Gå til innhold

Noen som har opplevd HCG som synker VELDIG sakte etter SA/MA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg hadde MA i slutten av oktober da jeg var 10/11 uker på vei.. Jeg fikk positiv test to måneder etter, og dro derfor på kontroll på sykehuset. Jeg var ikke gravid igjen, men hadde mye HCG i blodet. Har siden den gangen gått til kontroll hver 2/3 uke. I jula var HCG på 19, og tok blodprøve igjen sist uke, og da var den nede på 7.. Jeg har hatt eggløsning en gang etter desember, og mensen en gang, men fremdeles har jeg HCG i blodet. 

Legen har sagt at jeg ikke burde bli gravid før alt er ute av kroppen min, men det tar jo så uendelig med tid! Jeg er så sliten av og aldri komme meg videre.  Noen andre som har opplevd noe lignende? Hvor lang tid tok det for dere? Har mest lyst til å bare begynne og prøve igjen, siden jeg vet om andre som har hatt HCG i blodet og fått klarsignal.. Men jeg vet jo at jeg ikke burde det. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
21 minutter siden, Prelunia skrev:

Hei!

Jeg hadde MA i slutten av oktober da jeg var 10/11 uker på vei.. Jeg fikk positiv test to måneder etter, og dro derfor på kontroll på sykehuset. Jeg var ikke gravid igjen, men hadde mye HCG i blodet. Har siden den gangen gått til kontroll hver 2/3 uke. I jula var HCG på 19, og tok blodprøve igjen sist uke, og da var den nede på 7.. Jeg har hatt eggløsning en gang etter desember, og mensen en gang, men fremdeles har jeg HCG i blodet. 

Legen har sagt at jeg ikke burde bli gravid før alt er ute av kroppen min, men det tar jo så uendelig med tid! Jeg er så sliten av og aldri komme meg videre.  Noen andre som har opplevd noe lignende? Hvor lang tid tok det for dere? Har mest lyst til å bare begynne og prøve igjen, siden jeg vet om andre som har hatt HCG i blodet og fått klarsignal.. Men jeg vet jo at jeg ikke burde det. 

Så trist, og kjedelig!

jeg målte HCG da jeg mister og den var på 5. Fikk da klarsignal og lykke til fra legen😊 

jeg tror du kan prøve igjen nå jeg. Jeg tror kroppen «ordner» selv og at den ikke blir gravid igjen før alt er «klart»😊 lykke til!

Anonymkode: a3551...eb6

Skrevet

Håper de har sjekket for rester på UL og? 

Jeg endte opp med revisio, da var g-test negativ 3 uker etterpå (sikkert før det og) og mensen kom akkurat 5 uker etter. Vært helt regelmessig siden. Pp4 nå, vært hos gyn og sjekket, og alt er som normalt igjen. Så nå må det bare klaffe igjen 🙂 

Mensen var ganske kraftig de to første dagene første og andre gang, men samtidig vet jeg ikke hvordan mensen min er uten p-piller siden vi ble gravid med en gang etter jeg slutta. Så mulig det bare er sånn i ny og ne på meg :) Kanskje verre for de som bare tok cytotec og kan ha små rester som skal ut. Ta smertestillende, så går det fint! 

Lykke til! 

Anonymkode: 9db95...db3

Skrevet (endret)
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper de har sjekket for rester på UL og? 

Jeg endte opp med revisio, da var g-test negativ 3 uker etterpå (sikkert før det og) og mensen kom akkurat 5 uker etter. Vært helt regelmessig siden. Pp4 nå, vært hos gyn og sjekket, og alt er som normalt igjen. Så nå må det bare klaffe igjen 🙂 

Mensen var ganske kraftig de to første dagene første og andre gang, men samtidig vet jeg ikke hvordan mensen min er uten p-piller siden vi ble gravid med en gang etter jeg slutta. Så mulig det bare er sånn i ny og ne på meg :) Kanskje verre for de som bare tok cytotec og kan ha små rester som skal ut. Ta smertestillende, så går det fint! 

Lykke til! 

Anonymkode: 9db95...db3

Ja, jeg har vært på 5 gynekologiske undersøkelser etter cytotec + utskrapning to uker etterpå siden det var rester. De fant litt rester, men så lite at de ikke ville ta ny utskrapning pluss at jeg ikke har hatt noen smerter. 

Endret av Prelunia
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så trist, og kjedelig!

jeg målte HCG da jeg mister og den var på 5. Fikk da klarsignal og lykke til fra legen😊 

jeg tror du kan prøve igjen nå jeg. Jeg tror kroppen «ordner» selv og at den ikke blir gravid igjen før alt er «klart»😊 lykke til!

Anonymkode: a3551...eb6

Så rart at du fikk klarsignal på 5, mens de vil at jeg skal ha 0 før vi begynner igjen.. 

Ja, har tenkt det samme selv.. At den ordner opp og ikke blir gravid igjen før kroppen er klar. 

Er så lei av å ta blodprøver annen hver uke nå.

Skrevet

Hvorfor mener de du skal ha 0 før dere begynner igjen da? 🤔 kroppen blir jo ikke gravid hvis den ikke er klar, og hvis du har sluttet å blø så er det bare å kjøre på tenker jeg. 

Skrevet
4 timer siden, Prelunia skrev:

Hei!

ja og da var det rester i livmoren som jeg måtte fjerne, dette var 3 mnd etter MA ble oppdaget og 4 mnd etter MA inntraff.

Anonymkode: e2cc7...b2a

Skrevet

Referanseverdien hcg for ikke-gravid kvinne er under 5. Så hvorfor de har sagt at du må ha 0 skjønner jeg ikke. Jeg vil anta at når hcg er så lav som 7 så vil du straks få menstruasjon. For du har ikke prøvd å bli gravid nå etter forrige blodprøve (den på 19)?

Anonymkode: f71fb...ccf

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Referanseverdien hcg for ikke-gravid kvinne er under 5. Så hvorfor de har sagt at du må ha 0 skjønner jeg ikke. Jeg vil anta at når hcg er så lav som 7 så vil du straks få menstruasjon. For du har ikke prøvd å bli gravid nå etter forrige blodprøve (den på 19)?

Nei, har ikke det. Har hatt mensen mellom de målingene på 19 og 7. Og eggløsning, siden de sa på gynekolgisk undersøkelse at jeg akkurat hadde hatt det sist jeg var der. Så skjønner liksom ikke helt selv hvorfor vi må vente og fortsette å gå på kontroller hver andre uke. 

Skrevet

Det må vel være rester som er grunnen til at det er utslag på hcg? Jeg vil anta at det ikke er optimalt med rester i livmoren for et befruktet egg som fester seg, og at de derfor anbefaler å vente med graviditet. Har du spurt hvorfor du må vente? Skjønner at det må være frustrerende å vente sånn og så så lenge. Jeg håper det ordner seg snart for deg.

Skrevet

Forresten. Når hadde du menstruasjon sist? Kanskje det som er igjen av restene kommer ut ved neste menstruasjon. For hcg var 19 i jula og etter det har du hatt en menstruasjon. Neste hcg var 7, altså må kroppen ha kvittet seg med noe rester. Hvis jeg forstod deg rett. 

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forresten. Når hadde du menstruasjon sist? Kanskje det som er igjen av restene kommer ut ved neste menstruasjon. For hcg var 19 i jula og etter det har du hatt en menstruasjon. Neste hcg var 7, altså må kroppen ha kvittet seg med noe rester. Hvis jeg forstod deg rett. 

Hadde mensen mellom 19 og 7. Da sank det ganske mye sammenliknet med tidligere hvor det har sunket med 1 hver uke. Har ikke hatt mensen etter at målinga var 7. 

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må vel være rester som er grunnen til at det er utslag på hcg? Jeg vil anta at det ikke er optimalt med rester i livmoren for et befruktet egg som fester seg, og at de derfor anbefaler å vente med graviditet. Har du spurt hvorfor du må vente? Skjønner at det må være frustrerende å vente sånn og så så lenge. Jeg håper det ordner seg snart for deg.

Ja, det er med tanke på fare for rester.  Men hadde gynekolgisk undersøkelse etter sist mens og da så de ikke noen klare rester.. Da må det ha vært så lite at det var vanskelig å se , selv om hcg var 7. Men skal tilbake om to uker så skulle de se på nytt. Føler at alle legene som jobber der har sett underlivet mitt nå. 

Skrevet

Hvis jeg skal gjette så vil du få klarsignal for å starte prøve etter du har hatt neste menstruasjon. At hcg da er kommet ned dit de ønsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...