langt fra det temaet TS setter opp.
Brutex Skrevet 28. januar 2019 #32 Skrevet 28. januar 2019 19 hours ago, ElinX0Xpoliti said: Tok meg faktisk tid for å forklare meg her, at du bruker 2 sekunder og svarer på en setting er på deg... Hadde ikke trengt å gjøre det, kunne gjort det samme som det du gjør her. Jeg forstår ikke hva du prøver å si her.
Brutex Skrevet 28. januar 2019 #33 Skrevet 28. januar 2019 7 hours ago, Drizzt said: Det er også mange muslimske kvinner som er hjernevasket og de viderefører hjernevaskinen på sine barn. Jeg mener at folk som ikke vil integrere seg og innrette seg etter levemåten og reglene i et annet samfunn, har rett og slett ingenting der å gjøre. Massevis av muslimske land verden over å søke asyl i og slippe behovet for integrering. Samfunnet er i stadig utvikling. Ungdomsgenerasjonen gjør opprør og står for helt andre verdier enn sine foreldre. Foreldregenerasjonen igjen gjorde opprør mot sine foreldre. Skal vi ikke tillate at innvandrere ønker forandringer? Hvilken av våre generasjoner skal de kopiere reglene til? Er det greit om de tar til seg og ønsker å følge reglene til de eldste i samfunnet?
Gjest Paramount Skrevet 28. januar 2019 #34 Skrevet 28. januar 2019 På 23.1.2019 den 23.42, Bag skrev: Du mener at jeg skaper problemer ved å forsøke å hjelpe andre? Skaper man minst problemer ved å ikke hjelpe? Når løsningen er feil, forsøker man å hjelpe ved å fortelle hva som er en bedre løsning. Dersom noen som ikke kan førstehjelp forsøker etter beste evne, da veileder du dem i stedet for å gjøre det samme som dem.
Gjest theTitanic Skrevet 28. januar 2019 #35 Skrevet 28. januar 2019 Er du klar over hva man utsetter seg for ved å komme så tett på en person som feks er ihugga islamist, har krigstraumer eller har pedotendenser? Jeg kan se hvor den gode tanken kommer fra for det har vært et par solskinnshistorier, men de dårlige historiene har du ikke hørt. Jeg kjenner en familie som tok seg av en mann. Han var ikke fra et sted der det er krig, men tvert om fra et land nordmenn ofte drar for å dra på ferie. Hvorfor han kom hit vet ikke jeg. Han hadde kone og to barn. Enden på visa var at han forgrep seg på tenåringen i huset. Disse i fadderordningen måtte i så fall ha vært en grundig runde innom psykiatrien først for å bli "klarert" for dette fadderprogrammet. Det samme gjelder de norske. Du kan ikke pålegge feks en schizofren å være fadder. Og med alt dette vil det bli samfunnsøkonomisk billigere å ha gruppevis integreringsordninger som ledes av mennesker med kompetanse. Så, nei takk du. Det der må være for spesielt interesserte. Tanken er god, men litt for naiv.
ElinX0Xpoliti Skrevet 28. januar 2019 #36 Skrevet 28. januar 2019 (endret) 49 minutter siden, Brutex said: Jeg forstår ikke hva du prøver å si her. Er du bag? Jeg forklarte min posisjon til han og hva realitetene i situasjonen er her, immigranter skal ikke få særbehandling. Når jeg drar til et muslimsk land som Tyrkia så tilpasser jeg meg, jeg tar ikke å drikker utenfor en moske eller gjør grove overtramp på normer. Det er opp til immigranten å tilpasse seg Norge ikke motsatt. Mesteparten av flyktinger som kommer til Norge kommer fra et overgangs land som er ikke er i krig, og mesteparten av fylkinger er sønner ifra rike familier eller mellomklasse familier som ikke er fylkinger. Det er snakk om menn i militær alder her som er i Europa som er her paga velferds ordinger og ikke for fare for livet. Han tok en setting og sa reis omtrent, der jeg utdypet min posisjon til han. Jeg utrykket at dette var uredig av han. Ikke så vanskelig å forstå. Endret 28. januar 2019 av ElinX0Xpoliti
Anonymbruker3 Skrevet 28. januar 2019 #37 Skrevet 28. januar 2019 3 hours ago, Brutex said: Nå er det hva man kan gjøre for å bedre integreringen i Norge som er tema for denne tråden. Nå begynner du å bevege deg ganske langt fra det temaet TS setter opp. Bevegingen bort fra temaet skjedde hovedsaklig i innlegg #6, da Bag forsøkte å bruke en variant av godhetstyranniets klassiske hersketeknikker. Siden du er for innvandring overrasker det meg ikke at du likevel mener det er min skyld at det har skjedd. Temaet er for øvrig ikke alt som er løst relatert til integrering, men innføringen av en fadderordning. Du har derfor beveget deg bort fra temaet selv med spørsmålene dine.
ops2 Skrevet 28. januar 2019 #38 Skrevet 28. januar 2019 I dag får man lønn for å være støttekontakt eller fritidsassistent. I følge det første stedet jeg slo opp, er lønnen 150,51 per time og får dekket sine utgifter med kr 18,75 pr. time. Et støttekontaktoppdrag tilsvarer ca. 3 timer/uke. https://www.trondheim.kommune.no/bli-stottekontakt/ Fritidsassistenten lønnes pt. fra kr 150,51 per time etter ansiennitet. Det utbetales kveldstillegg på kr 26 per time for arbeid etter kl. 17.00, og tillegg for arbeid på lørdager og søndager. Arbeidstiden avtales på forhånd. Så da kan dere som mener at det ikke er nok integrering, melde dere som støttekontakter eller fritidsassistenter, og bli beriket på det, både direkte og i overført betydning. Bare ikke plag oss andre med det. Dere har redt opp sengen ved å stemme for mer asylsøkere, lettere oppholdstillatelse, statsborgerskap og familiegjenforening. Nå kan dere ligge der.
ops2 Skrevet 28. januar 2019 #39 Skrevet 28. januar 2019 On 1/24/2019 at 6:19 PM, Bag said: Er det ikke Norges problem hvis folk ikke integrerer seg? Er det kun de som kommer hit som har ansvaret og vi skal ikke ta de i mot? Gjelder det naboer generelt, kollegaer, nye elever/studenter også? De som har stemt for fri flyt i Schengen og for å ikke stoppe papirløse på grensen, har ansvaret. De fleste skjønner, at har man reist gjennom 6-7 land og kommer fram velfødd og sterk med mobiltelefonen i lomma, så har man kastet identitetspapirene. Man har ikke gått og slitt ut skoene og spist nedfallsfrukt, men betalt menneskesmuglere for å fraktes hit. https://www.politiforum.no/artikler/russland-star-bak-flyktning-strommen-over-storskog/386774 Quote Men ingen av politifolkene Politiforum snakker med, ønsker å stå frem med sine observasjoner. Det er kun politimesteren som skal uttale seg til pressen. Politiet sier at mange av utlendingene som kommer over Storskog er forholdsvis unge veltrente menn, med forholdsvis lite bagasje. − Nesten som om de er på guttetur, sier en politibetjent til Politiforum. De vil ikke vise identitetspapirer, for da avsløres det at de er registrert i flere andre land med flere identiteter. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/p68k7E/politiet-mener-drapstiltalt-i-vadsoe-er-en-20-aar-gammel-pakistaner De som kommer hit på lovlig vis klarer å integrere seg selv. De som har fått jobb og de som kommer som studenter.
Drizzt Skrevet 29. januar 2019 #40 Skrevet 29. januar 2019 På 28.1.2019 den 7.49, Brutex skrev: Samfunnet er i stadig utvikling. Ungdomsgenerasjonen gjør opprør og står for helt andre verdier enn sine foreldre. Foreldregenerasjonen igjen gjorde opprør mot sine foreldre. Skal vi ikke tillate at innvandrere ønker forandringer? Hvilken av våre generasjoner skal de kopiere reglene til? Er det greit om de tar til seg og ønsker å følge reglene til de eldste i samfunnet? Hvilke forandringer er det snakk om her? For det har vært omtrent utelukkende negative forandringer med den massive masseimmigrasjonen fra ikke-vestlige land. Når barna skvises mellom foreldrenes oppdragelse fra hjemlandet og kravene fra det demokratiske samfunnet de vokser i, er det neppe positivt at de tvinges til å adlyde foreldrene. Eller la meg spørre det sånn - hvilke forandringer skal nordmenn tillate invnandrere å kreve av det norske samfunnet? Hvordan skal det norske samfunent tilpasse seg uforenelige kulturer og religioner? Ved å bukke under? Ved å gjøre kompromiss med likestilling, barnas rettigheter, osv? Vekk med svinkjøtt, inn med omskjæring, æresdrap, tvangsekteskap, barnehijab, annenrangsbehandling av kvinner, kvinnefiendtlig syn med overfallsvoldtekter og håndhilsenekt som følge, osv? Er det retningen Norge vil gå i fremtiden i?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå